عکس و بیوگرافی بازیگران سریال ترش و شیرین + خلاصه داستان – اندلرن

عکس و بیوگرافی بازیگران سریال ترش و شیرین + خلاصه داستان – اندلرن

ترش و شیرین یک مجموعه تلویزیونی به نویسندگی سروش صحت و محمدرضا آریان و کارگردانی رضا عطاران است که در نوروز سال 1385 از شبکه سه سیما پخش شد. در این مقاله کارمادئو تصمیم گرفتیم شما را با بازیگران سریال ترش و شیرین تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

خلاصه داستان سریال ترش و شیرین.

داستان این سریال درباره زنی به نام نصرت خانم است که پس از مرگ همسرش مجبور است با همه سختی ها فرزندانش را به تنهایی بزرگ کند. اما وقتی مدت خانه اجاره ای اش تمام می شود، نصرت خانم مجبور می شود به خانه دیگری نقل مکان کند و باعث ماجراها و تغییراتی در زندگی نصرت خانم و فرزندانش می شود.

معرفی بازیگران سریال ترش و شیرین.

در این قسمت از مطلب شما را با بازیگران سریال ترش و شیرین و همچنین بیوگرافی آنها آشنا می کنیم.

مریم امیرجلالی

مریم امیرجلالی

یکی از بازیگران محبوب و سرشناس کشور عزیزمان مریم امیرجلالی است که در 8 آذر 1326 در تهران به دنیا آمد و در سال 1374 در سن 45 سالگی وارد عرصه بازیگری شد. خانم جلالی با طنزهایی مانند متهمان فرار کرد و سریال خانه به دوش در دهه 80 به اوج محبوبیت خود رسید.

حمید لولایی

حمید لولایی

حمید لولای زاده 12 دی ماه 1392 در گیلان به دنیا آمد، او یکی از بازیگران مطرح کشورمان است. وی بازیگری را از سال 58 در سن 24 سالگی آغاز کرد و برای بازی در فیلم چند میگیری گریه کنی در سال 1383 برنده سیمرغ بلورین شد و در جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از بهترین بازیگران مرد مکمل انتخاب شد. .

رضا عطاران

رضا عطاران

رضا عطاران متولد 30 اردیبهشت 1347 در مشهد و فیلمنامه نویس، بازیگر و کارگردان مشهور و محبوب کشورمان است که فعالیت هنری خود را از دهه 60 آغاز کرد و به سرعت به یکی از شناخته شده ترین چهره های سینما، تئاتر و تلویزیون تبدیل شد. رضا عطاران با همکاری مهران مدیری در سریال هایی چون ساعت خوش و پرواز 57 به اوج شهرت رسید و در سریال هایی چون متامه گره و خانه به دوش به عنوان بازیگر و کارگردان محبوب شد.

رضا شفیعی جم

رضا شفیعی جم یکی از محبوب ترین بازیگران و کمدین های ایرانی است. در 19 تیر 1350 در تهران به دنیا آمد. او فعالیت هنری خود را در تئاتر از سال ۱۳۷۰ در سن ۲۰ سالگی آغاز کرد و با ایفای نقش در سریال کمدی به شهرت رسید. ساعت خوش این کار را کرد. رضا شفیعی جم در سریال های پرمخاطب مانند سریال شبهای برره و همچنین در ژانر کمدی فعالیت داشته است. وی همچنین تیتراژ پایانی چند سریال و فیلم را خوانده و تجربه کارگردانی فیلم خانگی وفا را نیز دارد.

آناهیتا همتی

آناهیتا همتی

آناهیتا همتی متولد 10 مرداد 1371 در تهران است، فعالیت هنری خود را از 20 سالگی در سال 1378 آغاز کرد و در سریال هایی چون خانه به دوش، ترش و شیرین هر دو به کارگردانی رضا عطاران شناخته شد.

مجید صالحی

مجید صالحی

مجید صالحی متولد 26 شهریور 1354 در تاکستان و تهیه کننده، نویسنده، کارگردان و بازیگر کشورمان است که فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کرد و از مدرسه حمید ساریان فارغ التحصیل شد و کارگردان مشهور تئاتر است. مجید صالحی با نمایش سیاه زنگی و هفت کچلون در سال ۱۳۷۳ و همچنین در سریال مجید دلبندم به شهرت رسید.

خسیار راد

خشایار رادزاده در ۱۴ مهر ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. او در تلویزیون، تئاتر و سینما فعالیت می کند. وی فعالیت هنری خود را از سال 1353 در سن 23 سالگی آغاز کرد. آقای راد در سال 1378 با سریال قطار ابدی وارد تلویزیون شد و در سال 1382 با فیلم “خوابگاه دختران” وارد تلویزیون شد و در سریال هایی مانند ترش و شیرین، متهم فراری و زندگی به شرط خنده نیز به ایفای نقش پرداخته است. .

شهره سلطانی

شهره سلطانی متولد 14 بهمن 1348 در بجنورد بازیگر و خواننده است که فعالیت هنری خود را از سال 1370 آغاز کرد و در زمینه های مختلف از جمله تلویزیون، تئاتر و سینما فعالیت می کند. خانم سلطانی علاوه بر بازیگری به عنوان نوازنده پیانو و سنتور نیز فعالیت می کند و در سریال ترش و شیرین به شهرت رسید. او به دلیل علاقه به محیط زیست و حیوانات، رژیم گیاهخواری دارد.

مختار سیقی

مختار صاعقی زاده متولد 28 شهریور 1335 در تهران بازیگر و طراح صحنه و لباس است. او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۲ با بازی در فیلم «ریشه در خون» به کارگردانی سیروس الوند آغاز کرد.

پروستو مقدم

پروستو مقدم

پرستو مقدم متولد مهر 1355 در تهران بازیگر تلویزیون، تئاتر و سینما و فارغ التحصیل رشته روانشناسی است.

صحروی باقر

باقر صحراوردی متولد 5 خرداد 1321 در فسا بود و در 17 تیر 1393 درگذشت. صحراوردی فعالیت هنری خود را از سال 1334 آغاز کرد و به عنوان کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و بازیگر فعالیت داشت.

احمد پورمخبر

احمد پورمخبر در 14 شهریور 1319 در تفرش به دنیا آمد و در 30 تیر 1399 بر اثر بیماری آلزایمر در کرج درگذشت. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و با بازی در سریال هایی مانند ترش و شیرین و سریال مد گریهت به شهرت رسید. .

دیگر هنرمندان سریال ترش و شیرین.

از دیگر هنرمندان سریال ترش و شیرین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مجید شهریاری
  • نگین عبداللهی
  • سید رضا حسینی
  • پروین ملکی
  • بهشاد شریفیان
  • سید جلال طباطبایی
  • فرشاد اراج
  • حسین زمانی
  • ابراهیم شجاعی
  • حسن بوستانی
  • اصغر نیکورز
  • حسین زمانی
  • فتح الله طاهری
  • آزاده خورشید دوست
  • سید جواد یحیوی
  • حسام صالحی

نتیجه

سریال ترش و شیرین یکی از سریال های نوروزی سال 1392 شبکه سه سیما است. در این مطلب به تحلیل خلاصه داستان و معرفی بازیگران سریال ترش و شیرین می پردازیم که یکی از پرطرفدارترین و. پربیننده ترین سریال های تلویزیونی