سخنان عجیب «رابرت دنیرو» درباره ترامپ

سخنان عجیب «رابرت دنیرو» درباره ترامپ

مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو بار دیگر در کنفرانس مطبوعاتی کن دور هم جمع شدند و ترامپ را مورد انتقاد قرار دادند و از آزادی بیان حمایت کردند.

به گزارش صبح به نقل از مهر، مارتین اسکورسیزی و رابرت دنیرو روز گذشته در نشست خبری کن حضور یافتند تا به سوالات مطبوعات درباره فیلم «قاتلان ماه کامل» پاسخ دهند.

دنیرو با یادآوری اولین نمایش «راننده تاکسی» که دومین همکاری او و اسکورسیزی از 10 همکاری بود، گفت: ما از سال 1976 با هم هستیم.

در این کنفرانس مطبوعاتی، هر دوی این شخصیت‌ها در مورد اهمیت آزادی بیان صحبت کردند و هر دو با حساسیت در مورد قتل‌های زنجیره‌ای که مردم اوسیج را در اوکلاهما در اواسط دهه 1920 به وحشت انداختند، صحبت کردند.

این قتل ها برای اطمینان از اینکه ثروت جدید با کشف نفت در این منطقه متعلق به قبیله سرخپوستان Osage به سفیدپوستان خواهد رسید، رخ داد.

اسکورسیزی گفت آنقدر تحت تاثیر بومیان آمریکا قرار گرفته است که جهت و محور فیلم را تغییر داده و تصمیم گرفته داستان جنایات را از دید قربانیان روایت کند.

این کارگردان 80 ساله که مذهب کاتولیک تا به امروز موضوع اصلی بسیاری از فیلم هایش بوده است، در جلسات شورای اوسیج شرکت کرد و مراسم دعای آن ها را مشاهده کرد. گفت: خیلی متاثر شدم.

اکنون می دانم که ارزش های آنها چیست و آنها واقعاً می دانند که چگونه در این سیاره زندگی کنند. هر بار که با آنها صحبت می کنم، من را تغییر می دهد.

«خرس ایستاده» رئیس این قبیله هندی نیز در این نشست خبری حضور داشت و گفت که مردمش تا به امروز در رنج هستند. او افزود: “اما من می توانم از طرف مردم اوسیج بگویم که اسکورسیزی و تیمش اعتماد ما را بازگردانده اند.”

فیلم “قاتلان ماه کامل” شامگاه شنبه در بخش خارج از مسابقه کن در جشنواره کن به نمایش درآمد و با استقبال چشمگیری مواجه شد.

بیست و ششمین فیلم اسکورسیزی که تقریباً چهار ساعت طول می کشد، یکی از طولانی ترین فیلم های اوست و از کتاب غیرداستانی دیوید گرن به همین نام اقتباس شده است.

وقتی از اسکورسیزی در مورد رویکرد رادیکال او در مورد منبع اصلی که بیشتر داستان را تغییر داد، پرسیدند: “تا آنجایی که بتوانم در این سن ریسک کنم، این کار را انجام خواهم داد. چه کار دیگری می توانم انجام دهم؟” آیا می توانم یک فیلم آسان بسازم؟ با این حال، ممکن است چیزی را به خطر بیندازید.

این کارگردان لئوناردو دی کاپریو بازیگر را مسئول اصلی روند داستان دانست و گفت ابتدا تصور می کردند که فیلم از منظر اف بی آی روایت می شود. اما لئو از من پرسید: قلب این داستان کجاست؟

کارگردان و بازیگر که پیش از این روی پنج فیلم سینمایی با هم کار کرده بودند، سپس بر روی شخصیت واقعی که اتفاقاً کمترین مورد بحث در کتاب بود تمرکز کرد: رئیسی به نام ارنست بورکهارت، که با جامعه اوسیج ارتباط داشت. و درگیر قتل شد.

اسکورسیزی گفت: «گفتم بیایید ارنست را الگوی آن تراژدی عشق و اعتماد و خیانت و هر آنچه که برای مردم بومی رخ داد، بسازیم.

دنیرو که نقش عموی دی کاپریو را در این فیلم بازی می کند، گفت که برخی از رفتارهای نژادپرستانه سیستمی که در فیلم به تصویر کشیده شده است، پس از تماشای واکنش ها به قتل جورج فلوید نزدیک به سه سال پیش برای او واضح تر شد.

وی این ابتذال را شیطانی دانست که باید مراقب آن باشیم و افزود: امروز شاهد آن هستیم.

این بازیگر که مدت هاست از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بوده است، واکنش مردم به انتخاب او را با رفتار غیرانسانی نمایش داده شده در فیلم مقایسه کرد و گفت: “کسانی هستند که فکر می کنند او می تواند کار خوبی انجام دهد – من نمی دانم. به این معنی است که.” اسمش را نمی‌آورم اما تصور کنید چقدر دیوانه است.

اسکورسیزی در جریان سخنرانی دنیرو نیز گفت: باید از کشورهایی حمایت کنیم که حداقل برای نوعی فرآیند دموکراتیک تلاش می کنند.

من را به یاد دهه 1930 می اندازد که دموکراسی از بین رفته بود. اکنون عمیق تر و قوی تر شده است و ارزش زندگی شما شده است.

وی تاکید کرد: از حمله روسیه به اوکراین بسیار عصبی هستم.

نسل های جوان جنگ جهانی دوم را به خاطر نمی آورند. آنها ملت های بالکان و آنچه در آنجا اتفاق افتاد و آنچه در قرن نوزدهم برای لهستان رخ داد که روس ها دوباره در وسط بودند را به یاد نمی آورند.

این فیلمساز همچنین از اصل آزادی بیان دفاع کرد و گفت: واقعا آزادی بیان مهمترین چیز است. نه به این معنا که در سالن شلوغ وقتی آتش نیست فریاد آتش بزنیم. اما در صورت تمایل نظرات خود را به روشی خوب بیان کنید.

در این دیدار علاوه بر بازیگران لئوناردو دی کاپریو، رابرت دنیرو و لیلی گلدستون، اسکورسیزی و خرس ایستاده، رهبر قبیله اوسیج که داستانش در فیلم روایت می شود، حضور داشتند.

حرف های عجیب «رابرت دنیرو» درباره ترامپ اول صبح نوشته شد. ظاهر شد.