معرفی سریال ایرانی تانک خورها; داستان و بازیگران را مرور کنید.

معرفی سریال ایرانی تانک خورها; داستان و بازیگران را مرور کنید.

سریال تانک خورها یکی از جدیدترین سریال های شبکه سه سیما است که از اواسط مهر 1403 روی آنتن رفت. این سریال با بازی آرش مجیدی و سروش جمشیدی کاری در ژانر درام، کمدی و جنگی است و با او آشنا خواهیم شد. در این مقاله

یکی از جدیدترین سریال های ایرانی که این شب ها بینندگان زیادی را به تلویزیون جذب کرده است، سریال تانک خورها است. این مجموعه تلویزیونی اثری به کارگردانی پرویز شیخ طادی است که پیش از این برای فیلم «روزهای زندگی» (1392) برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی شده بود. ژانر سریال تانک خورها درام، طنز و جنگی است و بازیگرانی چون آرش مجیدی و سروش جمشیدی در آن بازی می کنند. تهیه کنندگی آن بر عهده ایرج محمدی است و محمد صادق رمضانی مقدم نیز فیلمنامه آن را نوشته است. داستان این سریال روایتی از چگونگی شکل گیری گردان زرهی خراسان در ابتدای جنگ تحمیلی است. سریال «تنکخورها» از نیمه مهرماه 1403 هر شب از شبکه سه سیما پخش می شود.

موضوع این مقاله بازیگرها بررسی سریال تانک خورها می باشد. در ادامه با زمان پخش سریال آشنا می شویم، با داستان و بازیگران آن آشنا می شویم و در قسمت پایانی مروری بر نقدها و امتیازات سریال Tank Eaters خواهیم داشت. همچنین اگر به سریال های ایرانی علاقه دارید مقاله سریال ایرانی 1403 را از دست ندهید.

فهرست مطالب

زمان پخش سریال تانک خورها

ساخت سریال «تانک خورها» از شبکه سه سیما آغاز شد اما پس از مدتی سیمافیلم تولید آن را برعهده گرفت. اگرچه ابتدا قرار بود این سریال همزمان با هفته دفاع مقدس پخش شود، اما به دلیل مشغله های مجری آن روزها، پخش سریال به تعویق افتاد. سرانجام سریال «تانک خورها» از ۲۴ اسفند ماه ۱۳۰۳ از شبکه ۳ سیما پخش شد. این سریال هر شب ساعت ۲۰:۳۰ پخش می شود و از ساعت ۲:۰۰ از ۱۰:۰۰ بازپخش آن قسمت را خواهید دید. :00 روز بعد تعداد قسمت های سریال تانک خورها 32 قسمت 45 دقیقه ای اعلام شده است.

داستان سریال تانک خورها.

در خلاصه سریال تانک خورها آمده است که این سریال روایتی از تاریخ شفاهی دفاع مقدس از پیشرفت و نوآوری زرهی در جبهه است. داستان درباره افراد ناشناخته جنگ است و به موضوعاتی می پردازد که قبلا گفته نشده است. تهیه کننده سریال آقای مجیدی از پیشرفت و ساخت سریال در سال های 59 و 60 خبر داد. در روزگاری که رزمندگان فاقد تجهیزات دفاعی بودند و سریال تانک خورها واقعا نشان می دهد که جوانان آن زمان با چه ابداعات و اختراعاتی توانستند از کشور عزیزمان ایران دفاع کنند.

عده ای مدعی شده اند که سریال تانک خورها ادامه این فیلم است اما کارگردان به شدت آن را تکذیب کرد. در برخی رسانه ها اعلام شده که سریال «تانک خورها» روایتی واقعی از ماجراهای گردان ۷۷ خراسان است، اما آقای مجیدی این ادعا را تکذیب کرد و اعلام کرد که این سریال درباره شخص یا گردان خاصی نیست.

بازیگران سریال تانک خواران.

در سریال ایرانی تانک خورها شاهد بازی های دیدنی و متفاوت آرش مجیدی و سروش جمشیدی هستیم. در ادامه با تعدادی از بازیگران این سریال دیدنی آشنا می شویم.

آرش مجیدی در نقش هاشم مالکی (معروف به دست طلا)

نقد و بررسی بازیگران سریال تانک خورها از سریال تانک خورها

آرش مجیدی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد 18 اردیبهشت 1353 در آباده استان فارس است. وی در رشته ادبیات نمایشی فارغ التحصیل شد و فعالیت هنری خود را در تئاتر در شیراز آغاز کرد. مجیدی در سال ۱۳۷۷ با فیلم شوکران جلوی دوربین رفت و در سال ۱۳۸۱ در فیلم گاوخونی نیز ظاهر شد. نام او در سال ۱۳۸۷ با سریال رستگران و در سال ۱۳۸۹ با سریال ارمغان تره کی بر سر زبان ها افتاد. او برای بازی در سریال ارمغان تره کی برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره جام جم سیما شد. از آخرین ساخته های او می توان به فیلم خانه ای در خیابان چهارم (1394)، سریال شهباز (1401) و سریال اختر (1400) اشاره کرد.

سروش جمشیدی در نقش محسن

بازیگران تانک خوره

سروش جمشیدی هنرمندی است که در 29 اسفند 1358 در تهران به دنیا آمد. او دانشجوی بازنشسته مهندسی برق دانشگاه آزاد تهران است. او فعالیت خود را در تئاتر و رادیو از سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و با برنامه پایله در سیمای یزد شناخته شد. او در سریال «متهم فرار کرد» (1384) در نقش بشیر بود و در سریال «درحاشیه» (1394) نقش نادر را بازی کرد. سرانجام این بازیگر با بازی پرایس در برنامه دورهمی مهران مدیری (97-1394) به شهرت رسید. آقای جمشیدی را اخیرا در سریال های آزادی مشروط (1401) و سریال شرط بندی (1402) دیده ایم.

علیرضا استادی در نقش حاجی پور

خلاصه سریال تانک خورها تعداد قسمت های سریال تانک خورها

علیرضا استادی بازیگر ایرانی متولد 16 آبان 1352 در شهر ری است. وی فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنر و معماری بود و فعالیت خود را از سال ۱۳۷۷ با فیلم هیوا آغاز کرد. استادی در سال 1391 با سریال چک بازگشت وارد تلویزیون شد و در آثاری چون سریال سرنوشت 3 (1399) و سریال خودخواسته (1400) حضور داشته است. آخرین باری که این بازیگر را در سینمای فعال دیدیم در فیلم کوکتل مولوتف (1402) بود. بازی او در نقش نادر بلندی در سریال دور از خانه (1398) و نقش بهروز در سریال پوست شیر ​​(1401) را در شبکه نمایش خانگی دیده ایم. استادی در سال ۱۳۹۷ برای بازی در سریال آرماندو نامزد دریافت عنوان بهترین بازیگر مرد کمدی از جشنواره حافظ شد.

همچنین بخوانید:

ثریا قاسمی در نقش حاج خانم

داستان سریال تانک خورها ژانر سریال تانک خورها.

مولاد ملاقاسم معروف به ثریا قاسمی یکی از بازیگران پیشکسوت کشورمان متولد ۴ آذر ۱۳۹۰ در تهران است. وی دختر مرحومه حمیده خیرآبادی بازیگر ایرانی است. خانم قاسمی فعالیت هنری خود را از اوایل دهه 40 با رادیو آغاز کرد و سپس خود را وقف تئاتر کرد. پس از مدتی فعالیت او در سینما و تلویزیون آغاز شد و در سال ۱۳۷۹ برای بازی در فیلم مارال برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد. سال بعد شاهد درخشش او در آثاری چون شام آخر و دختر شیرین بودیم. بازی به یاد ماندنی او در فیلم «ویلایها» (1394) افتخاراتی از جمله برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک و نامزدی تندیس زرین نوزدهمین جشنواره خانه سیما را به همراه داشت.

خانم قاسمی با سریال در پناه تو (1374) و سریال شب دهم (1380) در تلویزیون به شهرت رسید. او را به تازگی در سریال راحل (1402) و در سریال گیلدخت (1401) در تلویزیون دیده ایم.

در ادامه این مطلب بازیگرها، برای طولانی شدن مطلب، لیستی از اسامی و نقش برخی دیگر از بازیگران تانک خور و نقش آنها در این سریال را آماده کرده ایم:

  • احمد نجفی در نقش عزیز.
  • هادی دیباجی در نقش حامد
  • شیوا خسرومهر به عنوان خاله مرضیه
  • راضیه عاشورپور در نقش نرگس مالکی
  • بهراد خرازی به عنوان بهادر
  • مهدی صباغی در نقش منصور
  • سارا باقری در نقش مریم
  • مجری بلوچ همانطور که سعید
  • میلاد میرزایی
  • شیرین اسماعیلی
  • احمد کاوری

نقد و بررسی سریال تانک خورها

ساخت سریال تانک خورها حدود 11 ماه به طول انجامید و سرانجام در مهر 1403 پس از پایان سریال غریبه از شبکه سه سیما پخش شد. اگرچه زمان زیادی از پخش این سریال نمی گذرد اما توانسته نظر مثبت بینندگان و منتقدان را به خود جلب کند. در این قسمت قصد داریم به بررسی مختصری از این سریال بپردازیم.

نقد و بررسی سریال تانک خورها

همانطور که در مقدمه گفته شد ژانر سریال تانک خورها درام، طنز و جنگی است اما تفاوت چشمگیری با دیگر آثار جنگی دارد. هدف این سریال به تصویر کشیدن خشونت نبرد نیست، بلکه هدف آن سوق دادن اذهان عمومی به نقش مهم مردم عادی در جنگ با داستان های انسانی است. قهرمانان این سریال مدیران یا فرماندهان جنگ نیستند، بلکه افرادی از طبقه متوسط ​​جامعه مانند مکانیک، تعمیرکار و راننده هستند.

در این سریال با حضور بازیگرانی چون سروش جمشیدی که عموما به عنوان بازیگر کمدی شناخته می شود، در ابتدا بیننده انتظار یک سریال کمدی را دارد. اما در زیر می بینیم که سریال «تانک خورها» به موضوعات جدی تری می پردازد و تنها رگه هایی از طنز در آن دیده می شود. اگرچه برخی از منتقدان این توازن بین طنز و درام را مورد انتقاد قرار داده اند، اما بینندگان معتقدند که طنز موجود در داستان باعث می شود که سریال راحت تر دنبال شود. این گروه از منتقدان بر این باورند که تضاد در سبک سریال باعث عدم انسجام در ژانر و فضای داستان شده است. برخی دیگر نیز مدعی شدند که استفاده از کمدی از ارزش سریال درام کاسته و تأثیر عاطفی لحظات جدی را کاهش داده است.

از نقاط قوت سریال می توان به این نکته اشاره کرد که سریال تانک خورها افراد نسبتا ناشناس و ناشناخته ای را نشان می دهد. این سریال به ما نشان می دهد که جنگ فقط یک نبرد در خط مقدم نیست و عوامل زیادی در کنار هم برای پیروزی در یک نبرد کار می کنند. روایت داستان های واقعی و کمتر گفته شده و بازنمایی خلاقیت رزمندگان از دیگر نقاط قوت این سریال ایرانی است.

داستان سریال در شهر مشهد روایت می شود. اما اینجا هیچ نشانی از جنگ نیست و ظاهرا مردم به هر کاری جز جنگ مشغولند! همچنین خانواده مذهبی هاشم که در جوار حرم رضوی واقع شده اند، بسیاری از اعتقادات مذهبی خود را به نمایش نمی گذارند. اینها از نقاط ضعف سریال است که امیدواریم در آینده برطرف شود.

همچنین بخوانید:

حرف آخر

نت آهنگ سری تانک خورها

در این مطلب سری تانک خورها بازیگرها را معرفی می کنیم. با زمان پخش این سریال ایرانی آشنا شدیم و با داستان و بازیگران آن آشنا شدیم و مروری کوتاه بر نقد سریال داشتیم. نظر شما در مورد این سریال چیست؟ به نظر شما سریال تانک خورها می تواند جزو بهترین سریال های جنگی ایرانی باشد؟ نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق بخش نظرات در انتهای صفحه با ما در میان بگذارید.

انتخاب شده توسط کاربران