معرفی استاد سینمای ایران; داستان و بازیگران را مرور کنید.

معرفی استاد سینمای ایران; داستان و بازیگران را مرور کنید.

فیلم ایرانی استاد با بازی حسن معجونی داستانی آتش زا و جنجالی دارد. این فیلم به کارگردانی عماد حسینی در مهر ماه 1403 اکران شد.

عماد حسینی در اولین تجربه کارگردانی خود در یک فیلم سینمایی به موضوعی ظریف و بحث برانگیز پرداخته است. کارگردانی که پیش از این فیلم کوتاه «تهران، خانی آباد، 1366» را دیده بودیم، این بار فیلم استاد را روانه سینماها کرده است. ژانر فیلم ایرانی درام اجتماعی و درام است و فیلمنامه آن توسط عماد حسینی و پیام لاریان نوشته شده است. تهیه کنندگی این نمایش را بهروز افخمی بر عهده دارد و حسن معجونی و سجاد بابایی بازیگران آن هستند. تاریخ اکران فیلم ایرانی استاد ابتدا 20 مهر 1403 اعلام شده بود که به دلیل تعطیلی سینماها به تعویق افتاد. سرانجام فیلم «استاد» در 27 مهر 1403 اکران شد.

موضوع این مقاله بازیگرها معرفی فیلم ایرانی استاد است. با هم داستان فیلم را می خوانیم، با بازیگران آن آشنا می شویم، عکس هایی از فیلم را می بینیم و نظر منتقدان و امتیازات فیلم ایرانی استاد را با هم می بینیم. با ما همراه باشید و اگر علاقه مند به تماشای فیلم های اجتماعی هستید مقاله بهترین فیلم های ایرانی ژانر اجتماعی را از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه داستان فیلم ایرانی استاد

داستان فیلم ایرانی استاد اقتباسی از نمایشنامه اولیانا نوشته دیوید مامت است. داستان این نمایش دو نفره درباره رابطه یک دانش آموز با معلمش است و معلم متهم به آزار جنسی دانش آموز است. همچنین لازم به ذکر است که چند سال پیش موج جنبش من تو به ایران رسید و برخی از هنرمندان را رسوا کرد و فیلم استاد نیز با همین مضمون ساخته شد.

داستان درباره دانشجوی جوانی به نام گلنوش حدادی است که قصد دارد برای ادامه تحصیل به اتریش برود. شما برای پذیرش در یکی از دانشگاه های اتریش درخواست ارسال کرده اید و اکنون نیاز به معرفی نامه از یکی از اساتید معروف این رشته دارید. ارتباط روزافزون گلنوش و استاد ادریس به ماجراهای تلخی بین این دو نفر می انجامد.

همچنین بخوانید:

بازیگران فیلم استاد.

در فیلم استاد شاهد حضور حسن مججونی در نقشی متفاوت و نامرئی هستیم. هدیها حسینی نژاد بازیگر نقش گلنوش درباره این نقش گفت: بازی در این فیلم برای من چالش بزرگی بود، فکر می کنم به دلیل برداشت متفاوت، مردان به اندازه من در این فیلم تحت تاثیر قرار نگرفتند. در این بخش با بازیگران فیلم ایرانی استاد آشنا می شویم.

حسن معجونی در نقش استاد ادریس

تاریخ اکران فیلم ایرانی استاد بازیگران فیلم ایرانی استاد

حسن معجونی در 7 دی 1347 در شهر زنجان به دنیا آمد. این بازیگر و کارگردان تئاتر ایرانی فارغ التحصیل رشته ادبیات نمایشی از دانشکده تئاتر سیما دانشگاه هنر و سرپرستی گروه تئاتر لیو است. او فعالیت خود را در تئاتر از سال ۱۳۷۵ آغاز کرد و تاکنون به عنوان بازیگر، کارگردان، طراح صحنه و لباس، طراح صحنه و صداپیشه در تئاتر فعالیت داشته است. آقای مججونی در سال 1386 با فیلم «حده پای یک زن برائست» وارد سینما شد و برای بازی در فیلم خوک (1396) نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر مرد از بیستمین جشن سینمای ایران شد. . اخیراً او را در فیلم آغوس باز (1402) و در سریال گردنه زنی (1403) دیده ایم. آقای مججونی در تلویزیون با بازی بهرام در سریال مسافران (1388) و نقش عطا در سریال شمعدونی (1394) شناخته شده است.

هدیدا حسینی نژاد در نقش گلنوش حدادی

ژانر فیلم ایرانی استاد بازیگران فیلم استاد.

هدیها حسینی نژاد متولد 1356 در تهران و فارغ التحصیل رشته بازیگری دانشگاه هنر است. وی فعالیت حرفه ای خود را از دوران دانشگاه آغاز کرد و در آثار مختلفی از جمله فیلم «خانه پدری»، سریال «سوار شب»، فیلم «سرزاب کوچولو» و سریال «هزار و یک شب» به ایفای نقش پرداخته است. از بهترین آثار او می توان به فیلم خانه پدری (1389) اشاره کرد که مورد توجه بسیاری از منتقدان و بینندگان قرار گرفت. حنام حسینی نژاد درباره چالش های بازی در فیلم استاد و همبازی شدن در آن با همسرش حسن معجونی، همبازی با آقای معجونی را برایش بسیار جذاب دانست. وی همچنین عنوان کرد که در حین بازی در این نقش بسیار سعی کرده فاصله خود را حفظ کند و رابطه او و آقای مججونی در فیلم و روابط آنها نشان داده نشود.

وی گفت: فارغ از اینکه همسر من است، یکی از بازیگران مورد علاقه من است و اینکه انسان فراتر از هر رابطه سببی و نسبی مقابل بازیگر مورد علاقه خود بازی کند، اتفاق مبارکی است.

سجاد بابایی در نقش علیرضا

ژانر فیلم ایرانی استاد بازیگران فیلم استاد.

سجاد بابایی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در 31 اردیبهشت 1371 در تهران به دنیا آمد. در سال 1386 برای اولین بار مقابل دوربین ایستاد و در فیلم سکوت سیاه بازی کرد. او سپس بازیگری را رها کرد و در سال 2016 با فیلم سوزان به بازیگری بازگشت. از آثار او در سینما می توان به فیلم بازنده (1400) و فیلم استاد اشاره کرد. سجاد بابایی برای بازی در فیلم استاد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. این بازیگر ایرانی در تلویزیون با بازی دانیال در سریال زنگید زیبا و با بازی امیر در سریال کسوف شناخته می شود. او همچنین از بازیگران فعال در عرصه تئاتر است.

حوریا مقدم

معرفی استاد فیلم ایرانی

حوری مقدم بازیگر، نویسنده و موسیقیدان ایرانی متولد 17 آبان 1376 در تهران است. او فوق لیسانس کارگردانی و دکترای هنر دارد و بازیگری را در تئاتر آغاز کرد. خانم مقدم اولین بار در سال 1396 با فیلم زندانیان جلوی دوربین رفت و سپس شاهد حضور او در فیلم دختری با لباس ارغوانی (1400) بودیم. حضور او در تلویزیون با سریال کامیون (2017) نیز مشخص شد و در همان سال در سریال پرطرفدار زیرخاکی نیز حضور یافت. حوریا مقدم را اخیرا در سریال هفت سر اقدام دیده ایم. او نه تنها یک بازیگر فعال است، بلکه تاکنون دو کتاب منتشر کرده و در کنسرت سالار عقیلی در تالار وحدت نیز نوازنده بوده است.

نقد و بررسی فیلم ایرانی استاد

فیلم ایرانی استاد اولین بار در بهمن ماه 1401 در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به سجاد بابایی رسید. پس از دو سال انتظار بالاخره خبر اکران این فیلم در 20 مهر 1403 رسید، هرچند که این تاریخ نیز یک بار به تعویق افتاد و سرانجام فیلم استاد از ساعت 118 در سینماهای سراسر کشور اکران شد.

این فیلم اولین تجربه عماد حسینی در ساخت فیلم بلند است و در این مسیر محمدحسین مهدویان را به عنوان مشاور کارگردانی و بهروز افخمی فیلمساز بزرگ ایرانی را به عنوان تهیه کننده داشت. وجود چنین آدم های فوق العاده ای در کنار نام بازیگرانی چون حسن مججونی و همچنین موضوع بحث برانگیز فیلم دست به دست هم داده اند تا انتظارات مردم را از این فیلم بالا ببرند. اما آیا فیلم توانسته انتظارات بیننده را برآورده کند؟ در زیر مروری کوتاه بر فیلم استاد از نگاه منتقدان مختلف خواهیم داشت.

نقد و بررسی فیلم ایرانی استاد. رتبه بندی فیلم های ایرانی استاد.

نظر منتقدان در مورد فیلم استاد.

مضمون جذاب فیلم و ارتباط آن با جنبش پرحاشیه و جنجالی Me-Too به همراه اخباری مبنی بر اینکه داستان فیلم برگرفته از برنامه معروف Oleana است، باعث شد تا مردم به دنبال یک فیلم جدی باشند. اما متأسفانه چنین نشد و برخی منتقدان آن را «یک فیلم تلویزیونی بسیار معمولی» توصیف کردند. «اثر یک آپارتمان ساخته شده با کمترین هزینه» و مضمون آن یعنی عشق و خیانت و چالش های جاده ما را به یاد فیلم های اصغر فرهادی به خصوص فیلم الی و فیلم فروشنده می اندازد.

منتقد ایرنا معتقد است فیلم ورود منعطفی به داستان دارد و اصراری بر جنبه دراماتیک آن ندارد، اتفاقی که در طول فیلم به آن اغراق شده است. استاد را یک اثر تجربی در نظر بگیرید که می خواهد در حد یک فیلم دراماتیک آتش زا بالا بیاید اما در نهایت نه فیلمی دراماتیک است و نه فیلمی آتش زا.

همچنین بخوانید:

یکی از منتقدان انجمن نویسندگان و منتقدان سینمایی ایران، در نقد فیلم استاد، «حاشیه‌سازی شخصیت اصلی» را مطرح کرد. وی با بیان اینکه گلنوش که شخصیت اصلی داستان و محور ماجراهاست به مرور زمان در فیلم کمکام به حاشیه می رود، اظهار داشت: در فیلم کمکام به مرور زمان به حاشیه می رود. و از لحظه ای که ماجرا را به نامزدش می گوید، فیلم به صحنه زورگویی مردانه و درگیری ادریس و علیرضا تبدیل می شود.

به نظر می رسد نویسندگان با تأکید بر هنرمندی و هنرمندی ادریس سعی کرده اند فیلمی سیاسی-انتقادی بسازند و نه اجتماعی. زیرا رویدادهایی با بار دراماتیک بیشتر و جذاب تر در مورد موضوع جنبش Tu-Mayo وجود دارد.

در نهایت فیلم ایرانی استاد در کنار ایراداتی چون ساختار ضعیف، فیلمبرداری لرزان و جلوه های صوتی درهم و برهم، با توجه به داستان و بازی بی نظیر سجاد حسینی و حسن معجونی همچنان اثری دیدنی است. باید منتظر ماند و دید تماشاگران چه واکنشی به این فیلم خواهند داشت. آیا فیلم استاد می تواند یکی از بهترین فیلم های سال 1403 شود یا خیر؟

حرف پایانی

نقد و بررسی فیلم ایرانی استاد

در این مقاله به بررسی فیلم ایرانی استاد د بازیگرها می پردازیم. با بازیگران و داستانشان آشنا شدیم، نقدی کوتاه بر فیلم انجام دادیم و چند عکس از این فیلم ایرانی دیدیم. حالا نوبت شماست خواننده عزیز. نظر شما در مورد فیلم استاد چیست؟ آیا آن را دیده اید؟ به نظر شما نقاط قوت و ضعف فیلم چیست؟ نظرات، نقدها، پیشنهادات و اطلاعات خود را در مورد فیلم از طریق قسمت «نمایش شما» در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

توسط کاربران انتخاب شده است