سامسونگ تامین کننده اصلی پنل های OLED برای آیفون ۱۶، آیپد ایر و آیپد مینی خواهد بود – بازیگرها

سامسونگ تامین کننده اصلی پنل های OLED برای آیفون ۱۶، آیپد ایر و آیپد مینی خواهد بود – بازیگرها

مقاله سامسونگ تامین کننده اصلی پنل های OLED برای آیفون 16، آیپد ایر و آیپد مینی اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده پنل‌های OLED کوچک و متوسط ​​در جهان، طبق گزارش‌ها، تامین‌کننده اصلی پنل‌های OLED برای آیفون ۱۶ و آی‌پد ایر جدید که در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود، خواهد بود.

گزارش ها حاکی از آن است که اپل این تامین کننده را به دلیل ظرفیت تولید بیشتر سامسونگ نسبت به LG Display انتخاب کرده است.


بیشتر بخوانید:

  • آپدیت امنیتی آگوست گوگل بسیاری از آسیب پذیری های امنیتی اندروید را برطرف کرد
  • آخرین تصاویر فاش شده از سری گوگل پیکسل 9 تفاوت ابعاد را نشان می دهد

سامسونگ تامین کننده اصلی پنل های OLED برای آیفون 16 است

بر اساس گزارش ETNews، سامسونگ دیسپلی تولید اولیه پنل های OLED را برای سری آیفون 16 در ماه ژوئن آغاز کرد و در ماه جولای تولید را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

ال‌جی دیسپلی پنل‌های OLED را نیز برای این سری تولید خواهد کرد و طبق برنامه زمانی سامسونگ پیش می‌رود. اپل انتظار دارد امسال 90 میلیون دستگاه آیفون 16 بفروشد، اما گفته می شود سامسونگ و ال جی با هم 30 درصد بیشتر از هدف فروش 120 میلیون پنل اپل تولید می کنند.

انتظار می رود تا پایان سال جاری سامسونگ حدود 80 میلیون پنل OLED را به اپل ارسال کند، در حالی که انتظار می رود LG Display حدود 43 میلیون دستگاه را عرضه کند. هر دو شرکت پنل های تولید شده خود را به کارخانه های مونتاژ آیفون اپل در سراسر جهان تحویل می دهند.

  سامسونگ تامین کننده اصلی پنل های OLED برای آیفون 16 است

سری آیفون 16 ظاهرا از چهار مدل تشکیل شده است: آیفون 16، آیفون 16 پلاس، آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس. در حالی که اندازه صفحه نمایش آیفون 16 و آیفون 16 پلاس همانند نسل های قبلی خواهد بود، مدل های پرو احتمالا صفحه نمایش بزرگ تری خواهند داشت. صفحه نمایش آیفون 16 پرو احتمالاً 6.3 اینچ و آیفون 16 پرو مکس احتمالاً 6.8 اینچ خواهد بود.

انتظار می‌رود این سری از آیفون‌ها دارای پردازنده سریع‌تر، مودم 5G بهتر، دوربین‌های بهبودیافته، دکمه «Capture» برای ضبط سریع‌تر عکس‌ها و ویدیوها در حالت افقی و همچنین Wi-Fi 7 باشند.

سامسونگ همچنین پنل‌های OLED را برای iPad Air (2026) و iPad mini (2027) تولید خواهد کرد.

سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی پنل‌های OLED آی‌پد پرو جدیدی را که اوایل امسال عرضه شد، تامین می‌کنند. به گفته ZDNet Korea، این دو شرکت پنل‌های OLED را برای iPad Air (2026) و iPad mini آینده عرضه خواهند کرد.

Samsung Display به دلیل افزایش ظرفیت تولید به عنوان تامین کننده اصلی OLED برای iPad Air بعدی انتخاب شده است.

خط تولید A3 سامسونگ که پنل های OLED برای آیفون و آیپد تولید می کند، ظرفیت تولید 135000 دستگاه در ماه را دارد. در مقایسه، خطوط E6 1-3 ال‌جی دیسپلی تنها می‌توانند ماهانه 45000 پنل OLED برای آیفون‌ها تولید کنند و خط E6-4 ال‌جی تنها می‌تواند ماهانه 15000 پنل OLED برای آی‌پدها تولید کند.

سامسونگ تامین کننده اصلی پنل های OLED برای آیفون 16، آیپد ایر و آیپد مینی خواهد بود

اپل قصد دارد در آینده از پنل های OLED بر روی تمامی آیپدهای خود استفاده کند. آیپد پرو (11 و 13 اینچی) اولین آیپدی بود که از پنل OLED استفاده کرد و در اوایل سال جاری عرضه شد. انتظار می رود اولین iPad Air با پنل OLED در سال 2026 وارد بازار شود، در حالی که iPad mini با صفحه نمایش 8.7 اینچی احتمالاً در سال 2027 ارائه خواهد شد.

برخلاف iPad Pro که از پنل OLED LTPO (پشت سر هم) استفاده می کند، مدل های آینده iPad Air و iPad Mini از پنل OLED معمولی LTPS (تک لایه) استفاده خواهند کرد. بنابراین، ممکن است به اندازه پنل OLED پشت سر هم روشن و بادوام نباشند و به دلیل اینکه یک پنل LTPO نیستند، نرخ تازه سازی 120 هرتز را نخواهند داشت.

این خبر حاکی از تحولات جدید در بازار فناوری های نمایشگر و همکاری بزرگ ترین شرکت های فناوری جهان است و به کاربران اطلاع می دهد که در آینده نزدیک می توانند انتظار دستگاه های پیشرفته تری را از اپل و سامسونگ داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

  • محیط جدید باب اسفنجی به اپل ویژن پرو اضافه شده است
  • گوگل به دلیل نقض قوانین ضد تراست با پرداخت میلیاردها دلار به سامسونگ و اپل محکوم شد

منبع: sammobile

مقاله سامسونگ تامین کننده اصلی پنل های OLED برای آیفون 16، آیپد ایر و آیپد مینی اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.