معرفی و نقد فیلم Longlegs; ترسناک و دیدنی!

معرفی و نقد فیلم Longlegs; ترسناک و دیدنی!

فیلم لنگ دراز یکی از فیلم های دیده شده در ژانر ترسناک آمریکایی است که توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. در این مطلب قصد داریم شما را با معرفی و بررسی کامل فیلم لنگ درازها همراهی کنیم.

ژانر وحشت از آن دسته ژانرهایی نیست که مانند کمدی یا عاشقانه در دنیا طرفداران زیادی نداشته باشد، اما طرفداران خاص خود را دارد و همین موضوع جلب توجه می کند. آنچه ساخت آثاری از این ژانر را دشوار می کند، نگارش و نحوه ساخت فیلم هاست. اینکه موضوع فیلم روانی باشد یا درباره ارواح و ارواح یکی از تصمیماتی است که کارگردان باید بگیرد. علاوه بر این، استفاده از تکنیک های مختلف برای ترساندن مخاطب باید دائما به روز شود، زیرا اگر یک تکنیک به طور مکرر تکرار شود، مخاطب به آن عادت می کند. مثلا جیمز وان تکنیک پرش با اسکی را رواج داد و این تکنیک آنقدر در فیلم ها و سریال ها مورد استفاده قرار گرفت که امروزه چندان مردم را هیجان زده نمی کند.

Longlegs یک فیلم آمریکایی به کارگردانی و نویسندگی Osgood Perkins است. این اثر توسط شرکت نئون منتشر شد و توانست در گیشه فروش موفقی داشته باشد. در مطلب زیر شما را در معرفی فیلم لنگ درازها همراهی می کنیم.

مطالب:

تاریخ اکران فیلم لنگ درازها.

ژانر فیلم لنگ دراز روانشناختی، ترسناک، تعلیقی، ماوراء طبیعی و جنایی است. این اثر اولین بار در 12 ژوئیه 2023 (22 تیر 1403) منتشر شد. مدت زمان فیلم 101 دقیقه است.

داستان فیلم لنگ دراز.

خلاصه داستان فیلم درباره یک مامور اف بی آی به نام لی هارکر است. در دهه 1990 او برای حل پرونده یک قاتل زنجیره ای انتخاب می شود. هنگامی که او تحقیق می کند، متوجه می شود که قاتل زنجیره ای به نام Longlegs یا Long Lame شناخته می شود زیرا پس از قتل نامه ای با کدهای شیطانی با قربانیان خود به جا می گذارد که در پایان توسط Longlegs امضا شده است. این قتل در ایالت اورگان آمریکا اتفاق می افتد. همه قتل‌ها به این صورت است که پدر خانواده زیر دست نیروی شیطانی خود و خانواده‌اش را می‌کشد و در هر خانواده یک دختر 9 ساله وجود دارد که تولدش 14 ماه است. این وقایع 6 روز قبل یا بعد از تولد دختر مورد نظر رخ می دهد. در طی تحقیقات، لی متوجه می شود که تمام این قتل ها به دلیل یک آیین شیطانی باستانی است…

بازیگران فیلم لنگ دراز.

در این قسمت به معرفی بازیگران این فیلم می پردازیم. اکثر این بازیگران شناخته شده هستند و کار حرفه ای خوبی دارند.

میکا مونرو در نقش لی هارکر

بازیگران فیلم لنگ دراز.

مایکا مونرو (مایکا مونرو)، بازیگر آمریکایی، متولد 29 می 1993 (8 ژوئن 1372) است. او بازیگری را در سال 2019 آغاز کرد اما اولین کار حرفه ای خود را با فیلم به هر قیمتی انجام داد. او سپس در It Follows بازی کرد و به عنوان یک ملکه جیغ معرفی شد. مونرو سپس در فیلم های مهمان، تاو، گرتا، ناظر و دیگر مهم بازی کرد. همانطور که اشاره کردیم آنچه در مورد این بازیگر فیلم لنگ درازها قابل توجه است، حضور او در آثار مهیج و دلهره آور است.

همچنین بخوانید:

نیکلاس کیج در نقش اردک لنگ

بازیگران زن لنگ

نیکلاس کیم کاپولا (نیکلاس کیم کاپولا) ملقب به نیکلاس کیج (نیکلاس کیج) بازیگر و تهیه کننده آمریکایی در 7 ژانویه 1964 متولد شد. اولین حضور او مقابل دوربین با سریال The Best of Times و یک قسمت آزمایشی بود تا اینکه سال بعد با فیلم Fast Times در Ridgemont High وارد دنیای سینما شد. او به عنوان عضوی از خانواده کاپولا در فیلم های Valley Girl، Rumble Fish، The Cotton Club و Peggy Sue Married بازی کرد. آقای کیج برنده جوایز متعددی از جمله اسکار، جایزه انجمن بازیگران سینما، گلدن گلوب و نامزدی بفتا شده است. نیکلاس کیج بیشتر به خاطر فیلم های کالتش شناخته می شود. از فیلم های معروف این بازیگر می توان به ترک لاس وگاس، اقتباس، مندی، خوک و وزن غیر قابل تحمل استعداد عظیم اشاره کرد. آقای کیج نیز یکی از تهیه کنندگان فیلم پاهای دراز است.

بلر آندروود در نقش مامور کارتر

خلاصه داستان فیلم لنگ دراز

بلر آندروود (بلر آندروود) بازیگر آمریکایی متولد 25 اوت 1964 (3 سپتامبر 1343) است. او ابتدا با فیلم Krush Groove جلوی دوربین رفت و با سریال LA Law شناخته شد. بلز آندروود در فیلم هایی مانند Just Cause، Rules of Engagement، Juanita، سریال هایی مانند In Treatment و Quantico بازی کرده است.

آلیشیا ویت در نقش روث هارکر

ژانر فیلم طولانی و خسته کننده

آلیشیا ویت بازیگر، آهنگساز و پیانیست آمریکایی در ۲۱ اوت ۱۹۷۵ (۳۰ اوت ۱۳۵۴) به دنیا آمد. او بازیگری را از کودکی آغاز کرد و توسط دیوید لینچ برای حضور در فیلم Dune و سریال Twin Peaks در سال 1984 انتخاب شد. سپس ویت به مدت چهار فصل در کمدی کمدی Cybill نقش Cybill Shepherd را بازی کرد. افسانه شهری، آسمان وانیلی، آخرین تعطیلات، مردگان متحرک، سوپرانوها، چراغ های جمعه شب و سوپرنچرال از جمله آثار معروف این بازیگر هستند.

دیگر بازیگران لنگ دراز عبارتند از:

  • میشل چوی لی به عنوان مامور برونینگ
  • داکوتا داولبی به عنوان مامور فیسک
  • کیرنان شیپکا در نقش کری آن کامرا.
  • روز جیسون (روز جیسون) در نقش پدر کامرا.
  • لیزا چندلر در نقش مادر کامرا.
  • آوا کلدرز (آوا کلدرز) در نقش روبی
  • کارملو آمیت در نقش آنا کارتر
  • پیتر برایانت نماینده fbi

نقد و بررسی فیلم ترسناک لنگ دراز

فیلم Leng Darazha یکی از پرهیجان ترین فیلم های ترسناک سال 2024 بود که با وجود بازیگران قوی و فیلمنامه جذابش انتظارات منتقدان را بالا برد. کارگردانی و نویسندگی این نمایش را ازگود پرکینز برعهده داشت که قبلا گرتل و هانسل را یک فیلم ترسناک می دانست. در ادامه حضور نیکلاس کیج به عنوان شخصیت منفی فیلم باعث شد تا انتظارات از فیلم بیشتر شود.

لنگ دراز داستان منسجم و فیلمسازی خوبی داشت. این فیلم نقدهای مثبتی دریافت کرد و تا به امروز به پرفروش‌ترین فیلم نئون و پرفروش‌ترین فیلم مستقل سال تبدیل شد. این فیلم اما قربانی هیاهو شد. اکثریت مردم با توقعات بسیار بالایی به سراغ این فیلم رفتند، در واقع تبلیغات گسترده برای لانگگز باعث شد تا آن را با فیلم هایی مانند سکوت بره ها یا Se7en مقایسه کنند. اما فیلم از این نظر هم کامل نبود. در واقع این اثر در بین فیلم های ترسناک اخیر خوب بود و ارزش دیدن را داشت اما شاهکار نبود.

نقد و بررسی فیلم ترسناک لنگ دراز

جدول امتیازات فیلم Longlegs را در زیر مشاهده می کنید:

مکان امتیاز
IMDb 6.8/10
گوجه فرنگی فاسد 85/100
متاکریتیک 77/100

از بین ۵۲ منتقدی که در سایت متاکریتیک به این فیلم رای داده اند، ۴۵ منتقد نظر مثبت، ۴ منتقد میانگین و ۳ منتقد نظر منفی نسبت به این اثر دارند.

کتی والش / لس آنجلس تایمز امتیاز: 100

تنشی که در فیلم لنگ دراز وجود دارد تمام نمی شود و کم نمی شود. حتی ادغام فیلم با کمدی سیاه این تنش را آزاردهنده تر می کند.

رتبه هانا استرانگ / دروغ های کوچک: 80

اگر فیلم را تماشا کنید، بسیاری از عناصری که آن را به یک فیلم روان‌شناختی تبدیل می‌کنند، تکرار می‌شوند مانند: قاتل خزنده، بازمانده آسیب دیده، والدین با رازهای تاریک. اما در زیر دستان قدرتمند پرکینز، در صفحه غرق در خون، عناصر آشنا به همان اندازه ناراحت کننده هستند.

همچنین بخوانید:

Josh Larsen (Josh Larsen) / LarsenOnFilm امتیاز: 75

پرکینز که هم نویسنده و هم کارگردان است، در فیلم لم، فضایی ایجاد کرده است که می تواند اجرای خوبی را از نیکلاس کیج طلب کند.

رکس رید / امتیاز ناظر: 0

چیزی که در مورد فیلم لنگ درازها انتظار نمی رفت این بود که به جای داشتن یک ایده کامل آشغال و پر از ترفندها برای جذب مخاطب مانند: صحنه های دزدیده شده از فیلم های دیگر، عدم اصالت، عدم بازی حرفه ای و همچنین پیچ در پیچ. داستان بدون هدف به جای داشتن یک فیلمنامه باید محکم باشد.

حرف پایانی

نقد و بررسی فیلم Long Legs 2024

در این مطلب با معرفی و بررسی فیلم Longlegs 2024 همراه شما بودیم، این اثر با تبلیغات فراوان ساخته شد و می توان گفت یکی از فیلم های موفق سال 2024 در ژانر ترسناک بود که نظر مخاطب را به خود جلب کرد. لانگ لانگ را دیده ای؟ نظر شما در مورد این شغل چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. با تشکر از همکاری شما

توسط کاربران انتخاب شده است