معرفی و نقد و بررسی فیلم “ماده”; اثری از ژانر ترسناک که برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن شد!

معرفی و نقد و بررسی فیلم “ماده”; اثری از ژانر ترسناک که برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن شد!

فیلم ماد یکی از فیلم های ترسناک بدن سال 2024 است که واکنش های خوبی را در سراسر جهان به همراه داشت. در این مقاله با شما هستیم به ارائه و بررسی فیلم این اثر.

ترسناک بدن یکی از انواع فیلم های ترسناکی است که کارگردانان مشهوری چون دیوید پل کروننبرگ، فرانک هننلوتر و برایان یوزنا در این نوع فیلم ها ساختند. در این نوع فیلم های ترسناک معقول، اساساً ترس با تخریب اعضای بدن به مخاطب منتقل می شود. قطع عضو، پوسیدگی، بیماری، جهش یا عفونت انگلی در این نوع کارها احساس ترس را به بیننده منتقل می کند.

فیلم Substance به کارگردانی و نویسندگی Coralie Fargeat محصول سال 2024 است.این اثر محصول شرکت Working Title Films و برنده جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره کن شد. نوع وحشتی که این فیلم منتقل می کند، وحشت فیزیکی است و بیانی طنز انتقادی دارد. در ادامه مطلب بعدی با معرفی فیلم The Substance 2024 همراه شما هستیم.

مطالب:

تاریخ اکران فیلم The Substance.

ژانر فیلم ترسناک، کمدی سیاه و درام است. این اثر اولین بار در ۱۹ می ۲۰۲۴ (۳۰ می ۱۴۰۳) در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و سپس در ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۴ (۳۰ سپتامبر ۱۴۰۳) در سینماهای آمریکا توسط موبی توزیع و اکران عمومی شد. مدت زمان این اثر 141 دقیقه است.

داستان فیلم مد.

خلاصه داستان فیلم Mad درباره الیزابت اسپارکل بازیگر زیبا و مشهور برنده اسکار که در یک برنامه تلویزیونی کار می کند. یک روز رئیسش او را تحقیر می کند و او را اخراج می کند زیرا الیزابت میانسال است و زیبایی و جوانی سابقش را ندارد. الیزابت نیز از اتفاقی که برایش افتاده پرت می شود و تصادف می کند. در بیمارستان، یکی از پرستاران در مورد یک داروی جوان کننده به نام ماده صحبت می کند که مصرف کننده می تواند از آن برای تبدیل شدن به یک نسخه جوان تر و کامل تر از خود استفاده کند. اما چیزی که الیزابت نمی داند اثرات وحشتناک این ماده است…

بازیگران فیلم مد.

در این بخش از شما دعوت می کنیم تا با بازیگران این فیلم آشنا شوید.

دمی مور در نقش الیزابت اسپارکل

خلاصه داستان فیلم مد

دمی مور بازیگر آمریکایی متولد 11 نوامبر 1962 (20 نوامبر 1341) است. او ابتدا به عنوان مدل فعالیت کرد و سپس با سریال بیمارستان عمومی وارد عرصه بازیگری شد. پس از آن با ایفای نقش در فیلم Blame It on Rio به شهرت رسید و به تدریج دمی مور به یکی از بهترین بازیگران زن زمان خود تبدیل شد و در فیلم هایی چون چند مرد خوب، پیشنهاد نامناسب، افشاگری، رقص برهنه و The. نامه قرمز. در سال 1995، دمی مور پردرآمدترین بازیگر زن جهان بود. او تاکنون یک بار نامزد جایزه امی و سه بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده است.

همچنین بخوانید:

مارگارت کوالی در نقش سو

بازیگران فیلم مد.

مارگارت کوالی بازیگر آمریکایی متولد 23 اکتبر 1994 (1 نوامبر 1373) است. او دختر بازیگر اندی مک داول است و از دوران کودکی به عنوان رقصنده باله آموزش دیده است. این بازیگر از سال 2011 فعالیت خود را به عنوان مدل آغاز کرد و سپس در سال 2013 با فیلم پالو آلتو جلوی دوربین رفت و توجه ها را به خود جلب کرد. او سپس در حال ایفای نقش در سریال The Leftovers دیده شد. از آثار معروف او می توان به بچه های خوب، روزی روزگاری در هالیوود، فوسه/وردون، خدمتکار، بینوایان و مهربانی (انواع مهربانی) اشاره کرد.

دنیس کواید در نقش هاروی

بازیگران زن سینما

دنیس کواید، بازیگر آمریکایی، متولد 9 آوریل 1954 (20 آوریل 1333) است. او کار خود را در سال 1975 با فیلم Crazy Mama آغاز کرد. این بازیگر تاکنون در فیلم های Breaking Away، The Right Stuff، Dragonheart، The Day After Tomorrow و Flight of the Phoenix نقش های کلیدی ایفا کرده است. مجله گاردین او را در زمره بهترین بازیگرانی قرار داد که هرگز اسکار دریافت نکرده اند. او برای فیلم دور از بهشت ​​نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

هوگو دیگو گارسیا در نقش دیگو

تاریخ اکران فیلم The Substance.

هوگو دیگو گارسیا بازیگر فرانسوی-اسپانیایی متولد 30 مارس 1993 (10 آوریل 1372) است. او در دانشگاه حقوق خواند و خود را وقف بوکس کرد تا اینکه در سال 2019 بازی در فیلم های کوتاه را آغاز کرد. این بازیگر کارگردانی و نویسندگی نیز دارد. او در فیلم قاتل و سریال مرگ و جزئیات دیگر ظاهر شده است.

همچنین بخوانید:

دیگر بازیگران زن فیلم ماد عبارتند از:

  • آبرامز مثل اولیور
  • فیلیپ شورر در نقش جیغ
  • خوزه بالدراما در نقش کریگ سیلور

نقد فیلم مده

این چیزها در واقع استعاره ای از دنیای امروز است، جایی که بیشتر مردم فقط به این فکر می کنند که به جای زیبایی درونی، چه کاری می توانند انجام دهند تا جوان تر بمانند و زیباتر به نظر برسند. فابلم متعهد به یک داستان خوب است که به خوبی با دمی مور (که نقش الیزابت را بازی می کند) طنین انداز می شود. اگرچه این فیلم یکی از آثار ترسناک بدن است اما آنقدر ناراحت کننده نیست که نتوانید آن را تماشا کنید. بدون شک می توان گفت که متریال شایسته دریافت جایزه بهترین فیلمنامه کن است زیرا در همه ابعاد به تعادل رسیده است. کاری که هنگام ساختن یک فیلم واقعاً سخت است، یک فیلم ترسناک است.

نقد فیلم مده

نمرات فیلم The Substance را در سایت های مختلف در زیر ببینید.

نام سایت امتیاز
وب سایت IMDb 7.9/10
وب سایت راتن تومیتوز 91/100
وب سایت متاکریتیک 78/100

از بین 57 منتقدی که در متاکریتیک به این فیلم رای داده اند، 49 نفر نظر مثبت، 6 نفر نظر متوسط ​​و دو نفر نظر منفی داده اند. برخی از این نظرات را در زیر بررسی می کنیم.

تیم رابی / امتیاز تلگراف: 100

بازی قوی مور، که حتی در 61 سالگی به ایفای نقش به صورت حرفه ای ادامه می دهد، ماده را کاملاً مناسب موضوع موضوع خود کرد. این ستایش تنها به خاطر سابقه 30 ساله این بازیگر نیست، بلکه دیدن او در این نقش باورنکردنی است.

پاتریس ویترسپون / Screen Rant امتیاز: 100

در حالی که دنیای جدید به شدت بر ایده‌آل‌های زیبایی مضحک متکی است، فرزا افکار خود را با احساسات مخاطب، جوک‌های نابخردانه و وحشت بدنی عجیب و غریب می‌پیوندد.

کریس اوانجلیستا / اسلش فیلم امتیاز: 90

این فیلم پیامی فراموش نشدنی دارد که نشان دهنده چالش هایی است که زنان به ویژه زنان در عرصه رسانه در پی زیبایی با آن روبرو هستند. اما همچنین یک نمایش مسخره لذت بخش است که نمایشی هیجان انگیز و متحرک با قلبی پوچ ارائه می کند. ماده یکی از آن فیلم هایی است که فراموش نخواهید کرد.

امتیاز مجله چاک بوون / اسلنت: 88

انسانیت در اجرای دمی مور که یکی از بزرگان بازیگری است به ایده پیش پا افتاده کورالی فرجا تصویر احساسی جذابی بخشید.

کلاریس لاری / ال ایندیپندینته امتیاز: 60

مواد آنطور که باید عمل نکرد، اما پتانسیل خوبی داشت.

حرف آخر

نقد فیلم مد

در این مطلب با معرفی و بررسی فیلم ماده همراه شما بودیم. این فیلم نقدهای مثبت منتقدان را دریافت کرد و یکی از بهترین فیلم های سال 2024 است. نظر شما در مورد این اثر چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

توسط کاربران انتخاب شده است