فروش نسل چهارم اسنپدراگون ۸ کوالکام ۵۰ درصد افزایش می یابد – بازیگرها

فروش نسل چهارم اسنپدراگون ۸ کوالکام ۵۰ درصد افزایش می یابد – بازیگرها

تحلیلگران دنیای فناوری و فناوری معتقدند که میزان تقاضا و فروش کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4 نسبت به نسل قبل 50 درصد افزایش خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری گجت چینی علاوه بر این، به گفته تحلیلگر Ming-Chi Kuo، پردازنده موبایل جدید کوالکام، نسل چهارم اسنپدراگون 8 یا اسنپدراگون 8 الیت، انتظار می‌رود در فصل تعطیلات شاهد افزایش قابل توجهی در تقاضا باشد.

راهنمای خرید بازیگرها

مینگ چی کو یک چهره قابل اعتماد در صنعت فناوری است، بنابراین پیش بینی او از افزایش 50 درصدی تقاضا است. اسنپدراگون 8 نسل 4 به احتمال زیاد این اتفاق خواهد افتاد. پیش بینی می شود در نیمه دوم سال 2024، محموله این قطعه نسبت به نسل قبلی (اسنپدراگون 8 نسل 3) به حدود 9 میلیون دستگاه برسد.

فروش اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام افزایش یافت

به گفته مینگ-چی کو، عوامل متعددی در افزایش تقاضا نقش دارند. تراشه جدید کوالکام نقش خواهد داشت. اول از همه، SD8G4 دوره فروش طولانی تری نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت. علاوه بر این، مینگ چی کو از افزایش تقاضا از سوی تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ به عنوان یکی از دلایل اصلی یاد می‌کند.

من اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام را می فروشممن اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام را می فروشم

اما شاید مهم ترین عامل، تحول بازار گوشی های هوشمند چین باشد. به گزارش کو، در هفته طلایی اخیر چینی ها با داشتن بیشترین سهم فروش (80 درصد از کل سهم بازار) در جایگاه اول قرار گرفته اند و نسبت به سال های گذشته 20 درصد رشد داشته اند. این در حالی است که وضعیت برای گوشی های آیفون کاملا برعکس است و افت فروش به وضوح قابل مشاهده است. انتظار می رود این روند تا سه ماهه چهارم سال جاری نیز ادامه یابد.

از سوی دیگر، کو ادعا می کند که سهم بازار گوشی های هوشمند رده بالا (قیمت بالای 4000 یوان) در چین از 25 تا 30 درصد در سال 2023 به 30 تا 35 درصد در سال 2024 افزایش خواهد یافت.

به طور کلی، انتظار می‌رود که فروش گوشی‌های هوشمند چینی در سال 2024 به 280 میلیون دستگاه برسد که نشان‌دهنده افزایش 3 درصدی سال به سال است و احتمالاً در سال 2025 شاهد رشد مداوم خواهیم بود.

مینگ چی کو معتقد است که این چشم انداز مثبت تا آینده دور ادامه خواهد داشت. او می گوید که قیمت سهام کوالکام اکنون به دلیل تصمیم اپل برای توسعه تراشه های 5G خود کاهش یافته است.

بنابراین، این شرکت از عواملی مانند رشد گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی مجهز به هوش مصنوعی به همراه افزایش احتمالی قیمت پردازنده (به دلیل فرآیند ساخت پیشرفته N3P TSMC) برای جبران ضررهای خود استفاده خواهد کرد.

با این حال، آینده و سرنوشت تراشه نسل چهارم اسنپدراگون 8 کوالکام روشن به نظر می رسد. فقط زمان نشان می دهد که آیا این تحولات بازار به موفقیت پایدار برای سازنده تراشه تبدیل می شود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

کاربران بازیگرها، نظر شما در مورد افزایش تقاضا و فروش کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4 در آینده نزدیک چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما همراه باشید.