شرکت های بزرگ فناوری مانند متا و مایکروسافت اعتراف می کنند که هوش مصنوعی می تواند به تجارت آنها آسیب برساند – بازیگرها

شرکت های بزرگ فناوری مانند متا و مایکروسافت اعتراف می کنند که هوش مصنوعی می تواند به تجارت آنها آسیب برساند – بازیگرها

پست شرکت‌های بزرگ فناوری مانند متا و مایکروسافت اعتراف می‌کنند که هوش مصنوعی می‌تواند به کسب‌وکارشان آسیب برساند اولین بار در Tekrato: Living With Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

غول‌های فناوری مانند گوگل و متا دریافته‌اند که هوش مصنوعی می‌تواند به کسب‌وکارشان آسیب برساند. شرکت‌های بزرگ فناوری سرانجام به خطراتی که مصرف‌کنندگان ماه‌ها درباره آن هشدار می‌دادند، اذعان کردند.بر اساس اسنادی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ثبت شده است، شرکت های فناوری بزرگ مانند متا، مایکروسافت و دیگران به مسائلی که هوش مصنوعی می تواند ایجاد کند، ابراز نگرانی کند که انتشار اطلاعات نادرست و محتوای مضر از جمله “عوامل خطر” مرتبط با هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی این روزها به یک موضوع بزرگ در صنعت فناوری تبدیل شده است، اما برخی از بزرگترین شرکت های فناوری اکنون خطرات این فناوری را تشخیص می دهند.


بیشتر بخوانید:

  • ربات‌های چت با هوش مصنوعی به اینستاگرام می‌آیند
  • Apple Intelligence با چه دستگاه هایی سازگار است؟ ما همه نسخه ها را ارائه می دهیم

شرکت های بزرگ فناوری

هوش مصنوعی از این شرکت هوش مصنوعی را باز کنید چت بات ChatGPT در نوامبر 2022 راه اندازی شد و به بزرگترین موضوع بحث در صنعت فناوری تبدیل شده است. از آن زمان، شرکت ها دوست دارند گوگلمتا، مایکروسافت و دیگران سرمایه گذاری زیادی روی هوش مصنوعی کرده اند.

شرکت های بزرگ فناوری
شرکت های بزرگ فناوری مانند OpenAI؛ سام آلتمن

این غول‌ها به طور گسترده در مورد برنامه‌های خود برای پیوستن به مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی صحبت کرده‌اند، اما اخیراً آنها مخفیانه در حال بررسی این هستند که چگونه این فناوری می‌تواند به کسب‌وکارشان آسیب برساند.

شرکت مادر گوگل آلفابت در گزارش سالانه خود در سال 2023 اعلام کرد که محصولات و خدمات هوش مصنوعی آن “چالش‌های اخلاقی، فنی، قانونی، نظارتی و سایر مواردی را ایجاد می‌کنند که ممکن است بر برندها و تقاضا تاثیر منفی بگذارد.”

به طور مشابه، متا، مایکروسافت و اوراکل نیز نگرانی های هوش مصنوعی خود را در پرونده های SEC خود، معمولاً در بخش “عوامل خطر” گنجانده اند.

مایکروسافت اعلام کرده است که ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی «می‌تواند یک خطر امنیتی باشد و توسط دشمنان پیچیده مورد سوء استفاده قرار گیرد».

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت

گزارش سالانه متا در سال 2023 می‌گوید: «توسعه و استقرار هوش مصنوعی مستلزم خطرات قابل‌توجهی است و نمی‌توان اطمینان داد که استفاده از هوش مصنوعی محصولات یا خدمات ما را بهبود می‌بخشد یا به نفع کسب‌وکار ما می‌شود.»

این شرکت در ادامه به عواملی مانند انتشار اطلاعات نادرست (به ویژه در زمان انتخابات)، محتوای مضر، مالکیت معنوی و نقض حریم خصوصی داده ها اشاره کرد که می تواند هوش مصنوعی تولیدی را برای کاربران بد کند و شرکت را در معرض شکایت قضایی قرار دهد.

در همین حال، افکار عمومی در مورد هوش مصنوعی و احتمال از دست دادن شغل، استفاده از داده‌های شخصی در مدل‌های زبانی بزرگ و انتشار اطلاعات نادرست نیز ابراز نگرانی کرده‌اند.

در 4 ژوئن، گروهی از کارکنان فعلی و سابق OpenAI نامه‌ای به شرکت‌های فناوری نوشتند و از آنها خواستند تا برای کاهش خطرات هوش مصنوعی و محافظت از کارکنانی که در مورد ایمنی آن سؤالاتی را مطرح می‌کنند، اقدامات بیشتری انجام دهند.

این نامه شامل موضوعاتی مانند “تشدید نابرابری های موجود، دستکاری و اطلاعات نادرست، و از دست دادن کنترل سیستم های هوش مصنوعی مستقل است که می تواند منجر به انقراض انسان شود.”

بیشتر بخوانید:

  • Samsung Galaxy AI از 16 زبان جدید از جمله هندی پشتیبانی می کند
  • وال استریت ژورنال: اپل و متا در حال مذاکره برای ادغام هوش مصنوعی متا در iOS 18 هستند.

منبع: اطلاعات داخلی

پست شرکت‌های بزرگ فناوری مانند متا و مایکروسافت اعتراف می‌کنند که هوش مصنوعی می‌تواند به کسب‌وکارشان آسیب برساند اولین بار در Tekrato: Living With Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.