مدیاتک به زودی تراشه پرچمدار Dimension 9400 – Tekrato را معرفی خواهد کرد

مدیاتک به زودی تراشه پرچمدار Dimension 9400 – Tekrato را معرفی خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

تراشه پرچمدار مدیاتک Dimension 9400 با عملکرد پردازشی و گرافیکی بسیار بالا و ستودنی به زودی آماده ورود به بازار می شود.

مدیاتک در بیانیه ای رسمی اعلام کرده است چیپست پرچمدار ابعاد 9400 در 9 اکتبر منتشر خواهد شد. شعار AI Chip Leap برای این چیپست نشان می دهد که پرچمداران آینده مانند Oppo Find X8 و Oppo Find X8 Pro دارای ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری خواهند بود.

تراشه پرچمدار مدیاتک Dimension 9400

به گزارش پایگاه خبری . گجت چینیروی تراشه ابعاد 9400 مدیاتک CPU از همان طراحی نسل قبلی یعنی هسته های بزرگ با معماری BlackHawk ARM استفاده می کند تا عملکرد بهتری را به کاربران ارائه دهد. علاوه بر این، مدیاتک از فرآیند تولید 3 نانومتری N3E TSMC برای ساخت این تراشه استفاده کرده است.

تراشه پرچمدار ابعاد 9400
مدیاتک دیمنسیتی 9400

به طور کلی، معماری Dimensity 9400 از یک هسته بزرگ 3.63 گیگاهرتزی Cortex-X925، سه هسته بزرگ X4 با کلاک 2.80 گیگاهرتز و چهار هسته A725 با کلاک 2.10 گیگاهرتز برای G925-Immortalis MC12 نیز استفاده شده است. همچنین گزارش شده است که این چیپست از سریع ترین حافظه LPDDR5X با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند که امکان بارگذاری سریع برنامه ها و بازی های سنگین را فراهم می کند.

از سوی دیگر، این چیپست در تست های تک هسته ای و چند هسته ای Geekbench به ترتیب امتیاز 2874 و 8969 را کسب کرد. عملکرد این چیپست در بخش گرافیک نیز مثال زدنی است. زیرا در تست Vulkan به سرعت 134 فریم در ثانیه رسید که 86 درصد بیشتر از تراشه A18 Pro اپل در آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس بود. این نشان می دهد که چیپست جدید مدیاتک پتانسیل بالایی برای ارائه یک تجربه بازی تمیز و روان دارد.

شایان ذکر است که این امتیاز 41 درصد بیشتر از نسل سوم تراشه کوالکام اسنپدراگون 8 سال گذشته است. یک افشاگر به نام Digital Chat Station نیز قبلا در شبکه اجتماعی Weibo ادعا کرده بود که عملکرد GPU تراشه جدید مدیاتک در تست 3D Mark، 30٪ بالاتر از Snapdragon 8 نسل 3 بود، در حالی که مصرف انرژی 40٪ کمتر بود.

نکته مهم این است که عملکرد ردیابی پرتو تقریباً 20٪ در مقایسه با نسل قبلی بهبود یافته است. مدیاتک همچنین عملکرد گرافیکی قدرتمندی را در سال گذشته ارائه کرد و به نظر می‌رسد امسال در این بخش کوتاهی نکرده است. این شرکت همچنین در حال کار بر روی فناوری جدیدی برای ردیابی پرتو در تراشه های تلفن همراه است که طبق گزارش ها با فناوری OMM (شتاب دهنده برای ردیابی پرتو) در رایانه های شخصی برابری می کند. نیازی به گفتن نیست که این فناوری به سازندگان گوشی های هوشمند اجازه می دهد تا کیفیت گرافیکی بازی ها را به سطح بالاتری برسانند.

بیشتر بخوانید:

  • پرچمداران اوپو از چیپست قدرتمند Mediatek Dimensity 9400 بهره می برند
  • تراشه مدیاتک Dimension 9400 به زودی شروع به کار خواهد کرد
  • تلاش کوالکام برای خرید اینتل؛ حرکت جدید غول تراشه برای ورود به بازار رایانه های شخصی
  • تولید تراشه های Tensor G5 و G6 به TSMC سپرده شد. گوگل سامسونگ را کنار گذاشت

نظر کاربران Tecrato در مورد تراشه پرچمدار Mediatek Dimension 9400 چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما همراه باشید.

مقاله مدیاتک که به زودی تراشه پرچمدار Dimension 9400 را معرفی می کند اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/