موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس با حمل ۲۳ ماهواره Starlink رکورد شکست – بازیگرها

موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس با حمل ۲۳ ماهواره Starlink رکورد شکست – بازیگرها

مقاله ای که موشک فالکون 9 اسپیس ایکس با حمل 23 ماهواره استارلینک رکورد زد، اولین بار در وب سایت بازیگرها – Life with Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

اسپیس گزارش داد که اسپیس ایکس بار دیگر رکورد خود را در استفاده از موشک شکسته است. به گفته این منبع خبری، موشک فالکون 9 اسپیس ایکس موفق به پرتاب 23 ماهواره اینترنتی استارلینک شده است.

موشک فالکون 9 اسپیس ایکس در 23 دسامبر در ساعت 12:33 بامداد از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا با موفقیت پرتاب شد.

بیشتر بخوانید: ترافیک Starlink در سال 2023 سه برابر رشد خواهد کرد

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط اسپیس ایکس، این ماموریت برجسته نوزدهمین فرآیند بازگرداندن مرحله اول موشک فالکون 9 به زمین بود که دستاوردی آشکار در زمینه استفاده مجدد از این نوع موشک به حساب می آید.

مرحله اولیه ماموریت فالکون 9 طبق برنامه برای نوزدهمین بار به زمین بازگشت و حدود 8.5 دقیقه پس از پرتاب بدون خدمه بر روی سکوی فرود شناور اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. در همین حال، مرحله فوقانی فالکون 9 با حمل 23 ماهواره Starlink در مدار پایین زمین به ماموریت ادامه داد. قرار بود ماهواره ها تقریباً 65.5 دقیقه پس از پرتاب در موقعیت خود قرار گیرند.

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل اسپیس ایکس، در تلاش است تا محیطی را برای زندگی انسان در مریخ فراهم کند. به گفته وی، امکان استفاده مجدد از موشک ها و کاهش هزینه های سفرهای فضایی می تواند انسان را در رسیدن به این هدف بسیار کمک کند.

SpaceX تاکنون بیش از 90 ماموریت مداری را در سال 2023 انجام داده است. بیشتر این ماموریت ها به ایجاد شبکه ماهواره ای پهن باند به نام Starlink اختصاص دارد که در حال حاضر از حدود 5200 ماهواره فعال تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید:

  • مشاهده یک جریان جت در مشتری توسط جیمز وب
  • تلسکوپ فضایی جیمز وب لحظه مرگ یک ستاره را با جزئیات ثبت کرد
  • فضاپیمای نظامی X-37B طولانی ترین زمان در فضا را ثبت کرد
  • اختلاف بین ایلان ماسک و جف بزوس؛ حیات در مریخ یا ایستگاه های فضایی در منظومه شمسی
  • محققان ستاره ای را کشف کرده اند که شعله های آن 10000 برابر درخشان تر از خورشید ماست.

نظر شما در مورد ماموریت موشک فالکون 9 اسپیس ایکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. دو برابر اخبار نجوم را با ما به اشتراک بگذارید و دنبال کنید.

مقاله ای که موشک فالکون 9 اسپیس ایکس با حمل 23 ماهواره استارلینک رکورد زد، اولین بار در وب سایت بازیگرها – Life with Technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.