میلیاردها کامپیوتر را با بدافزار PlugX آلوده کنید. کاربران ایرانی بیشتر در معرض خطر هستند – بازیگرها

میلیاردها کامپیوتر را با بدافزار PlugX آلوده کنید.  کاربران ایرانی بیشتر در معرض خطر هستند – بازیگرها

میلیاردها کامپیوتر به بدافزار PlugX آلوده شده اند. کاربران ایرانی بیشتر در معرض خطر هستند. اولین بار در وب سایت بازیگرها: زندگی با فناوری در مورد آن نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

بدافزار PlugX این یک نوع بسیار خطرناک بدافزار است که به سرعت گسترش یافته و کامپیوترهای 170 کشور در سراسر جهان را آلوده کرده است. ایران نیز در رده های اول این بدافزار قرار دارد، پس بهتر است مسائل امنیتی سیستم کامپیوتری خود را جدی بگیرید.

یک شرکت امنیتی گزارش داد که بدافزار PlugX به 170 کشور گسترش یافته، میلیاردها رایانه را آلوده کرده و به سرعت در حال پیشرفت است. این موسسه می گوید، بدافزار خطرناک PlugX با اتصال حافظه های خارجی مانند فلش، هارد اکسترنال، کارت حافظه و هر وسیله ای که دارای پورت USB باشد به راحت ترین شکل ممکن وارد دستگاه شما می شود و قطعا می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی تعداد زیادی کامپیوتر را آلوده کند.

خطرناک ترین آمار فاش شده توسط این موسسه امنیتی این است که بیش از 80 درصد کمپین های PlugX مربوط به 15 کشور است که نام ایران نیز در میان آنها دیده می شود و بدتر از آن کشور ما در رتبه چهارم این فهرست قرار دارد. این بدان معناست که حملات این بدافزار تا حد زیادی ایرانیان را درگیر می کند و آسیب های زیادی به کاربران وارد می کند.

اما هدف بدافزار PlugX عمدتاً جاسوسی و اهداف سیاسی است که علاوه بر کاربران عادی، سازمان ها و شرکت ها نیز در معرض آن هستند. علاوه بر این، برای کپی کردن با پlugX هنوز راهی وجود ندارد و حتی فایروال ها و آنتی ویروس ها هم نمی توانند آن را شناسایی کنند. بنابراین تنها راه مقابله با این بدافزار خطرناک این است که از اتصال هر دستگاه ناشناخته ای که از طریق USB به رایانه متصل می شود خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: مراحل حذف بدافزارها و ویروس ها از سایت وردپرس

خطر انتشار بدافزار PlugX در ایران

به گفته موسسه امنیتی Sekoia، میلیون‌ها دستگاه در سراسر جهان در برابر بدافزار PlugX USB آسیب‌پذیر هستند. این بدافزار خطرناک که توانایی تکثیر را دارد، در یک بازه زمانی 6 ماهه از سپتامبر 2023 (شهریور و اکتبر 1402) ردپای خود را در نزدیک به 2.5 میلیون آدرس IP نشان داده است.

بیش از 80 درصد از تمام دستگاه های آلوده به بدافزار PlugX USB آنها با 15 کشور از جمله نیجریه، هند، چین، ایران، اندونزی، بریتانیا، عراق و ایالات متحده به ترتیب در رتبه های اول تا هفتم مرتبط بوده اند. کامپیوترهای آلوده به PlugX USB در 170 کشور.

خطر انتشار بدافزار PlugX در ایران

بدافزار مبتنی بر USB اولی معمولاً کشورهایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که دستگاه‌هایشان مشابه بود. اما این عبارت برای PlugX USB صدق نمی کند. به عنوان مثال، بدافزار RETADUP بالاترین نرخ نفوذ سیستم را در کشورهای اسپانیایی زبان ثبت کرد.

محققان Sekoia می گویند بدافزار PlugX USB به راحتی از طریق دستگاه های ذخیره سازی USB (فلش) بین سیستم ها منتقل می شود. تحقیقات Sekoia نشان می دهد که روزانه تقریباً 90000 تا 100000 دستگاه با PlugX USB آلوده می شوند.

Sekoia از شرکت‌های امنیتی و دولت‌ها خواسته است تا با استفاده از راه‌حل خاصی که بر ارسال یک فرمان متنی متکی است، به حذف PlugX USB از رایانه‌ها کمک کنند. اما این راه حل اصلا جواب نمی دهد و احتمال آلوده شدن مجدد سیستم ها وجود دارد. زیرا PlugX USB بین سیستم ها از طریق دستگاه های USB منتقل می شود.

بدافزار PlugX حداقل از سال 2008 وجود داشته است و عمدتاً برای جاسوسی و دسترسی از راه دور به سیستم ها استفاده می شود. حتی در مقطعی از PlugX برای حمله به دولت ها و سازمان های سیاسی در آسیا و سپس غرب استفاده شد. محققان بر این باورند که کد منبع PlugX در سال 2015 فاش شده است.

در حال حاضر راه حل خاصی برای مقابله با PlugX وجود ندارد. توصیه می کنیم از اتصال دستگاه های USB ناشناخته به رایانه خود جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:

  • بدافزار جدید کروم کوکی ها را برای ورود به حساب Google شما بازیابی می کند
  • مراقب جعبه های اندرویدی خطرناک آلوده به بدافزار باشید
  • مراقب باشید: چت ربات بینگ مایکروسافت کاربران را به سایت های حاوی بدافزار هدایت می کند
  • هشدار؛ ویروس GoldPickaxe روی آیفون ها نیز تاثیر می گذارد

نظر شما در مورد گسترش این بدافزار خطرناک به خصوص در ایران چیست؟ آیا شما درگیر بوده اید؟ لطفا افکار خود را با ما به اشتراک بگذارید.

میلیاردها کامپیوتر به بدافزار PlugX آلوده شده اند. او ابتدا در وب سایت بازیگرها: زندگی با فناوری نوشت: کاربران ایرانی بیشتر در معرض خطر هستند. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.