سلام به پراید مدل برقی; خاطره سازی با ماشین مرگ کیا! – بارها و بارها

سلام به پراید مدل برقی; خاطره سازی با ماشین مرگ کیا! – بارها و بارها

شرکت کیا موتورز به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد خود. مدل برقی پراید معرفی شد اگرچه پراید ارابه مرگ است اما می توان با آن خاطره سازی کرد.

کیا موتورز امسال هشتادمین سالگرد تولد خود را جشن خواهد گرفت. این غذاساز کره ای که دفتر مرکزی آن در پایتخت کره جنوبی (سئول) قرار دارد، به گونه ای متفاوت برای ایرانیان خاطره سازی کرده است. کیا موتورز در اقدامی عجیب مدل برقی پراید را در کره و ایران بسیار سریعتر و قدرتمندتر از مدل های قبلی معرفی کرد.

راهنمای خرید بازیگرها

غرور برقی واقع در شعبه بریتانیایی این شرکت، پس از سال ها از موزه خارج شد و با تغییراتی که انجام شد اکنون به جای موتور بنزینی به یک باتری و 2 موتور الکتریکی مجهز شده است. این مدل پراید LX مدل 1993 هنوز هم در ایران به عنوان پراید هاچ بک در کنار سایر مدل های پراید یافت می شود. در زیر نگاهی داریم به مشخصات و تصاویر پراید 2024 که به تازگی منتشر شده است.

مدل برقی پراید در انگلستان عرضه شد.

مدرن ترین غرور تاریخ. کیا موتورز پراید هاچ بک 1993 را از موزه خود بیرون کشید و موتور 1.5 لیتری بنزینی را با دو موتور الکتریکی و یک باتری جایگزین کرد.

موتورهای برقی پراید 2024 از نوع 10 کیلووات ساعتی هستند که یکی زیر کاپوت و دیگری زیر صندوق عقب است. پراید برقی با این دو موتورسیکلت جدید اکنون 20 کیلوگرم بیشتر وزن دارد.

پراید موتور الکتریکی یک گیربکس 5 سرعته الکتروژنیک با هدف افزایش تطابق و قدرت بالا تعبیه شده است که باعث افزایش قدرت حرکت پراید در خودرو می شود.

نقل شده از موتور 1; پراید برقی دارای سه حالت رانندگی Eco، Sport و Auto است. حالت Eco حداکثر برد 193 کیلومتر را فراهم می کند. کیا این حالت را برای تقلید از ویژگی های رانندگی مدل بنزینی پراید و افزایش قدرت تا 60 اسب بخار و گشتاور 117 نیوتن متر طراحی کرده است. پراید برقی می تواند در حدود 11.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

حالت اسپورت با آزادسازی تمام قدرت خودرو، قدرت و گشتاور را به ترتیب به 107 اسب بخار و 243 نیوتن متر افزایش می دهد که افزایش 77.7 درصدی قدرت و 99.2 درصدی در گشتاور را نشان می دهد. حالت اسپرت به هاچ بک جمع و جور کیا کمک می کند در حدود 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

مدل برقی پراید در انگلستان عرضه شد.مدل برقی پراید در انگلستان عرضه شد.

برای فعال کردن حالت خودکار، راننده باید گیربکس را در دنده 3 قرار دهد و سپس حالت رانندگی را تغییر دهد. در این صورت پراید به خودرویی الکتریکی با حس رانندگی سنتی تری تبدیل می شود و انرژی ترمز برای شارژ باتری ها مجددا استفاده می شود. در حالت خودکار، توان خروجی به 75 درصد توان کامل محدود می شود و حداکثر سرعت خودرو به دلیل نسبت دنده و محدودیت دور موتور کاهش می یابد.

کیا با رعایت طراحی داشبورد پراید، گیج سوخت را به نشانگر شارژ باتری تبدیل کرده است. فضای داخلی خودرو با رنگ آشنای خاکستری پراید همراه با تزئینات سبز لیمویی روی صندلی ها و طبقات مدرن تر به نظر می رسد. ترکیب رنگی که در مدل برقی EV6 GT نیز دیده می شود.

کیا رنگ بدنه را به سفید مرواریدی تغییر داده است. رنگی که در مدل های برقی EV3 و EV6 و دیگر محصولات برقی جدید کیا نیز دیده می شود. چراغ های جلو و عقب نیز به روز شده اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پراید الکتریک کیا موتورز چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.