شناسایی بدافزار HZ RAT؛ تهدیدی جدی برای کاربران مک

شناسایی بدافزار HZ RAT؛ تهدیدی جدی برای کاربران مک

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

بدافزار جدیدی که کاربران مک را هدف قرار می دهد شناسایی شده است و به مهاجمان امکان دسترسی کامل و از راه دور به دستگاه آلوده را می دهد. در این مقاله به بررسی نحوه محافظت از خود در برابر این تهدید می پردازیم.

به گزارش Appleinsider، این بدافزار که یک ابزار دسترسی از راه دور به نام HZ RAT است، قبلا در دستگاه های ویندوزی دیده می شد و اکنون نسخه ای برای مک توسعه یافته است.

نحوه انتشار بدافزار HZ RAT

یکی از روش های شناسایی شده برای نصب این بدافزار استفاده از نسخه مخرب OpenVPN Connect، یک نرم افزار محبوب VPN است. بر اساس گزارش Joshua Long، محقق امنیتی Intego، هدف اصلی این بدافزار جمع آوری اطلاعات کاربران است.

این بدافزار به مهاجمان اجازه می دهد تا با دسترسی کامل سرپرست به سیستم قربانی دسترسی دائمی داشته باشند. علاوه بر این، امکان نصب نرم افزار اضافی، گرفتن اسکرین شات و ضبط ضربه های کلید کاربر وجود دارد.

یکی از جنبه های نگران کننده این بدافزار توانایی آن در جمع آوری مستقیم اطلاعات کاربران از برنامه های اجتماعی چینی مانند WeChat و DingTalk است. سرورهای فرمان و کنترل این برنامه در کشور چین قرار دارند که به نظر می رسد بخشی از عملیات مخرب این بدافزار باشد.

سرقت اطلاعات و نظارت بر فعالیت های کاربر.

بدافزار HZ RAT همچنین می‌تواند اطلاعاتی غیر از گذرواژه‌ها را از Google Password Manager استخراج کند و نحوه استفاده کاربران از سایر برنامه‌ها را نظارت کند. به نظر می‌رسد این بدافزار از طریق دانلودهای دستکاری شده برنامه OpenVPN Connect گسترش یافته است، اگرچه می‌توان آن را در سایر نرم‌افزارهای محبوب Mac که از منابع غیرقابل اعتماد بارگیری شده‌اند نیز یافت.

چگونه از خود در برابر HZ RAT محافظت کنیم؟

مهم ترین نکته برای جلوگیری از آلوده شدن به این بدافزار این است که از دانلود نرم افزار از سایت های غیر رسمی و غیرقابل اعتماد خودداری کنید. جاشوا لانگ، تحلیلگر ارشد امنیتی Intego هشدار داد که تروجان می تواند از طریق تبلیغات آلوده گوگل به دستگاه های ویندوز نیز سرایت کند. این تبلیغات معمولا در بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند و کاربران را گمراه می کنند.

ابزار آنتی ویروس VirusBarrier X9 اینتگو به روز شده و اکنون قادر به شناسایی و مقابله با این تهدید است. لانگ همچنین توصیه می‌کند که کاربران نرم‌افزار جدید را فقط از آن دانلود کنند مک اپ استور یا از وب سایت رسمی توسعه دهنده برای جلوگیری از خطر ابتلا به این بدافزار استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

  • مقایسه Galaxy Watch Ultra با Apple Watch Ultra 2; کدام بهترین است؟
  • اپل واچ سری 10 دارای تشخیص آپنه خواب است

شناسایی بدافزار HZ RAT؛ یک تهدید جدی برای کاربران دستگاه های مک اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.