فناوری ۲ نانومتری TSMC قیمت محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی – بازیگرها را افزایش می دهد

فناوری ۲ نانومتری TSMC قیمت محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی – بازیگرها را افزایش می دهد

مقاله فناوری 2 نانومتری TSMC منجر به افزایش قیمت محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد شد اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

فناوری 2 نانومتری TSMC برای تولید تراشه، به دلیل هزینه های بالای تحقیق و توسعه و ادغام فناوری های هوش مصنوعی، قیمت برخی از محصولات تغییر خواهد کرد.

با نزدیک شدن به سال 2023، TSMC در حال آماده شدن برای افزایش هزینه فرآیندهای اصلی تولید نیمه هادی خود است. پیشرفته ترین فرآیند تولید جریان TSMC، فناوری طراحی نیمه هادی 3 نانومتری است و گزارش جدیدی که در رسانه های تایوانی منتشر شده، پیش بینی می کند که گره های 3 نانومتری و 2 نانومتری در آینده شاهد افزایش قابل توجه هزینه خواهند بود.

این خبر در حالی منتشر می شود که بازارها هنوز برای فصل تعطیلات 2023 بسته هستند و تحلیلگران گفته اند که افزایش هزینه احتمالی می تواند به حاشیه سود اپل برای دستگاه های با فناوری پیشرفته ضربه بزند.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • فرآیند تولید تراشه 2 نانومتری TSMC به زودی آغاز می شود
  • اولین تراشه اینتل با یک تریلیون ترانزیستور در سال 2030 ساخته خواهد شد
  • چین به دنبال تولید تراشه های پیشرفته 3 نانومتری است

فناوری 2 نانومتری TSMC

گزارش امروز بسیار جالب است زیرا تخمین هزینه تراشه های ویفر 3 نانومتری Taiwan Semiconductor را که این شرکت تایوانی می فروشد، تکرار می کند. فرآیند تولید 3 نانومتری پیشرفته ترین فرآیند تولید در جهان در حال حاضر است و بیشتر محصولات جدید آن به اپل می آیند. در سال 2022، یک گزارش DigiTimes بیان کرد که هزینه هر ویفر تراشه‌های 3 نانومتری TSMC تقریباً 20000 دلار است و به دنبال آن گزارش‌های رسانه‌ای متعددی مدعی شدند که هزینه هر ویفر می‌تواند تا 25000 دلار یا به زیر 20000 دلار کاهش یابد.

با در نظر گرفتن پایان سال 2023 نشانه متفاوتی از تلاش دنیای نیمه هادی برای درک تأثیر افزایش احتمالی تقاضا برای پردازنده های هوش مصنوعی است، محاسبات هزینه به همراه افق های سرمایه گذاری برای تراشه های گران قیمت تجهیزات تولیدی باید در ذهن هر برنامه ریز تجاری باشد. .

ویفرهای جدید تراشه 3 نانومتری TSMC 20000 دلار قیمت دارند - SiliconExpert

هوش مصنوعی سرمایه گذاری انویدیا را به سطوح بی سابقه ای رسانده است و شرکت هایی مانند TSMC که به دلیل شرایط سخت اقتصاد کلان شاهد کاهش سود بوده اند، ارزش خود را حفظ کرده اند.

گزارش IBS نشان می دهد که اپل با افزایش 50 درصدی قیمت محصولات 2 نانومتری بیشترین ضربه را خواهد خورد و اگر موج فعلی هوش مصنوعی در سه سال آینده به طور کامل تحقق یابد، شرکت هایی مانند AMD و NVIDIA نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. تحت تاثیر قرار گرفته، فشار بر سرمایه خود. در واقع، انویدیا در حال حاضر محصولات هوش مصنوعی خود را بر اساس فرآیند قدرتمند 5 نانومتری TSMC عرضه می‌کند و اگر اوضاع تغییر کند، NVIDIA به دنبال فرصتی برای تولید محصولات 3 نانومتری (یا حتی پیشرفته‌تر) خواهد بود.

فناوری ۲ نانومتری TSMC قیمت محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی – بازیگرها را افزایش می دهد

شایعات تایید نشده ادعا می‌کنند که پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی NVIDIA از فرآیند 3 نانومتری استفاده می‌کنند و بار هزینه‌های بالای تراشه را برای تولید اولیه یک تراشه 2 نانومتری بر دوش اپل می‌اندازد. از آنجایی که پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی آن‌ها مصرف انرژی بالاتری دارند و برای بارهای کاری سنگین طراحی شده‌اند، AMD و NVIDIA اغلب در مقابل هزینه‌های بالای تولید ویفر در فناوری‌های تراشه‌های پیشرفته محافظت می‌کنند.

اما پویایی عرضه و تقاضا در بازار نیمه هادی ها ممکن است به معنای قیمت های بالاتر برای تراشه های هوش مصنوعی باشد. اگر تقاضا از ظرفیت تولید فراتر رود، یک ویفر 3 نانومتری می‌تواند گران‌تر شود که این هشداری منحصر به فرد برای صنعت تراشه است. شرکت هایی مانند TSMC و سامسونگ ظرفیت ثابتی دارند و اگر متقاعد شوند که تقاضا از عرضه بیشتر خواهد شد، هزینه اولیه سرمایه گذاری در تسهیلات جدید معمولاً به مشتری منتقل می شود.

در مورد TSMC، باید قبل از توسعه بیش از حد تولید دو بار فکر کند، پس از کابوس خوش خیمی که در سال گذشته باید تحمل کند، نه تنها تخمین درآمد خود را چندین بار تجدید نظر کرده است، بلکه در سال 2022، این شرکت تایوانی باید با مازاد بر تولید دست و پنجه نرم کند. انتظارات متقاضی در میان کاهش گسترده تر تراشه.

علاوه بر این، در گزارش گلدمن ساکس به نقل از روزنامه چاینا تایمز، واضح بود که میزان استفاده از ظرفیت تولید تراشه های فناوری 2 نانومتری TSMC کاهش یافته است. گزارش گلدمن ساکس هدف قیمت سهام TSMC را کاهش داد و تخمین استفاده از تراشه 3 نانومتری را به 36 درصد در سال 2023 کاهش داد. شاید به همین دلیل است که هزینه هر ویفر 3 نانومتری برای بیش از یک سال به طور مداوم کمتر از 20000 دلار گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید:

  • کارت گرافیک RTX 40 SUPER انویدیا اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد
  • سامسونگ دو سنسور ایزوسل را برای هدست‌های واقعیت مجازی/AR/VR معرفی کرد
  • تراشه Snapdragon X Elite کوالکام 21 درصد سریعتر از M3 اپل است.

نظر شما در مورد فناوری 2 نانومتری TSMC چیست؟ ایده های خود را با ما در میان بگذارید اخبار فناوری از Tikrato دنبال کنید.

.

منبع: wccftech

مقاله فناوری 2 نانومتری TSMC منجر به افزایش قیمت محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد شد اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.