فیلم هایی که یک تریدر باید ببیند

فیلم هایی که یک تریدر باید ببیند

اگر از جمله علاقه‌مندان به دنیای سینما هستید و در عین حال در بازارهای مالی ترید می‌کنید، تماشای فیلم‌هایی که درباره سرگذشت افراد معروف این حوزه یا نحوه کار بازارهای مالی ساخته شده‌اند، برایتان بسیار جذاب خواهد بود. در این مطلب، 5 تا از مهمترین فیلم‌هایی که یک تریدر باید تماشا کند را معرفی می‌کنیم.

1. گرگ وال استریت (Wolf of Wall Street)

این فیلم که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، نگاهی به زندگی و صعود و افول کارگزار بورس نیویورک، جوردن بلفورت (Jordan Belfort)، می‌اندازد. این فیلم به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و بازی درخشان لئوناردو دی‌کاپریو و مارگو رابی، در سال 2013 بر روی پرده‌های سینما اکران شد. علاوه بر فیلم، بسیاری از افراد خواندن کتابی که این فیلم از آن اقتباس شده است را نیز پیشنهاد می‌کنند.

images 1703918829 658fbced1f7af

گرگ وال استریت یک فیلم در ژانر کمدی/جنایی است که شما را وارد دنیای پر زرق و برق، زندگی زناشویی، ساخت و سپس سقوط امپراطوری جوردن بلفورت می‌کند. تماشای این فیلم با درجه‌بندی R برای افراد زیر سن قانونی توصیه نمی‌شود.

2. بیگ شورت (The Big Short)

ابتدا اجازه دهید به عنوان فیلم بپردازیم. همانطور که احتمالا می‌دانید، شورت کردن یا شورتینگ (Shorting) یکی از استراتژی‌های معاملاتی برای کسب سود از بازارهای نزولی است، به این صورت که شما با پیش‌بینی سقوط بازارها، یک دارایی را در اوج قیمت فروخته و پس از نزول بازار و رسیدن به کف، دوباره آن را خریداری می‌کنید. به این کار، شورت کردن می‌گویند. عنوان فیلم یعنی “The Big Short” به معنای «شورت بزرگ» نیز به همین موضوع در مقیاسی گسترده اشاره دارد. با این وجود، بسیاری از مترجمان، عنوان این فیلم را به‌صورت «رکود بزرگ» یا «بحران بزرگ» ترجمه کرده‌اند که معنای دقیق آن را نمی‌رساند.

در سال 2008 که رکود عظیمی آمریکا را فرا گرفت، برخی از کارگزاران آن را فرصتی برای کسب سود از ریزش قیمت‌ها دیدند و در اوج‌های قیمتی در بازار مسکن دست به فروش گسترده زدند و دوباره در ابتدای جان گرفتن بازار، آن‌ها را با قیمت‌های بسیار پایین خریدند.

فیلم بیگ شورت به کارگردانی آدام مک‌کی و بازی بازیگران نامداری همچون استیو کارل، کریستین بیل، رایان گاسلینگ، برد پیت، جرمی استرانگ و ماریسا تامی در سال 2015 اکران شد. این فیلم درباره مایکل بری با بازی کریستین بیل است که با شناسایی تعداد زیادی از وام‌های مسکن درجه دو در معرض عدم امکان بازپرداخت از سوی وام‌گیرندگانشان، به خرید آن‌ها دست می‌زند و 1 میلیون از پول سرمایه گذاران خود را به این کار اختصاص می‌دهد. این اقدام وی باعث جلب توجه بانکداری به‌نام جرد ونت (با بازی رایان گاسلینگ)، متخصص صندوق پوشش ریسک مارک بائوم (یا بازی استیو کارل) و چندی دیگر از افراد فرصت‌طلب طماع می‌شود. این افراد با کمک یکدیگر سرمایه هنگفتی را در این بازار بحرانی به جیب می‌زنند.

3. وال استریت 1 (Wall Street I)

فیم وال استریت 1 یکی دیگر از فیلم‌هایی است که تریدرها باید ببینند. این فیلم محصول سال 1987 درباره درگیری یک کارگزار بورس جوان به‌نام باد فاکس (با بازی چارلی شین) با گوردن گکو (با بازی مایکل داگلاس)، یکی از تمیلک‌کنندگان بی‌رحم، است. با درگیری هرچه بیشتر باد در دنیای مالی، وی بیشتر و بیشتر در فعالیت‌های غیر قانونی گکو فرو می‌رود و در نهایت مجبور می‌شود بین منفعت شخصی و وفاداری به پدر خود که یکی از رهبران اتحادیه است، یکی را انتخاب کند.

این فیلم به کارگردانی اولیور استون یکی از فیلم‌های کلاسیک دهه 80 میلادی محسوب می‌شود و طمع، فساد و عاقبت جاه‌طلبی را به‌خوبی به تصویر می‌کشد. مایکل داگلاس برای بازی خود در این فیلم توانست جایزه بهترین بازیگر سال آکادمی فیلم اسکار را کسب کند.

4. مارجین کال (Margin Call)

فیلم مارجین کال به کارگردانی جی سی چدور و بازی چهره‌های مشهوری همچون کوین اسپیسی، جرمی آیرونز، زاکاری کوئینتو، استنلی توچی و دمی مور در سال 2011 اکران جهانی خود را آغاز کرد. این فیلم به‌خاطر اسم آن هم که شده است باید در لیست فیلم‌هایی که یک تریدر باید ببیند، قرار بگیرد.

images 1703918829 658fbced23f08

داستان فیلم مارجین کال درباره افراد شاغل در یک بانک سرمایه گذاری بزرگ وال استریت است که تصمیمات آن‌ها طی یک بازه زمانی 24 ساعته در اوایل بحران مالی سال 2008 را به‌تصویر می‌کشد. این بانک سرمایه گذاری در حال تعدیل نیرو و یکی از قربانیان آن، مدیر واحد مدیریت ریسک است که در هنگام اخراج، در حال کار روی یکی از مهمترین تحلیل‌های خود بوده است. کارآموز وی این تحلیل را تکمیل و به همکاران خود در خصوص فاجعه مالی که کشف کرده است، خبر می‌دهد.

5. اماکن تجاری (Trading Places)

این فیلم به کارگردانی جان لندیس و بازی ادی مورفی و جیمی لی کورتیس در سال 1983 اکران شد. فیلم امکان تجاری درباره یک سرمایه گذار مغرور و یک حقه‌باز قهار خیابانی است که طی یک شرط‌بندی توسط دو تریدر میلیاردر، جایشان با یکدیگر عوض می‌شود.

در این فیلم، لوئیس وینتورپ تاجری است که برای شرکت کارگزاری کالای “Duke and Duke” متعلق به برادران مورتیمر و راندولف دوک کار می‌کند. این افراد بر سر بی‌اهمیت‌ترین مسائل با هم بحث می‌کنند و موضوع مورد بحثشان این است که «آیا محیط یا وراثت یک فرد است که تعیین می‌کند وی چقدر در زندگی موفق خواهند شد». وقتی وینتورپ با بیلی ری ولنتاین، یک مزاحم خیابانی، برخورد و تصور می‌کند می‌خواهد از او سرقت کند، باعث دستگیری وی می‌شود. این دو برادر با دیدن تفاوت‌های این دو نفر، تصمیم می‌گیرند که شرط ببندند اگر وینتورپ شغل و خانه‌اش را از دست بدهد و هر کسی که می‌شناسد از او دوری کند و اگر شغل وینتورپ را به ولنتاین بدهند، چه اتفاقی می‌افتد.

آشنایی بیشتر با برترین فیلم ها و مستندات ارز دیجیتال:

https://bit24.cash/blog/best-crypto-movies/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.