مردی به خاطر پرچم ایران کشته شد!

مردی به خاطر پرچم ایران کشته شد!

به گزارش بامداد، سقوط مرگبار کارگر 20 ساله شهرداری از روی پل خودرو در ساعت 2 بامداد 30 بهمن 1402 به مرکز فوریت های پلیسی اعلام شد.

پس از آن ماموران به محل حادثه که زیر پل نیایش بود رفتند و در بررسی های اولیه مشخص شد مقتول پسر جوانی به نام کریم 20 ساله است که پس از سقوط از پل از روی پل سقوط کرد. با سرنشین یک خودرو درگیر شد و در همان لحظه یک خودروی عبوری از زیر او فرار کرد. پل او را ملاقات کرده است.

در بررسی های بعدی مشخص شد که کریم یک کارگر افغانی است که به صورت قراردادی با شهرداری کار می کرد.

جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و ماموران تحقیقات خود را برای شناسایی عامل قتل آغاز کردند.

پلیس در اولین قدم به سراغ همکار مقتول که در زمان درگیری حضور داشت و شاهد درگیری بود، رفت. وی در توضیح این حادثه گفت: چند روز پیش چند پرچم ایران روی پل نیایش برافراشته شده بود که برای تمیز کردن پایه های پرچم و نرده های لبه پل به پل رفته بودیم و برای نظافت مجبور شدیم پایین بیاوریم. پرچم ها را بردارید و پایه و دیوار را بردارید. داشتیم نظافت می کردیم تا پرچم ها و پایه اش برای 22 بهمن پاک شود.

کریم برای پاکسازی پایگاه ها پرچم را پایین آورد که ناگهان یک خودروی پژو 405 متوقف شد و مردی با حالتی عصبانی از خودرو پیاده شد و به سمت کریم دوید و با او درگیر شد. در نهایت کریم از روی پل سقوط کرد و با یک خودرو برخورد کرد که باعث مرگ وی شد.

پس از اظهارات همکار کریم، پلیس با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته این حادثه پلاک خودرو را به دست آورد. ماموران با استعلام پلاک خودرو، راننده را که جوانی 28 ساله به نام نوید بود، شناسایی و دستگیر کردند.

نوید پس از انتقال به پلیس و در بازجویی های اولیه به درگیری با کریم اعتراف کرد و در توضیح ماجرا گفت: شب حادثه در حال عبور از بزرگراه نیایش بودم. وقتی داشتم از روی پل رد می شدم، دو نفر را دیدم که پرچم ایران را از بالای پل پایین کشیدند.

چون فکر می کردم قصد دارند به پرچم کشورم بی احترامی کنند، عصبی شدم و ماشینم را متوقف کردم و به سمت مرد جوان دویدم و با او درگیر شدم.

چند ثانیه بعد از دعوای ما، او به طور تصادفی از روی پل به پایین سقوط کرد و با ماشین برخورد کرد. سوار ماشینم شدم و فرار کردم تا اینکه پلیس مرا گرفت.

با اظهارات صریح متهم اقدام به بازسازی صحنه جنایت کرد و با تکمیل تحقیقات، کیفرخواست برای نوید صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

محاکمه از جنبه عمومی جرم

نوید قبل از استماع اتهام خود توانست از اولیای دم مقتول رضایت بگیرد و به این ترتیب مقرر شد اتهام وی از جنبه عمومی جنایت شنیده شود.

در دادگاه چه گذشت؟

در ابتدای این جلسه اعلام شد که اولیای دم رضایت خود را اعلام کرده اند.

سپس نوید به جایگاه رفت و گفت: من نه کریم را می شناختم و نه با او دشمنی داشتم. آن شب دچار سوء تفاهم شدم و پیش داوری کردم. از آنجایی که آن دو نفر لباس فرم به تن نداشتند، می توانم بگویم که کارگران شهرداری هستند. یک زمانی فکر کردم که او یا قصد هتک حرمت به پرچم کشور من را دارد یا قصد دارد پرچم ها را بدزدد.

برای همین اصلاً تردید نکردم و با او درگیر شدم. اما باور کنید قصد نداشتم او را از روی پل پرت کنم.

در لحظه نامزدی، کریم تعادل خود را از دست داد و از بالای پل به زمین افتاد. من همچنان پشیمانم و از قضات می خواهم تا حد امکان از مجازاتم بکاهند.

در پایان جلسه رسیدگی به پرونده قضات برای صدور رأی وارد دادگاه شدند.

منبع: ایران