لزوم گذر از تئاتر تفنانی

4430 Page 8 Image 0004

هدف امروز: این کارگردان تئاتر و بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه «تئاتر قصه، دو بریک و چهار دکور نیست»، گفت: من به تئاتر پر زرق و برق، پر زرق و برق و تجاری اعتقادی ندارم، این نوع تئاترها برای مردم و فرهنگ نیست. . .

قطب الدین صادقی درباره اهمیت تئاتر و صحنه گفت: به دنبال تئاتر حرفه ای، هنری و جدی هستم. تئاتری که به فضای فکری و فرهنگی ما می افزاید، فضای روشنفکری را گسترش می دهد و به فرهنگ زمانه چیزی می افزاید، نه این که نوپول های ثروتمندی در سالن تئاتر ژست می گیرند که به تئاتر رفته اند چهره های تلویزیونی هستند

من به تئاتر پیچیده، پر زرق و برق و تجاری اعتقادی ندارم.

صادقی افزود: من به تئاتر پیچیده، پر زرق و برق و تجاری اعتقادی ندارم. این نوع تئاترها برای مردم و فرهنگ نیستند، بلکه برای سرگرم کردن افراد ثروتمندی هستند که چیز زیادی از تئاتر نمی دانند و فقط دوست دارند وقت تلف کنند.

تئاتر باید احساسات عمیقی را در مردم ایجاد کند، ایده های عالی خلق کند و با زیبایی شناسی دقیق خود بتواند ارتباط عاطفی قوی با مردم برقرار کند. این کارگردان پیشکسوت تئاتر درباره ماندگارترین تئاتری که تاکنون دیده است، گفت: وی. چند کار خارجی و فکر کنم یکی از آنها مهابهارات است که از ساعت 6 صبح شروع شد و 6 بعد از ظهر تمام شد. من آن را در یک معدن گچ در منطقه آوینیون (در فرانسه) دیدم و شگفت زده شدم. چون بعد از گذشت 12 ساعت از نمایش، هیچ یک از 4000 تماشاگر حاضر به رفتن نشدند و بعد از تماشا نشستیم و به هم نگاه کردیم و بعد از بازگشت به هتل تا دو روز دلم نمی خواست هیچ تئاتری را ببینم. .

صادقی گفت: یعنی آنچه می گویند کاتارسیس است; رحمت، ترس، شفقت و عواطف عمیق را در این نمایش به بهترین شکل ممکن تجربه کردم و هدف تئاتر هم همین است. تئاتر باید یک مشت روحی به انسان بدهد و بچرخد و اعماق ناخودآگاه شما را بچرخاند، احساسات عمیق ایجاد کند، افکار عالی خلق کند و با زیبایی شناسی دقیق خود بتواند ارتباط عاطفی قوی با شما برقرار کند.

گفت: فقط از این طریق می توان گفت که تئاتر خوب است وگرنه تئاتر، داستان، دو نمایش، چهار دکور، لباس های چشمگیر، رقص و آهنگ نیست.

تئاتر ما یک فکر محوری است.قدرت اراده

صادقی در پاسخ به حضور وبلاگ نویسان در تئاتر که در سال گذشته رخ داد، تصریح کرد: هنر نیاز به مراقبت و پاسداری دارد، نهادهای ذیربط نباید مسئولیت را از دوش خود بردارند و نباید تصور کرد که تئاتر را رها کرده اند و هیچ نظارتی را رها نکرده اند. حمایت کردن.

وی تصریح کرد: امروز تئاتر به دست برخی دلالان افتاده است که آثار سطحی، مضحک و بی ارزش تولید می کنند از سوی دیگر برخی تماشاگران به تئاتر نگاه سطحی دارند و چندان جدی نیستند.

این کارگردان تئاتر افزود: تئاتر نیازمند تفکر محوری و سازماندهی هنری و فرهنگی است و مهم ترین فعالیت های وزارتخانه ها مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به این سمت برود تا بتواند آثاری ارائه دهد که تئاتر ملی است. تئاتری که مضمون، شخصیت، آدم‌ها، مکان‌سازی و زیبایی‌شناسی آن برگرفته از ذوق ملی و تفکر ما و تداوم فرهنگ درخشان دیروز است، البته با نوآوری‌ها و تکنیک‌های جدید که می‌تواند گوشه‌ای از بحران‌ها و مشکلات امروز را نیز به نمایش بگذارد. شرایط محتوا مردم می توانند ارتباط برقرار کنند./ایرنا

نشریه لزوم گذر از تئاتر تفنانی اولین بار در روزنامه آرمان مزور منتشر شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.