فرانسه پیشتاز سرمایه گذاری در استارتاپ های مولد هوش مصنوعی در اروپا – Techrato است

فرانسه پیشتاز سرمایه گذاری در استارتاپ های مولد هوش مصنوعی در اروپا – Techrato است

مقاله سرمایه‌گذاری فرانسه در شرکت‌های مولد هوش مصنوعی جدید در اروپا برای اولین بار در وب‌سایت Tecrato – Life with Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

هوش مصنوعی، به ویژه هوش مصنوعی مولد، به داستان فناوری سال 2024 تبدیل شده است. با خدمات محبوبی مانند ChatGPT و میلیاردها دلار سرمایه گذاری، OpenAI تاکنون مورد توجه و سرمایه زیادی قرار گرفته است. اما بر اساس گزارش جدید شرکت سرمایه گذاری Accel و تحلیلگران Dealroom، موجی از استارت آپ های سازنده هوش مصنوعی در اروپا در حال ظهور است.اروپا و اسرائیل معمولاً حدود 45 درصد از سرمایه گذاری سالانه را به خود اختصاص می دهند، اما وقتی نوبت به حوزه های خاص می رسد هوش مصنوعی این نسبت به کمتر از نصف و حتی برای هوش مصنوعی مولد کمتر می شود.

این می تواند نشانه ای از عقب ماندگی اروپا و اسرائیل در این بازار باشد. یا در خوش بینانه می تواند نشان دهد که در ماه ها و سال های آینده شاهد تحولات جالبی در این زمینه خواهیم بود.


بیشتر بخوانید:

  • دانشمند ارشد سابق OpenAI در حال راه اندازی یک استارت آپ هوش مصنوعی است
  • باتری های مدیریت شده با هوش مصنوعی 10 درصد ظرفیت بیشتر و 25 درصد عمر طولانی تر ارائه می دهند

لندن پیشتاز تعداد شرکت های جدید تولید هوش مصنوعی است

سرمایه گذاران به دنبال شرکت های جدیدی هستند که پتانسیل تبدیل شدن به یک پدیده بزرگ و موفق را داشته باشند و بتوانند با قیمت مناسب و کمتر از قیمت های بازار آمریکا در آنها سرمایه گذاری کنند. هری نلیس، شریک Accel، می‌گوید یکی از دلایل این گزارش تلاش شرکت او برای ارزیابی استارت‌آپ‌های مولد هوش مصنوعی در سراسر منطقه بود. اینها نتایجی است که آنها به دست آوردند:

از 221 استارت آپی که توسط Dealroom و Accel تجزیه و تحلیل شده است، حدود 27 درصد یا تقریبا یک سوم، در لندن تاسیس شده اند. تل آویو با 13 درصد در رتبه دوم قرار دارد. برلین 12 درصد و آمستردام 5 درصد است. جالب اینجاست که پاریس که همه از آن به عنوان مرکز توسعه هوش مصنوعی صحبت می کنند، با 10 درصد در میانه این رتبه بندی قرار دارد.

استارت آپ های فرانسوی در جذب سرمایه پیشرو هستند

استارت‌آپ‌های فرانسوی در زمینه هوش مصنوعی مولد تاکنون 2.29 میلیارد دلار جمع‌آوری کرده‌اند که بیش از هر کشور دیگری در اروپا و بیش از اسرائیل است. دورهای اخیر شامل سرمایه گذاری 640 میلیون دلاری Mistral AI در اوایل این ماه و سرمایه گذاری 220 میلیون دلاری “H” در چند هفته پیش است. علاوه بر این، Poolside که دفتر مرکزی خود را از ایالات متحده به پاریس منتقل کرده است، در حال افزایش سرمایه گذاری قابل توجهی است.

سایر فعالیت های قابل توجه در پاریس عبارتند از Hugging Face، یک مدل یادگیری ماشینی منبع باز، که در آگوست 2023 235 میلیون دلار جمع آوری کرد، و سازمان تحقیقاتی Kyutai، که صدها میلیون یورو برای توسعه مدل های هوش مصنوعی دارد.

استارت آپ های فرانسوی در جذب سرمایه پیشرو هستند

چرا برخی از مناطق بهتر عمل می کنند؟

به طور کلی، 2.29 میلیارد دلار فرانسه تقریباً برابر با مجموع سه کشور بعدی است. بریتانیا 1.15 میلیارد دلار در استارت آپ های مولد هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است (شرکت های بزرگی مانند Stability AI، Synthesia و PolyAI در این منطقه فعال هستند). اسرائیل 1.04 میلیارد دلار (استارتاپ هایی مانند AI21 و Run:ai که اخیراً توسط Nvidia خریداری شد) و آلمان 636 میلیون دلار جمع آوری کردند که بیشتر آن از سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری Aleph Alpha در سال گذشته بود.

در سایر کشورهای منطقه سرمایه گذاری به کمتر از 160 میلیون دلار و در برخی موارد حتی کمتر می شود.

نلیس معتقد است که این اعداد نشان دهنده مکانی است که موسسات آموزشی قوی‌تر استعدادهای فنی بیشتری را تولید می‌کنند و همچنین شرکت‌های فناوری بزرگ‌تر فعالیت‌های خود را برای جذب این استعدادها گسترش می‌دهند.

کارخانه های پیدا کرد. شرکت های بزرگ فناوری

در حالی که ممکن است استارت آپ ها مکانی ایده آل برای توسعه هوش مصنوعی به نظر برسند، شرکت های بزرگ فناوری نقش مهمی در تامین منابع دارند. حدود 25 درصد از استارت‌آپ‌های مولد هوش مصنوعی بنیان‌گذارانی دارند که قبلاً در Alphabet (DeepMind یا Google)، اپل، آمازون، متا یا مایکروسافت (MAAMA Group) کار کرده‌اند.

در بین 10 استارتاپ برتر، 60 درصد بنیانگذاران از یک شرکت MAAMA هستند. در واقع، گوگل به عنوان یک منبع مؤسس برجسته‌تر از برخی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود.

کارخانه های پیدا کرد.  شرکت های بزرگ فناوری

بیشتر بخوانید:

  • هیچ پولی برای ادغام ربات چت OpenAI با محصولات اپل رد و بدل نشده است
  • ChatGPT عمیقاً در iOS 18 ادغام شده است. استفاده رایگان از ربات چت OpenAI بعد از سال 2024

منبع: techcrunch

مقاله سرمایه‌گذاری فرانسه در شرکت‌های مولد هوش مصنوعی جدید در اروپا برای اولین بار در وب‌سایت Tecrato – Life with Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.