عینک هوشمند متا پتانسیل جاسوسی دارد. آیا فناوری های هوشمند حریم خصوصی را نقض می کنند؟ – بارها و بارها

عینک هوشمند متا پتانسیل جاسوسی دارد. آیا فناوری های هوشمند حریم خصوصی را نقض می کنند؟ – بارها و بارها

پیشرفت‌ها در زمینه هوش مصنوعی هر روز جالب‌تر می‌شوند. اخیراً گزارش شده است که دو دانشجوی دانشگاه هاروارد با ترکیب عینک هوشمند متا ریبن با هوش مصنوعی موفق به شناسایی و استخراج اطلاعات شخصی افراد در یک لحظه شدند.

این پروژه که I-XRAY نام دارد، از ویژگی‌های پخش زنده عینک هوشمند متا ری بن و پایگاه‌های داده عمومی برای شناسایی چهره‌ها و دریافت اطلاعات دیگری مانند نام، آدرس و شماره تلفن استفاده می‌کند.

راهنمای خرید بازیگرها

فناوری I-XRAY؛ تهدید جدید متا عینک هوشمند

این دو دانشجو با استفاده از این روش موفق شده اند تعدادی از همکلاسی ها و افراد ناشناس خود را که در محیط دانشگاه بوده اند شناسایی کرده و اطلاعات خود را در پایگاه های اطلاعاتی بیابند. این داستان قسمت جالبی دارد. که این فناوری حتی می تواند اطلاعاتی در مورد بستگان افراد نشان دهد.

استفاده از این فناوری ها گاهی اوقات می تواند مفید باشد. مانند شرکت Clearview AI که قبلاً سعی کرده بود با استفاده از فناوری مشابه به پلیس کمک کند. اما با انتشار عمومی چنین ابزارهایی، نگرانی هایی در مورد نقض حریم خصوصی ایجاد شده است.

تفاوت اصلی فناوری I-XRAY با نمونه های قبلی دسترسی آسان آن است. مردم می توانند به راحتی آن را بخرند و استفاده کنند.

اگرچه عینک های هوشمند متا ری بن به گونه ای طراحی شده اند که عموم مردم آن را پذیرفته باشند، اما همچنان نگرانی هایی در مورد احتمال استفاده نادرست وجود دارد. اگرچه برخی از ابزارهای محافظت از حریم خصوصی در این شیشه ها تعبیه شده است، اما در محیط های شلوغ و شلوغ، تشخیص اینکه آیا در حال فیلمبرداری هستید یا خیر، دشوار به نظر می رسد.

این موضوع بیانگر آن است که با توسعه بیشتر این نوع فناوری، باید اقدامات حفاظتی بیشتری برای حفظ حریم خصوصی افراد انجام شود تا از سوء استفاده های احتمالی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: