شیائومی و یونیسک ادعا می کنند که در حال توسعه پردازنده های موبایل ۴ نانومتری – Techrato هستند

شیائومی و یونیسک ادعا می کنند که در حال توسعه پردازنده های موبایل ۴ نانومتری – Techrato هستند

پستی که شیائومی و یونیساک ادعا می کنند در حال توسعه پردازنده های موبایل 4 نانومتری هستند، اولین بار در Tekrato – Life with Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

غول های چینی تلفن همراه شیائومی و یونیساک به تازگی اعلام کرده اند که در راه هستند توسعه پردازنده های 4 نانومتری موبایل قدم های بزرگی برداشته اند. این اقدام می تواند وابستگی چین به سازندگان خارجی مانند کوالکام و مدیاتک را کاهش دهد. این خبر همزمان با تلاش دولت چین برای خودکفایی بیشتر در صنعت نیمه هادی منتشر شده است که با حمایت شدید دولت همراه است.

بر اساس گزارش های منتشر شده توسط Liberty Times و Commercial Times، هر دو شرکت شیائومی و یونیسک آن‌ها فرآیند ضبط تراشه‌های ۴ نانومتری داخلی خود را با موفقیت به پایان رسانده‌اند. این یک مرحله مهم در چرخه توسعه است که در آن طرح نهایی شده و به یک کارخانه تولیدی ارسال می شود. با این حال، گزارش ها مشخص می کنند که این تراشه ها از هسته های دارای مالکیت معنوی خارجی (IP) از ARM و IMG استفاده می کنند.


بیشتر بخوانید:

  • آپدیت HyperOS برای Xiaomi 12T Pro و Xiaomi 11 Lite منتشر شد
  • راهنمای خرید بهترین گوشی های شیائومی تا سقف 15 میلیون تومان [تیر 1403]

شیائومی و یونیسک پیشرفت قابل توجهی در توسعه پردازنده های 4 نانومتری موبایل داشته اند

شیائومی به یک نیروی اصلی در تولید گوشی های هوشمند تبدیل شده است و در سه ماهه اول سال 2024 رتبه سوم جهانی را پس از آن خواهد داشت. سیب و سامسونگ علاوه بر این، گفته می شود شیائومی در حال توسعه یک تراشه رقابتی 4 نانومتری است که می تواند با Kirin 9000 رقابت کند. هواوی مسابقه و احتمالا اواخر امسال منتشر خواهد شد.

تراشه Kirin بر اساس فرآیند ۷ نانومتری SMIC، یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ تراشه چینی، ساخته شده است. همکاری های گذشته شیائومی با کوالکامقرار دادن آنها به خوبی برای موفقیت بلندمدت در توسعه تراشه.

از سوی دیگر، Unisac، یک طراح تراشه‌های بی‌سابقه مستقر در شانگهای و متخصص در ارتباطات سیار و فناوری‌های اتصال نیز گفته می‌شود که در مسیر 4 نانومتری قرار دارد. تراشه این شرکت که مرحله تولید را به پایان رسانده، عملکردی معادل اسنپدراگون 888 کوالکام دارد.

با این حال، تحلیلگران هشدار می دهند که استفاده گسترده از سیستم های روی تراشه 4 نانومتری (SoC) داخلی در گوشی های هوشمند چینی تا سال 2026 بعید است. در حال حاضر، بازیگران مطرحی مانند مدیاتک و کوالکام در بازار چین جایگاه غالبی دارند.

این توسعه می تواند نقطه عطفی برای آن باشد صنعت نیمه هادی چین به رهبری هواوی و با ورود شیائومی و یونیساک به این عرصه، تراشه سازان داخلی ممکن است با رقابت رقبای بین المللی روبرو شوند. این تغییر می تواند وابستگی چین به فناوری خارجی را کاهش دهد و در عین حال نوآوری و رقابت جهانی در بخش نیمه هادی ها را ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین گوشی های شیائومی در سال 2024
  • بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین

منبع: گجت ها

پستی که شیائومی و یونیساک ادعا می کنند در حال توسعه پردازنده های موبایل 4 نانومتری هستند، اولین بار در Tekrato – Life with Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.