مد فیلم; ۷ فیلم خاطره انگیز در حوزه مد • بازیگرها

مد فیلم;  ۷ فیلم خاطره انگیز در حوزه مد • بازیگرها

تنها چند زمینه خلاق در دنیا وجود دارد که به اندازه مد و فیلم سازگاری دارند. در طول سال ها در هالیوود، حداقل از زمانی که پدیده ای به نام مد یا مد در جهان شکل گرفت، هر کارگردانی می خواست با کمک یک تی شرت زیبا بر روی یک زن یا مرد زیبا یا طراحان مد خود، لحظه ای دراماتیک خلق کند. چیزی به آن اضافه کرده اند. به دنیای سینما به هر حال، رابطه همزیستی مسالمت آمیز سینما و مد، برخی از خاطره انگیزترین لحظات را روی پرده سینما خلق کرده و ثبت کرده است.

بنابراین، چه فقط بخواهید حس کنجکاوی خود را در مورد صنعتی که بسیار مرموز است برآورده کنید، چه بخواهید از پشت صحنه برخی از مهمترین لحظات تاریخ مد مطلع شوید، یا فقط می خواهید از کمی هنر در خیاطی لذت ببرید. . و طراحی، می توانید تمام فیلم های ماندگار مرتبط با مد را در لیست زیر بیابید.

1. مد در “Funny Face”

وقتی صحبت از فیلم های مد می شود، هیچ فیلمی به اندازه «چهره بامزه» خنده دار نیست.

  • سال انتشار: 1975
  • کارگردان: استنلی دونن
  • بازیگران: آدری هپبورن، فرد آستر
  • امتیاز فیلم Rotten Tomatoes: 88 از 100

وقتی صحبت از فیلم های مد می شود، هیچ فیلمی به اندازه «چهره بامزه» خنده دار نیست. در این فیلم آدری هپبورن نقش یک کتابفروش خجالتی نیویورکی را بازی می کند که آرزوی تحصیل فلسفه در پاریس را دارد. او پس از آشنایی با یک عکاس مشهور مد به نام دیک اوری با بازی فرد آستر، به بعید ترین شکل ممکن، به اهداف و رویاهای خود پی می برد. «چهره خنده‌دار» که مملو از تنظیمات دلپذیر پاریسی، ملودی‌های شیرین جورج و ایرا گرشوین، و لباس‌های باشکوهی است که توسط طراح لباس افسانه‌ای ادیت هد و همکار قدیمی هپبورن، اوبر دو ژیوانشی طراحی شده است، قصیده‌ای عالی برای شگفتی و زیبایی این صنعت است. طراحان پیشگام مد است

2. مد در Prêt-à-Porter

فیلم سینما

«آماده پوشیدن» سندی از اوج شکوفایی صنعت مد در دهه 1990 است.

  • سال انتشار: 94
  • کارگردان: رابرت آلتمن
  • بازیگران: مارچلو ماستریانی، سوفیا لورن، جولیا رابرتز، تیم رابینز، کیم بسینجر، فارست ویتاکر، لورن باکال
  • امتیاز فیلم Rotten Tomatoes: 24 از 100

هیچ چیز آنطور که به نظر می رسد در قصیده پر ستاره و بسیار کنایه آمیز رابرت آلتمن برای صنعت مد نیست. این فیلم با استفاده از سبک تمسخرآمیز علامت تجاری فیلمساز، افراد مشهوری مانند جولیا رابرتز، سوفیا لورن و لورن باکال را به نمایش می‌گذارد که پس از مرگ اولیویه دو لافونتن، رئیس هیئت مدیره، در هفته مد پاریس نقش مدگرایان را بازی می‌کنند. شوراهای مد روز شهر را بازی می کنند. «آماده برای پوشیدن» با هجوم انتقادات و شکست تجاری در زمان انتشار مواجه شد. اما واکنش‌های متفاوت صنعت مد طی سال‌ها مهربان‌تر شده است. این فیلم با شرح حل یک معمای قتل در هفته مد پاریس و پیشینه آن، مستندی از روزهای بزرگ و هیجان انگیز دنیای مد در دهه 1990 است. اگر می خواهید در این دهه با دنیای مد آشنا شوید، Ready پوشیدن بهترین گزینه است.

3. مد در “شیطان پرادا می پوشد”

فیلم

کمتر فیلمی به اندازه The Devil Wears Prada در به تصویر کشیدن دنیای انحصاری و مخفی رسانه های مد موفق بوده است.

  • سال انتشار: 2006
  • کارگردان: دیوید فرانکل
  • بازیگران: مریل استریپ، آن هاتاوی، امیلی بلانت، استنلی توچی
  • امتیاز فیلم Rotten Tomatoes: 75 از 100

وقتی صحبت از به تصویر کشیدن و برجسته کردن دنیای انحصاری و مخفی رسانه های مد می شود، کمتر فیلمی به اندازه The Devil Wears Prada موفق بوده است. این فیلم بر اساس رمان موفق تجاری به همین نام اثر لورن وایزبرگر، مریل استریپ را در یکی از متفاوت ترین حضورهای سینمایی خود به عنوان سردبیر سختگیر و بی ادب مجله Runway می بیند که یکی از دلایل موفقیت و جذابیت آن است. فیلم نیز شماره گذاری شده است. این نقش یکی از چندین نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورده است. این فیلم داستان اندی ساکس (آن هاتاوی) را روایت می کند که می خواهد به یک روزنامه نگار مهم تبدیل شود و به همین ترتیب به مجله مد و لباس Runway می رسد. کسانی که به روزنامه نگاری جدی علاقه دارند با دنیای مد بیگانه هستند و در واقع در این زمینه بی سواد محسوب می شوند.

با این حال او به عنوان دستیار میراندا وارد این دنیای بی رحم می شود. فیلم نگاهی بسیار طنز آمیز به ماهیت وسواسی کسانی دارد که در صنعت مد کار می کنند و دیالوگ های آن بسیار قابل نقل است. این فیلم با بازی‌های درخشانی از امیلی بلانت و استنلی توچی، یک فیلم جذاب و استثنایی از لباس‌ها و طرح‌های زیبا از برندهای معروف و محبوب جهانی است. سیر تکامل شخصیت آن هاتاوی، از یک دختر ساده که به مد و اکسسوری هایش می خندد و به قول میراندا، اولین لباسی را که از کمد مادربزرگش به او می آید، می پوشد تا زنی شیک و خوش لباس که به روز است. آخرین اخبار. مد، او برخی از زیباترین و دیدنی ترین صحنه های مد تاریخ را دارد.او سینما را خلق کرد. استایل و پوشش مریل استریپ که دیگر جای خود را ندارد.

4. کوکو قبل از شانل

فیلم

«کوکو قبل از شانل» با تعبیر درخشان آدری توتو در نقش کوکو شانل در سال های اولیه خیاطی یکی از آثاری است که می توان از آن به عنوان بخشی از تاریخ مد در سینما یاد کرد.

  • سال انتشار: 2009
  • کارگردان: آن فونتین
  • بازیگران: آدری توتو، بنوا پلور، الساندرو نیولا، ماری جیلین
  • امتیاز فیلم Rotten Tomatoes: 64 از 100

اگر به دنبال بخشی از تاریخ مد هستید، می‌توانید به راحتی روی تصویر درخشان کوکو شانل از آدری توتو در سال‌های اولیه حضورش در مد لباس در «کوکو قبل از شانل» حساب کنید. قبل از اینکه بنیاد خود را راه اندازی کند و کمد لباس زنانه مدرن را دوباره تعریف کند. این فیلم با کمک فیلمبرداری و کارگردانی هنری درخشان و شاید به یاد ماندنی ترین لحظات خیره کننده سبک با حسن نیت طراح لباس مشهور فرانسوی، کاترین لتریه، که کارش روی این فیلم جایزه سزار را برای او به ارمغان آورد، این فیلم نادری است. بیوگرافی مد محور درباره Goes زیر سطح و نگاهی قدرتمند به دنیای درونی یکی از معروف ترین و تاثیرگذارترین طراحان صنعت مد و پوشاک می اندازد.

5. شیطان نئون

مد در فیلم

«شیطان نئون» یکی از آن فیلم های خونینی است که در زمره باشکوه ترین لذت های گناهکار قرار خواهد گرفت.

  • سال انتشار: 2016
  • کارگردان: Nicholas Winding Refn
  • بازیگران: ال فانینگ، کیانو ریوز
  • امتیاز فیلم Rotten Tomatoes: 59 از 100

شاید تحمل برخی از لحظات شرم آور فیلم ترسناک روانشناختی The Neon Devil ساخته نیکلاس ویندینگ رفن کمی شجاعت داشته باشد، اما در طول فیلم با صحنه های پر زرق و برق و مد محور بی شماری پاداش خواهید گرفت. این فیلم داستان یک مدل جوان زیبا به نام جسی با بازی ال فانینگ را روایت می کند که حضورش در دنیای مد باعث شیفتگی و حسادت می شود. به همین دلیل، او به زودی در اعماق تاریک صحنه پر زرق و برق مد غوطه ور می شود، که منجر به تسخیر شیطان، عکاسان قاتل سریالی، و سکانس پایانی به خصوص وحشتناکی می شود که شامل همه چیز از جن گیری گرفته تا نکروفیلیا و غم و اندوه فراوان است. شاید در مورد زوایای تاریک‌تر صنعت مد از این فیلم، The Neon Devil یکی از آن فیلم‌های خونین و ترسناکی باشد که در بین باشکوه‌ترین لذت‌های گناهکار شما قرار می‌گیرد.

6. نخ ارواح

فیلم

تعداد کمی از فیلم‌ها در تاریخ سینما ماهیت وسواس‌آمیز و دقیق طراحان مد رده بالا را به استادانه‌ای به اندازه فیلم بسیار وحشتناک «رشته فانتزی» پل توماس اندرسون به تصویر کشیده‌اند.

  • سال انتشار: 2017
  • کارگردان: پل توماس اندرسون
  • بازیگران: دنیل دی لوئیس، لزلی منویل، اندلرن کریپس
  • امتیاز فیلم Rotten Tomatoes: 91 از 100

کمتر فیلمی در تاریخ سینما ماهیت وسواسی و دقیق طراحان مد رده بالا را به استادی فیلم فوق ترسناک پل توماس اندرسون و کلاستروفوبیک Fantasyland به تصویر کشیده است. این فیلم داستان رابطه بین رجینالد وودکاک، یکی از طراحان لوکس لندن در دهه 1950 – که تا حدی بر اساس چارلز جیمز ساخته شده است – و یک پیشخدمت جوان را روایت می کند که او در یک کافه کنار دریا با او آشنا می شود و دوست او می شود. منبع الهام. بازی دنیل دی لوئیس، نامزد جایزه اسکار، به همراه بازیگران همبازی وی، اندلرن کریپس و لزلی منویل، در تصویری زنده و باورپذیر از این افسانه سیاه شگفت انگیز است. دریچه ای به دنیای مد پس از جنگ، “رشته تخیل” یک افسانه پری به زیبایی ساخته شده است. البته در نهایت بیشتر شبیه یک کابوس است.

7. cruella

مد در فیلم

البته ممکن است لباس‌ها در «کرولا» مستند نباشند، اما روایت منیت‌ها و افراط در دنیای مد قطعا بی‌زمان است.

  • سال انتشار: 2021
  • کارگردان: کریگ گیلسپی
  • بازیگران: اما استون، اما تامپسون، جوئل فرای
  • امتیاز فیلم Rotten Tomatoes: 74 از 100

برداشت خارق‌العاده دیزنی از دنیای مد ممکن است کمی فراتر از آن باشد، اما به نظر می‌رسد که بیشتر درست باشد تا اشتباه. این فیلم داستان ساخت کرولا دیویل، شرور بدنام فیلم صد و یک دالماتیسی اثر دودی اسمیت را روایت می‌کند که در اینجا اما استون جوان نقش آن را بازی می‌کند. Pain در جریان جنبش پانک راک در دهه 1970 اتفاق می‌افتد و استلا میلر امروزی و کرولا دویل آینده را به عنوان یک طراح مد عجیب و غریب که علیه طرح‌های گل‌دار و سبک‌های لندنی دهه 1960 شورش می‌کند و چیزی تیره‌تر و خطرناک‌تر معرفی می‌کند، بازی می‌کند. چهره های واقعی از دنیای مد مانند ویوین وست وود و جان گالیانو. لباس ها ممکن است مستند نباشند (البته از روی عمد)، اما تاریخچه منیت ها و افراط در مد غیرقابل انکار است.

  • 10 فیلم بزرگی که صنعت سینما را تحت تاثیر قرار دادند

منبع: مد

مد نویسی در سینما; ۷ فیلم خاطره انگیز در حوزه مد اولین بار در بازیگرها پدیدار شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.