مهاجرت به راست افراطی از تلگرام به ساده برنامه ای که به شماره یا ایمیل نیاز ندارد – بازیگرها

مهاجرت به راست افراطی از تلگرام به ساده برنامه ای که به شماره یا ایمیل نیاز ندارد – بازیگرها

پس از دستگیری پاول دوروف در فرانسه، او تصمیم گرفت با مقامات و نهادهای نظارتی برای مبارزه با انتشار محتوای غیرقانونی همکاری کند. به نظر می رسد این تصمیم باعث مهاجرت راست افراطی از تلگرام به Simple X شده است.در برخی گزارش ها دلیل اصلی مهاجرت از تلگرام به Simple X این است که کاربران نگران حریم خصوصی خود هستند و ترجیح می دهند در اپلیکیشنی کار کنند که حفاظت از اطلاعات آنها را از نظر امنیتی تضمین کند.

دلیل مهاجرت راست افراطی از تلگرام به Simple X چیست؟ این اپلیکیشن چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش گاردین، افراط گرایان راست افراطی SimpleX را انتخاب کرده اند زیرا از نظر امنیتی بهتر از تلگرام کار می کند و برای عضویت نیازی به احراز هویت ایمیل یا شماره تلفن ندارد. علاوه بر این، طبق گفته SimpleX، این پلتفرم نمی تواند پروفایل های کاربران و ابرداده های آنها را ردیابی کند و این اطلاعات را روی سرورهای خود پنهان نگه می دارد.

راهنمای خرید بازیگرها

دلایل دیگری برای این انتخاب وجود دارد. به عنوان مثال در این برنامه همانند تلگرام امکان چت فردی و گروهی وجود دارد. ساده

جک دورسی قبلاً از این برنامه به عنوان آینده پیام‌رسانی امن یاد کرده و گفته بود که حتی بهتر از سیگنال کار می‌کند.

پس از دستگیری پاول دوروف، تحلیلگران پیش بینی کردند که بسیاری از گروه های افراطی و تروریستی به تلگرام روی خواهند آورد. یکی از گروه هایی که در سطح بین المللی در تلگرام فعال بود به نام «ترور گرام» پس از مهاجرت به SimpleX نوشت: «تلگرام همیشه ابزاری برای جاسوسی بوده و نمی توان به آن اعتماد کرد.

بنیانگذاران Simple وی همچنین گفت که این برنامه از گروه های بزرگی مانند تلگرام پشتیبانی نمی کند و تنها می تواند از گروه هایی با اعضای محدود پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: