فیلم افغانی معرفی بهترین فیلم های افغانی اندلرن

فیلم افغانی معرفی بهترین فیلم های افغانی اندلرن

نگاه نکن فیلم های افغانی آیا به بهترین ها علاقه دارید فیلم های افغانی آیا می دانید در این مطلب بهترین فیلم های سینمای افغانستان را برای شما فهرست کرده ایم. با اندلرن همراه باشید.

بهترین فیلم های افغانی

اگر می خواهید با فیلم های افغانی آشنا شوید، در ادامه ما را با 10 فیلم برتر افغانستان آشنا کنید.

فیلم افغانی وجمه (وجمه، داستان عشق افغانی)

وجمه یک فیلم درام افغانی محصول سال ۲۰۱۳ به نویسندگی و کارگردانی برمک اکرم است. این فیلم در هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان افغانستان انتخاب شد، اما نامزد نشد.

در کابل برف می بارد و مصطفی گارسون مهربان شاگردی زیبا به نام وجمه را مجذوب خود می کند. این زوج یک رابطه پنهانی را آغاز می کنند. پس از اینکه وجمه متوجه می شود که باردار است، اعتماد او به ازدواج مصطفی با او متزلزل می شود و خبر رسوایی او فاش می شود. پدرش باید بین حق فرهنگی خود برای حفظ شرافت خانواده و ارادتش به دخترش تصمیم بگیرد.

فیلم افغانی خاک و اشکستر (خاک و خاکستر)

فیلم های جنگ افغانستان / فیلم های خنده دار افغانی

خاک و خاکستر یک فیلم افغانی به کارگردانی عتیق رحیمی است که در سال 2004 اکران شد. این فیلم همچنین در بخش نگاه ویژه جشنواره کن 2004 به نمایش درآمد.این فیلم در سال 2005 برنده جایزه طلای جشنواره بین المللی فیلم زنگبار شد.این فیلم یکی از فیلم های قدیمی افغانستان به شمار می رود. زمین و خاکستر یکی از بهترین فیلم های غمگین افغانستان به شمار می رود.

داستان این فیلم زندگی یک پیرمرد و نوه ناشنوای 5 ساله اش است که به تازگی ناشنوا شده اند. همانطور که به معدن زغال سنگ که مراد پسر دستغیر در آن کار می کند می روند و جلوتر می روند. دستغیر باید به مراد بگوید که بقیه اعضای خانواده اش در حمله اخیر کشته شده اند.

بیشتر بخوانید: معرفی لیست فیلم های با امتیاز 9 به بالا در imdb

فیلم افغانی بچه کابلی (پسر کابلی)

فیلم های سینمای افغانستان / فیلم های سینمای افغانستان

بچه کابلی یک فیلم درام فرانسوی-افغانی محصول سال ۲۰۰۸ به کارگردانی برمک اکرم است. در این فیلم حاجی گل آسر، لینا علم، والری شاتز و املی گلن به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم درباره یک راننده تاکسی ساکن کابل است که نوزادی را در صندلی عقب رها می کند، در شصت و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز، بیست و سومین هفته بین المللی منتقدان فیلم به نمایش درآمد و برنده جایزه سینمای حقوق بشر EIUC شد.

فیلم افغانی سنگ صبور (سنگ صبر) با بازی گلشیفته فراهانی

فیلم عاشقانه افغانی / فیلم قدیمی افغانی

سنگ صبور یکی از فیلم های جنگی افغانستان و محصول مشترک فرانسه است که در سال 2012 توسط عتیق رحیمی بر اساس رمانی به همین عنوان در سال 2012 ساخته شده است. این فیلم به نویسندگی ژان کلود کریر و کارگردانی گلشیفته فراهانی، حمید جاودان، مسی مروت و حسینه برگان.

این فیلم در هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار به عنوان نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان افغانستان انتخاب شد، هرچند نامزد نشد. گلشیفته فراهانی در سی و نهمین دوره جوایز سزار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شد. این فیلم در افغانستان می گذرد و در داخل کشور و در بخش هایی از مراکش که شبیه خانه های کابل دوران شوروی بود فیلمبرداری شده است.

در کشوری جنگ‌زده، زنی از شوهرش مراقبت می‌کند که بر اثر اصابت گلوله به گردن فلج شده و توسط برادران جهادی‌اش رها شده است. یک روز، زن تصمیم می گیرد چیزهایی را به او بگوید که قبلاً هرگز نتوانسته انجام دهد.

بیشتر بخوانید: فیلم جزیره بهترین فیلم های جزیره ای جهان را معرفی می کنیم.

فیلم افغانی نامه ای به رئیس جمهورنامه ای به رئیس جمهور)

فیلم افغانی بدون سانسور / فیلم عاشقانه افغانی با دوبله فارسی بدون سانسور

نامه ای به رئیس جمهور یک فیلم درام افغانی محصول سال ۲۰۱۷ به کارگردانی رویا سادات است. این فیلم در نودمین دوره جوایز اسکار به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان افغانستان انتخاب شد، اما نامزد نشد.

ثریا، یک مقام دولتی سطح پایین، به دلیل دفاع از یک زن در برابر اربابان شهر زندانی است. او پشت میله های زندان برای کمک به رئیس جمهور افغانستان می نویسد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های افغانی است.

فیلم افغانی “گرگ و گوسفند”گرگ و گوسفند)

فیلم جدید عاشقانه افغانی / فیلم افغانی

گرگ و گوسفند یک فیلم کمدی تراژیک افغانی به کارگردانی شهربانو سادات است که در 16 می 2016 به عنوان بخشی از مجموعه رئالیست ها در جشنواره فیلم کن 2016 به نمایش درآمد. به عنوان بخشی از Quinzaine des Réalisateurs، کارگردان جایزه هنر سینما را دریافت کرد. آنجا.

این فیلم افغانی که بر اساس خاطرات منتشر نشده ای ساخته شده است، نقش یک انسان شناس را بازی می کند که جوامع دامداری دورافتاده را در افغانستان مشاهده می کند، جایی که گرگ و گوسفند به یک اندازه مهم هستند. فیلم های خنده دار افغانی بسیار کمی ساخته شده است و گرگ و گوسفند از بهترین های سینمای افغانستان است.

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال ارباب حلقه ها معرفی بازیگران فیلم The Lord of the Rings: The Rings of Power

شکستن بیست استخوان به طور همزمانرونا، مادر عظیم)

فیلم ایرانی افغانی / جدیدترین فیلم عاشقانه افغانی

شکستن همزمان بیست استخوان یک فیلم درام افغانی محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی جمشید محمودی است. این فیلم در نود و یکمین دوره جوایز اسکار به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان افغانستان انتخاب شد، اما نامزد نشد.

عظیم، پناهجوی افغان که شب ها در شهرداری کار می کند، با خانواده اش در تهران زندگی می کند. او به عنوان سرپرست خانواده و برادر بزرگتر، ترتیبی می دهد که برادرش فاروق و خانواده اش به همراه مادرشان به آلمان قاچاق شوند. اما در لحظات پایانی فاروق با شرمندگی تصمیم خود را برای ماندن در کنار مادرش که به نوه هایش بسیار وابسته است، برای عظیم توضیح می دهد.

فیلم افغانی قندهار (قندهار)

فیلم های جدید افغانی / بهترین فیلم های افغانی

قندهار یک فیلم اکشن افغان-آمریکایی به کارگردانی ریک رومن وو و تهیه کنندگی جرارد باتلر است که در این فیلم در کنار علی فضل بازی می کند. یک مامور سیا و مترجمش پس از فاش شدن یک ماموریت مخفی از نیروهای ویژه در افغانستان فرار می کنند. این فیلم در سال 2001 ساخته شده است به همین دلیل یکی از فیلم های قدیمی افغانستان است.

بیشتر بخوانید: سریال های هالیوودی لیست سریال های هالیوودی را ارائه می دهیم.

چند متر مکعب فیلم عشق.چند متر مکعب عشق)

فیلم عاشقانه افغانی / فیلم های جدید افغانی

چند متر مکعب عشق یک فیلم عاشقانه افغانی ایرانی به کارگردانی جمشید محمودی است که در سال 1393 اکران شد.این فیلم در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان افغانستان انتخاب شد اما نامزدی دریافت نکرد. داستان عاشقانه ای بین یک جوان ایرانی که در کارخانه ای در تهران کار می کند و دختر یک کارگر افغانی در می گیرد. این فیلم نیز یک فیلم عاشقانه افغانی است.

جرگه فیلم افغانی (جرگه)

فیلم افغانی با دوبله فارسی / فیلم عاشقانه افغانی

جرگه یک فیلم درام افغانی استرالیایی محصول سال ۲۰۱۸ به نویسندگی و کارگردانی بنجامین گیلمور و تهیه کنندگی جان مینارد است. سم اسمیت نقش یک سرباز سابق استرالیایی را بازی می کند که به افغانستان باز می گردد تا از خانواده مردی که در جنگ کشته شده است طلب بخشش کند. این فیلم در شرایط سخت، در لوکیشن های خطرناک و با کمک مردم محلی افغانستان فیلمبرداری شده است. این فیلم که از نظر سیاسی برای تولید پاکستان بیش از حد تفرقه‌انگیز تلقی می‌شود، در آخرین لحظه به افغانستان منتقل شد و در یکی از خطرناک‌ترین مناطق جهان، استان قندهار فیلمبرداری شد. این فیلم یکی از بهترین فیلم های جنگ افغانستان است. جرگه فیلم جدید افغانی یکی از بهترین فیلم های غمگین افغانی است.

فیلم جنگ اسامه افغانستان

فیلم های افغانی

این فیلم یکی از بهترین فیلم های افغانستان است که با این جمله آغاز می شود: «خدایا مرا از کسانی قرار بده که دنیا خود را به دین خود می فروشند، نه از کسانی که دین خود را به دنیا می فروشند». داستان فیلم درباره یک مادر و دختر افغان است که در دوران حکومت طالبان مشکلات زیادی دارند و مادر از سر ناچاری به دختر بچه می گوید که باید خود را پسر جلوه دهد. این باعث می شود که اتفاقات بدتری برای آنها بیفتد. این فیلم افغانی توانسته وضعیت خفقان آور و وحشتناک زندگی مردم در دوران حکومت طالبان را به تصویر بکشد.

بیشتر بخوانید: بازیگران پنت هاوس: جنگ در زندگی

سخنرانی پایانی سینمای افغانستان

در این مقاله با بهترین فیلم های افغانی آشنا شدید. به نظر شما بهترین فیلم افغانستان کدام است؟ کدام فیلم افغانی می تواند در این لیست باشد؟ برای ما در قسمت نظرات بنویسید.

سوالات متداول

طرح پیدا نشد

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.