عکس/ شبنم قلی خانی دست به دامان کائنات شد!

عکس/ شبنم قلی خانی دست به دامان کائنات شد!

شبنم قلی خانی بازیگر سینما و تلویزیون یک عکس جدید را در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشت.

به گزارش بازیگرها، در این تصویر شبنم قلی خانی از کائناتی نوشته که تحت فرمان او است!

تا کنون ۱۵ فیلم کوتاه و مستند ساخته‌ام

ایرنا: «شبنم قلی خانی»، کارگردان مستند دف نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:

مستند دف یکی از ۳۰ مستندی است که به درخواست وزارت میراث فرهنگی به عنوان میراث ناملموس کشور ساخته می‌شود. که در استان کردستان با توجه به اینکه دف به عنوان یک میراث ناملموس به ثبت ملی رسیده. و آوازه جهانی نیز دارد، به این موضوع پرداخته‌ایم.

وی ادامه داد: خانواده مادری من کُرد سنندج هستند، به همین دلیل با فرهنگ و زبان کُردی آشنا هستم. و زمانی که پیشنهاد کارگردانی این مستند به من شد از آن استقبال کردم و بایت این موضوع بسیار خرسندم.

قلی خانی اضافه کرد: در این مستند به ۲ مقوله دف نوازی و دف‌سازی پرداخته‌ایم و تعدادی از اساتید موسیقی مقابل دوربین ما قرار گرفتند. و در مورد دف صحبت کردند که برای خود من هم همچون یک کلاس درس بود و چیزهای بسیاری یاد گرفتم.

وی گفت: مستند دف قرار است در ۲۵ دقیقه از شبکه‌های ۲ سیما و مستند پخش شود. و علاوه بر اینکه یک نسخه از آن در اختیار وزارت میراث فرهنگی قرار می‌گیرد، یک نسخه نیز به سازمان یونسکو ارسال خواهد شد.

این بازیگر و کارگران مطرح کشورمان یادآور شد: این مستند تجربه بسیار خوبی برای من بود و بار دیگر در جمع مردم خونگرم. مهمانواز و اصیل کردستان حضور یافتم و این چند روز ما را بسیار مورد لطف خودشان قرار دادند که از آن‌ها تشکر می‌کنم.

حضور در کارگاه دف‌سازی «حیدر محمدی» از اساتید خبره دف سازی، اجرای گروه دف نوازی آبیدر به سرپرستی «فرید زندی». اجرای پیشکسوتان دف نوازی کردستان از جمله «سید علاءالدین یاسینی» و مصاحبه با «سید بهاالدین حسینی» و «فرشید حسامی».

نوشته عکس/ شبنم قلی خانی دست به دامان کائنات شد! اولین بار در بازیگرها. پدیدار شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.