ضعف تراشه MediaTek Dimension 9300 در تست شتاب پردازنده Vivo X100 Pro شناسایی شد – Tekrato

ضعف تراشه MediaTek Dimension 9300 در تست شتاب پردازنده Vivo X100 Pro شناسایی شد – Tekrato

ضعف تراشه Dimension 9300 Mediatek در Vivo فاش شد – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

ماه گذشته مدیاتک تراشه جدید خود را به عنوان رقیبی برای نسل سوم اسنپدراگون 8 معرفی کرد. حالا بریم سراغ تست های انجام شده ضعف تراشه Dimension 9300 MediaTek در مدیریت گرما و گرما مشخص شده است.

مدت زیادی از معرفی رسمی پردازنده قدرتمند جدید مدیاتک می گذرد ابعاد 9300 این اتفاق نمی افتد و در حال حاضر با گوشی در حال تست است vivo X100 Pro در نهایت می‌توانیم نگاهی دقیق به عملکرد حرارتی این چیپ‌ست بیندازیم. جالب است بدانید که در این پردازنده از هسته کارآمدی استفاده نشده است.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • ابعاد 8300 با هوش مصنوعی مولد ارائه شده است
  • امتیاز بنچمارک Dimension 9300 بالاتر از SD8Gen3 و Apple A17 Pro است.
  • مشخصات Vivo X100 با تراشه Dimension 9300 که در Antutu دیده می شود

ضعف تراشه Dimension 9300 MediaTek

همانطور که در معماری ذکر شده است. ابعاد 9300 مدیاتک هسته کم مصرف رها شده و به جای آن از چهار هسته قدرتمند Cortex-X4 و چهار هسته قدرتمند Cortex-A720 با سرعت و کارایی بالا استفاده شده است. البته خنک کردن چیپست با هشت هسته قدرتمند کار دشواری است و همین موضوع سوالاتی را در مورد قدرت و عملکرد این چیپست ایجاد کرد.

ضعف تراشه Dimension 9300 MediaTek

در تست شتاب پردازنده Vivo X100 Pro مشخص شد که این نگرانی ها بی مورد نبوده و متأسفانه این پردازنده هشت هسته ای تنها در عرض 2 دقیقه شاهد افت عملکرد 46 درصدی بود. در طی این آزمایش، چهار هسته به 1.2 گیگاهرتز، سه هسته دیگر به 1.5 گیگاهرتز و آخرین هسته به 0.6 گیگاهرتز کاهش یافت، در همین حال، سرعت بالقوه چهار هسته Cortex-A720، سه هسته Cortex-X4 و یک هسته Cortex-X4 وجود دارد. باید به ترتیب 2 گیگاهرتز، 2.85 گیگاهرتز و 3.25 گیگاهرتز باشد.

با اينكه مدیاتک تراشه جدید شما رقبای نسل سوم اسنپدراگون 8 شما این را می دانید، اما حتی اسنپدراگون 8 نسل 2 هنوز هم پس از 10 دقیقه از 80 درصد ظرفیت خود به خوبی در تست throttling CPU استفاده می کند.

تست شتاب پردازنده این طراحی شده است تا تمام هسته های CPU را در حالت فعال قرار دهد تا عملکرد تراشه را در شرایط سخت ارزیابی کند. شایان ذکر است که در Vivo X100 Pro، مانند اکثر گوشی های پرچمدار، از آن زمان سیستم خنک کننده غیرفعال برای حذف گرما و حرارت ناشی از فعالیت هسته ها از طریق محفظه بخار استفاده می شود. بنابراین شاید اگر این تراشه در گوشی با سیستم خنک کننده فعال (مانند فن) استفاده شود، عملکرد بهتری از خود نشان دهد اما هنوز چنین دستگاهی در بازار ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید:

  • گوشی مقرون به صرفه Redmi 13C با نمایشگر 90 هرتزی و تراشه مدیاتک رسما معرفی شد
  • مشخصات گلکسی M55 با تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 در Geekbench مشاهده شد
  • رکورد Mediatek: امتیاز پردازنده Dimension 9300 در بنچمارک AnTuTu از 2 میلیون گذشت!
  • اسنپدراگون 7 نسل 3 با هوش مصنوعی و شبکه 5G رسما معرفی شد

کاربران Tecrato، نظر شما در مورد ضعف تراشه Mediatek Dimension 9300 در تست ها و آزمایشات چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما بمان.

منبع: gsmarena

ضعف تراشه Dimension 9300 Mediatek در Vivo فاش شد – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.