عکس/ حال خوب خانم‌های بازیگر نون. خ در کنار هم! – بازیگرها

عکس/ حال خوب خانم‌های بازیگر نون. خ در کنار هم! – بازیگرها

عکس جالبی از پشت صحنه سریال نون. خ منتشر شده است.

به گزارش بازیگرها، هدیه بازوند، هدی استواری و صهبا شرافتی بازیگران این سریال در کنار هم اوقات خوبی را پشت سر می‌گذارند.

ترکیب زیبایی‌ها و ناملایمات در پس‌زمینۀ کمدی

کاظم نوربخش بازیگر نقش سلمان در سریال نون خ در گفت وگو با ایرنا و در تشریح علل اقبال این مجموعه در بین مخاطبان، بیان کرد:

تا پیش‌ازاین کارهایی که روی قوم کرد تمرکز کرده و تهیه‌شده بود، نتوانسته بودند تا همه جنبه‌های آداب رسوم، موسیقی، لباس و فولکلور کردی را پوشش بدهند. (چون این فولکلور برای خودش دنیایی است) و کار ما به نسبت جدید بود و به همۀ این مسائل فرهنگی پرداختیم. ضمن این‌که مشکلات این مردم را هم نشان دادیم. چیزی که برای همه کردها قابل‌درک و ملموس بود و مورد استقبال قرار گرفت.

وی در واکنش به این موضوع که این سریال بر چه مشکلاتی تمرکز داشت، بیان کرد:

مشکلاتی چون زلزله کرمانشاه و حل نشدن مسائلی از این دست جزو نکاتی بود که نون خ بر آن دست گذاشت (این‌که هنوز این مردم خانه ندارند و بعضاً در چادر زندگی می‌کنند و مسئولینی که به این مناطق آمدند، فقط وعده دادند و کاری نکردند؛

کاری هم اگر صورت گرفت، توسط خود مردم صورت گرفت). این منطقه جزو محروم‌ترین مناطق است و مردم آن از زمان جنگ تا امروز سختی‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند.

قشنگ‌ترین قسمت کار ما این است که ضمن استفاده از نوعی طنز سیاه، آداب‌ورسوم و مناطق دیدنی و زیبایی‌ها مناطق کردنشین را نشان می‌دهیم.

شاید خیلی‌ها اورامانات نیامده باشند و این سریال زیبایی‌های این مناطق را نشان می‌دهد و این موضوع با اقبال مردم روبرو شده است.

فهم فرهنگی

نوربخش در تاکید بر کارکردی که تولیداتی چون سریال نون خ در فهم فرهنگی و شناخت مردم نسبت به سایر اقوام دارد، تصریح کرد:

در ایران برای هر منطقه که کار کنید، چون به آداب‌ورسوم آن منطقه می‌پردازید، برای مردم دیگر شهرها و فرهنگ‌ها جذابیت دارد که این‌ها چه آدم‌هایی هستند.

ضمن این‌که چنین تولیداتی می‌تواند تصور و ذهنیت مردم نسبت به فرهنگ‌ها را تصحیح کند.

خود من شنیده بودم که تصور خوبی نسبت به کردها وجود ندارد، درصورتی‌که بعدازاین سریال دیدگاه مردم نسبت به مردم کرد عوض شده است.

ما تولید را دیر شروع کردیم چون مجوز دیر داده شد و نتوانستیم برای ساخت به استان کردستان هم برویم. ولی لوکیشینی که انتخاب کردیم دقیقاً شبیه کردستان بود. چه به لحاظ ظاهری و خانه‌هایی که با سنگ ساخته شده است و چه ازنظر آب‌وهوا.

وی افزود: یکی از سخت‌ترین روزهای زندگی‌مان در فصل دو بود که اوج سرما بود. آن شبی که طوفانی شد، ما در دومتر برف بودیم و برای این کار بسیار سختی کشیدیم تا مسائل و موضوعات را نشان دهیم به‌جای آن‌که صرفاً از آن حرف زده باشیم.

نوشته عکس/ حال خوب خانم‌های بازیگر نون. خ در کنار هم! اولین بار در بازیگرها. پدیدار شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.