قطار مشهد رشت از چه شهرهایی عبور می‌کند؟

قطار مشهد رشت از چه شهرهایی عبور می‌کند؟

شهر رشت، مرکز استان سرسبز و خوش‌آب‌وهوای گیلان یکی از پرطرف‌دارترین و زیباترین مقاصد گردشگری شمال ایران است. بسیاری از مردم مشهد بلافاصله بعد از آگاهی از تاریخ پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی برای خرید بلیط قطار مشهد رشت اقدام می‌کنند؛ زیرا سفر با قطار در این مسیر ریلی تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود و هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم به معرفی ایستگاه‌های راه‌آهن موجود در مسیر ریلی مشهد رشت بپردازیم.

معرفی ایستگاه‌های راه‌آهن موجود در مسیر ریلی مشهد رشت

شهر رشت به‌عنوان یکی از شهرهای توریستی شمال ایران همواره میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است. مردم از شهرهای مختلف از جمله مشهد با خرید بلیط قطار مشهد رشت هنگام پیش فروش قطار خود را برای سفر به این شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری دیدنی آن آماده می‌کنند‌.

از جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و تفریحی موجود در شهر رشت می‌توان به مواردی مانند موزه و خانه میرزا کوچک‌خان جنگلی، کاروان‌سرای عباسی، موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی، موزه میراث روستایی، خانه ابریشمی، دریاچه سقالکار، تالاب عینک، پارک جنگلی سراوان، امامزاده هاشم، بقعه خواهر امام، بقعه دانای علی، آرامگاه میرزا کوچک‌خان، شهرداری و پیاده‌راه علم‌الهدی، بوستان مفاخر، باغ محتشم، سبزه میدان، پارک ملت، بازار رشت و قصربازی اشاره کرد.

مسیر ریلی مشهد رشت حدود ۱۰۵۷ کیلومتر مسافت دارد و قطارهای معمولی آن را در ۱۷ ساعت طی می‌کنند. قطار در این مسیر از شهرهای زیر عبور می‌کند:

images 1712404004 66113624790ec

ایستگاه قطار شهر شاهرود

اولین شهری که قطار مشهد رشت از ایستگاه راه‌آهن آن عبور می‌کند، شهر شاهرود است. این ایستگاه اصلی‌ترین و پرترددترین ایستگاه راه‌آهن واقع در شمال شرق ایران است و بعد از خط آهن هرمزگان دومین خط آهن طولانی ایران محسوب می‌شود. ایستگاه شاهرود با توجه به قرارگیری در مسیر ریلی بین مشهد و تهران اهمیت بسیار بالایی دارد.

مسافران قطار می‌توانند از امکانات ارائه‌شده در این ایستگاه شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، دستگاه‌های خودپرداز، بوفه فروش خوراکی، گیشه فروش بلیط، باجه شارژ موبایل، غرفه فروش کتاب، مسجد، سکوهای مسافری، باجه اطلاعات و غیره بهره‌مند شوند.

ایستگاه قطار شهر تهران

دومین شهری که قطار مشهد رشت از آن عبور می‌کند، شهر تهران است. ایستگاه راه‌آهن تهران قدمتی صدساله دارد و در منطقه ۱۶، محله جوادیه و ضلع جنوبی میدان راه‌آهن این شهر واقع شده است. این ایستگاه شمال را به جنوب و شرق را به غرب وصل می‌کند و یک ایستگاه قطار پرتردد و بسیار شلوغ است.

از امکانات رفاهی موجود در این ایستگاه می‌توان به مواردی مانند دستگاه خودپرداز، فروشگاه، نمازخانه، پارکینگ، غرفه‌های مواد غذایی، مینی مارکت، سرویس بهداشتی، باجه اطلاعات، اینترنت، تلفن‌عمومی، باجه رزرو هتل و باجه تهیه بلیط اشاره کرد. جالب است بدانید که این ایستگاه به‌عنوان قدیمی‌ترین ایستگاه قطار ایران در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.

ایستگاه قطار شهر کرج

وقتی بعد از شروع پیش فروش بلیط قطار برای خرید بلیط قطار مشهد رشت اقدام می‌کنید و در تاریخ مشخص در ایستگاه راه‌آهن مشهد سوار قطار می‌شوید، بعد از عبور از ایستگاه‌های شاهرود و تهران به ایستگاه راه‌آهن کرج می‌رسید. این ایستگاه نیز با ۹۰ سال قدمت در محدود شرکت ذوب‌آهن کرج واقع شده است.

امکانات موجود در این ایستگاه عبارت‌اند: سالن انتظار، بوفه غذای آماده، غرفه‌های خرید، دستگاه خودپرداز، سرویس بهداشتی و نمازخانه.

images 1712404004 6611362481eff

ایستگاه قطار شهر قزوین

قطار مشهد رشت بعد از اینکه از ایستگاه‌های راه‌آهن مشهد، شاهرود، تهران و کرج عبور کرد، به ایستگاه راه‌آهن قزوین می‌رسد. این ایستگاه در جنوب قزوین و انتهای خیابان سپه این شهر واقع شده است و به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن مهم شمال غرب کشور شناخته می‌شود.

از امکانات رفاهی موجود در ایستگاه راه‌آهن قزوین می‌توان به مواردی همچون غرفه‌های تجاری و فروشگاه، سالن انتظار، دستگاه خودپرداز و غیره اشاره کرد. ایستگاه قطار قزوین از مهم‌ترین ایستگاه‌های مسیر ریلی مشهد رشت است و قطار در آن از دل طبیعتی سرسبز و زیبا می‌گذرد. مسافران می‌توانند از تماشای این مسیر دلنشین از پنجره قطار لذت ببرند.

فاصله ایستگاه راه‌آهن رشت تا مرکز این شهر چند کیلومتر است؟

قطار مشهد رشت بعد از عبور از شهرهای شاهرود، تهران، کرج و قزوین درنهایت به مقصد خود یعنی ایستگاه راه‌آهن رشت می‌رسد. این ایستگاه در جنوب شهر رشت و در کنار روستایی به‌نام فلک‌ده احداث شده است و تا مرکز شهر رشت ۱۳ کیلومتر فاصله دارد.

از ویژگی‌های مهم ایستگاه تازه‌تاسیس قطار رشت می‌توان به مواردی مانند داشتن ۲ خط آهن، داشتن ۲ سکوی مسافری، مساحت ۲۷۲۰۰ مترمربعی، داشتن سالن مسافربری دوطبقه و زیربنای ۸۵۰۰ مترمربعی آن اشاره کرد. ساخت ایستگاه قطار رشت از سال ۱۳۸۴ شروع شد و بعد از گذشت ۱۴ سال در سال ۱۳۹۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مسافران بعد از پیاده شدن از قطار مشهد رشت می‌توانند از امکانات ارائه‌شده در ایستگاه راه‌آهن رشت شامل سرویس‌های بهداشتی، دستگاه خودپرداز، غرفه‌های فروش انواع سوغاتی، آب‌سردکن، نمازخانه، سکوهای مسافری، باجه اطلاعات، باجه رزرو بلیط قطار، تابلوهای دیجیتال اعلان وضعیت و زمان حرکت قطارها و غیره استفاده کنند. مسافران اگر بخواهند مسیر ۱۳ کیلومتری بین ایستگاه راه‌آهن رشت تا میدان شهرداری این شهر را با تاکسی طی کنند، بعد از ۴۰ دقیقه به مقصد می‌رسند.

خرید بلیط قطار مشهد رشت از سایت معتبر فلای تودی

در این مطلب راجع‌ به شهرهایی که در قطار در مسیر ریلی مشهد رشت از آن‌ها عبور می‌کند صحبت کردیم و توضیح دادیم که قطار بعد از عبور از ایستگاه‌های راه‌آهن مشهد، شاهرود، تهران، کرج و قزوین به مقصد خود یعنی ایستگاه راه‌آهن رشت می‌رسد. با آغاز پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی عده زیادی از ایرانی‌ها ازجمله مردم شهر مقصد سفر به شهر زیبا و سرسبز رشت را انتخاب می‌کنند و با خرید بلیط رفت‌وبرگشت این شهر یک سفر جذاب و به‌یادماندنی برای خود و همراهانشان رقم می‌زنند.

برای خرید آنلاین بلیط همواره باید به دنبال یک سایت معتبر و قابل‌اعتماد فعال در این حوزه باشید. سایت معتبری که ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم، فلای تودی نام دارد. این سایت بهترین سایت خدمات آنلاین گردشگری است که توجه تعداد زیادی از کاربران ایرانی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است. در هر جایی که باشید با مراجعه به سایت فلای تودی می‌توانید برای خرید بلیط قطار، بلیط هواپیما و رزرو یکی از هتل‌های موردنظرخود در شهر مقصد اقدام کنید.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.