نسل بعدی پردازنده های اینتل؛ بهره وری بیشتر در مصرف انرژی – بازیگرها

نسل بعدی پردازنده های اینتل؛ بهره وری بیشتر در مصرف انرژی – بازیگرها

پردازنده های نسل بعدی اینتل؛ در مورد بهره وری بیشتر انرژی ابتدا در وب سایت بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

با مقدمه پردازنده های نسل بعدی اینتل هدف این شرکت ایجاد مرزهای جدید در زمینه بهره وری انرژی و عملکرد پردازش است. اینتل با طراحی و توسعه پردازنده های Lunar Lake و Arrow Lake به دنبال پاسخگویی به نیازهای متنوع کاربران از لپ تاپ های سبک و نازک گرفته تا کامپیوترهای رومیزی قدرتمند است.

اینتل در حال کار بر روی پردازنده های نسل پانزدهم خود به نام های Lunar Lake و Arrow Lake است. در حالی که پردازنده های Lunar Lake برای رقابت با میز اسنپدراگون کوالکام، بر بهره وری انرژی تمرکز می کنند.


بیشتر بخوانید:

  • اپل مک مینی 2024 به تراشه جدید M4 مجهز خواهد شد
  • نازک ترین تراشه حافظه برای گوشی های هوشمند با ظرافت یک ناخن ارائه شده است

فرآیند تولید و فناوری پردازنده های نسل بعدی اینتل.

پلتفرم دسکتاپ Arrow Lake اینتل برای استفاده از فرآیند تولید 20A (یا 2 نانومتری) اینتل و فرآیند 3 نانومتری TSMC پیکربندی شده است. پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل تایید کرده است که اینتل از فرآیند 3 نانومتری TSMC برای واحدهای گرافیکی Arrow Lake خود که به معماری Xe2 LPG ارتقا یافته اند، استفاده خواهد کرد.

معماری مدولار و کاهش مصرف انرژی

همه چیز نشان می دهد که Arrow Lake از معماری ماژولار استفاده می کند که به چهار ماژول مختلف (CPU، SoC، GPU و IOE) تقسیم می شود. انتظار می رود CPU از فرآیند 20A خود اینتل استفاده کند.

طبق آخرین اخبار، پردازنده های Arrow Lake در مقایسه با پردازنده های نسل چهاردهم حداقل 100 وات انرژی کمتری مصرف می کنند و با فرکانس های نسبتاً بالایی کار می کنند.

با این فناوری جدید 20A، ولتاژ بالای قبلی دیگر برای حفظ پایداری لازم نیست. اگر این درست باشد، مشکلات ولتاژ بالا و مصرف برق در پردازنده های نسل 13 و 14 برطرف خواهد شد.

فرآیند تولید و فناوری پردازنده های نسل بعدی اینتل.

تاریخ عرضه پردازنده های نسل بعدی اینتل

اگرچه اینتل هنوز تاریخ دقیقی را برای راه اندازی Arrow Lake اعلام نکرده است، اما تحلیلگران صنعت پیش بینی می کنند که این پردازنده ها در نیمه دوم سال 2024 راه اندازی شوند. طبق گزارش های قبلی، اینتل می تواند Arrow Lake را در ماه اکتبر با اولین پردازنده خود معرفی کند سری K که احتمالاً شامل Core Ultra 9 285K می شود. انتظار می رود این شرکت در اوایل سال 2025 در نمایشگاه CES از محصولات بیشتری از سری Arrow Lake رونمایی کند.

نتیجه گیری

در حالی که اطلاعات دقیق‌تری هنوز در دسترس نیست، اگر اینتل بتواند به وعده‌های خود عمل کند، پردازنده‌های Arrow Lake می‌توانند انقلابی بزرگ در عملکرد رایانه‌های رومیزی و بهره‌وری انرژی ایجاد کنند، چیزی که بسیاری از کاربران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به فناوری منتظر آن هستند.

بیشتر بخوانید:

  • تراشه اگزینوس 2500 برای گوشی پرچمدار گلکسی اس 25 تایید شد
  • احتمالا Nvidia تولید کارت گرافیک محبوب RTX 3060 را متوقف می کند
  • بهترین هارد اکسترنال; راهنمای خرید SSD و HDD اکسترنال در بازار ایران

منبع: گجت ها

پردازنده های نسل بعدی اینتل؛ در مورد بهره وری بیشتر انرژی ابتدا در وب سایت بازیگرها – زندگی با فناوری نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.