مشاور سابق OpenAI؛ هنوز هیچ کس برای هوش مصنوعی انسان مانند – بازیگرها آماده نیست

مشاور سابق OpenAI؛ هنوز هیچ کس برای هوش مصنوعی انسان مانند – بازیگرها آماده نیست

پس از ترک استارت‌آپ، مایلز براندیج، مشاور ارشد سابق OpenAI، در پستی اعلام کرد که هیچ یک از آزمایشگاه‌ها، از جمله OpenAI، آماده پذیرش هوش مصنوعی شبیه انسان یا AGI نیستند.

او در پستی با عنوان «چرا OpenAI را ترک کردم» نوشت. و چه برنامه‌ای برای آینده دارم نوشت: «نه OpenAI و نه هیچ آزمایشگاه دیگری برای هوش مصنوعی انسان‌مانند آماده نیست و جهان برای مقابله با آن آماده نیست».

راهنمای خرید بازیگرها

هیچ کس برای هوش مصنوعی انسان نما آماده نیست

در حوزه امنیت به آن ضربه بزنید هوش مصنوعی او در این پست نوشت که آمادگی برای AGI به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل اجرای فرهنگی امنیت، تاثیر مقررات بر انگیزه های سازمانی و مشکلات در ارائه اطلاعات دقیق در مورد قابلیت های هوش مصنوعی است.

وی همچنین یکی از مهم ترین دلایل جدایی خود از این گروه را برشمرد و گفت که به دلیل محدودیت هایی که OpenAI در زمینه تحقیق و آزمایش مشخص می کند تصمیم به ترک این شرکت گرفته است.

Brundage اولین کسی نیست که شرکت را ترک می کند. قبل از او یان لک ایلیا سوتسکور و دو شخصیت کلیدی دیگر نیز به دلایل مشابه شرکت را ترک کردند. در همین حال، Sootscore استارتاپ خود را با تمرکز بر توسعه هوش مصنوعی شبیه انسان (AGI) تأسیس کرد.

نکته مهم دیگری که Brundage به آن اشاره کرد، انحلال تیم AGI Readiness و قبل از آن، تیم Superalignment است که برای کاهش خطرات بلند مدت هوش مصنوعی تلاش می کرد. این تغییرات به نوعی نشان دهنده چالش های جدی در مدیریت و هدایت پروژه های مرتبط با AGI در OpenAI است.

با وجود تمام چالش ها و اتفاقات اخیر، برندیچ اشاره کرد که این شرکت به او در زمینه تامین مالی کمک کرده است. اعتبارسنجی API و دسترسی به نمونه های اولیه از برنامه های آینده پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید: