ضرر ۳ میلیاردی بهروز افخمی!

ضرر ۳ میلیاردی بهروز افخمی!







فیلم سینمایی «استاد» به تهیه کنندگی بهروز افخمی یکی از کم بیننده ترین و کم فروش ترین فیلم های سال تاکنون است و بعید است در روزهای آینده بر تعداد بینندگان آن افزوده شود.



به گزارش صبح ؛ اولین فیلم سینمایی «استاد» ساخته عماد حسینی و تهیه کنندگی بهروز افخمی از 18 مهرماه در 114 سالن و 594 سانس اکران شد و تا امروز در هر اکران تنها 9.96 یا حدود 10 بیننده داشته است.

بهروز افخمی که مجری برنامه تلویزیونی «هفت» است و به نقد و بررسی فیلم های در حال اکران می پردازد، این واکنش مخاطبان به فیلمش را چگونه تفسیر می کند؟ عدم استقبال از فیلم تهیه کنندگی افخمی باعث شده این فیلم تنها 5918 بیننده داشته باشد و در مجموع 294720000 تومان بفروشد. این میزان فروش باعث شده تا فیلم افخمی به یکی از کم بیننده ترین و کم فروش ترین فیلم های سال تبدیل شود و بعید است در روزهای آینده بر تعداد بینندگان آن افزوده شود.

حسن معجونی، سجاد بابایی، هادیه حسینی نژاد، حوریه مقدم و مهدی ابوحمزه بازیگران فیلم «استاد» هستند. این فیلم اقتباسی از نمایشنامه “Oleana” نوشته دیوید ممت است که در آن یک دانشجوی دختر استاد خود را به آزار جنسی متهم می کند و به این ترتیب جایگاه استاد برای ارتقاء در خط است. جالب است که در اجرای صحنه ای این نمایش به کارگردانی هارولد پینتر، نقش استاد را دیوید سوشی که در ایران با بازی در نقش هرکول پوآرو معروف است و نقش دختر را لیا بازی می کرد. ویلیامز

در اقتباس سینمایی «استاد» حسن معجوبی نقش استاد و حدیده حسینی نژاد نقش دختر دانشجو را بازی می کنند. البته این اقتباس نسبت به متن اصلی تغییراتی ایجاد کرده و تفاوت هایی با آن دارد.

این فیلم در چهل و یکمین جشنواره فجر به نمایش درآمد و واکنش ها به آن بیشتر سرد و آمیخته با نقدهای منفی بود. از فروش فیلم می توان گفت که همین واکنش های محدود در جشنواره به شکل گسترده تری در اکران عمومی نشان داده شد.

افخمی در نشست رسانه ای فیلم در جشنواره، هزینه تولید این فیلم را کمتر از سه و نیم میلیارد تومان عنوان کرد و با توجه به هزینه های تبلیغاتی، می توان حدس زد که فیلم بیش از این رقم ضرر کرده است.

منبع: همشهری آنلاین