نسل بعدی پهپاد بال پرنده دارپا امسال پرواز خواهد کرد: Tecrato

نسل بعدی پهپاد بال پرنده دارپا امسال پرواز خواهد کرد: Tecrato

مقاله نسل بعدی پهپاد بال پرنده دارپا امسال پرواز خواهد کرد اولین بار در Tekrato – Life With Technology نوشته شده است. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

دارپا از جدیدترین پهپاد پرنده او XRQ-73 را معرفی کرد که شبیه یک بمب افکن کوچک B-21 است. این پهپاد هیبریدی-الکتریکی دوربرد بخشی از برنامه نمایش هواپیمای پیشرانه الکتریکی هیبریدی سری (SHEPARD) است و قرار است اواخر امسال پرواز کند.XRQ-73 این هواپیما که به عنوان X-plane رسمی شناخته می شود، نمونه ای از پیشرفت فناوری پهپاد در محافل نظامی است. این پهپاد نه تنها دارای پیشرانه هیبریدی-الکتریکی است، بلکه برای انجام ماموریت های طولانی با درجه پنهان کاری بالا طراحی شده است. این ویژگی ها نشان می دهد که این پهپاد می تواند به مناطق دشمن نفوذ کند و بار سنگینی را حمل کند.


بیشتر بخوانید:

  • تانک مرکاوا چیست؟ تاریخچه و مشخصات تانک اصلی اسرائیل.
  • نسل جدید جنگنده ها؛ بررسی نسل ششم و هفتم بی رحم

نسل جدید پهپادهای بال پرنده دارپا می توانند تا 463 کیلومتر را به راحتی طی کنند

این پهپاد توسط کنسرسیومی به رهبری نورث روپ گرومن توسعه داده خواهد شد و نسخه پیشرفته برنامه جغد شاخدار بزرگ (GHO) خواهد بود که توسط فعالیت پروژه های تحقیقاتی پیشرفته اطلاعاتی (IARPA) با پشتیبانی آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی انجام می شود. AFRL). XRQ-73 یک پهپاد گروه 3 است که وزن آن تا 567 کیلوگرم و حداکثر سرعت آن 463 کیلومتر در ساعت است، در مقایسه با GHO که وزن آن حدود 180 کیلوگرم بود.

یکی دیگر از تفاوت‌های این پهپاد طراحی بال آن است که نسبت به نسخه‌های قبلی ساده‌تر است و موتورهای الکتریکی به‌جای چهار محفظه در عقب، در داخل بدنه قرار گرفته‌اند. هدف از پروژه جدید X-plane توسعه فناوری GHO در سریع ترین زمان ممکن و عملیاتی کردن آن ظرف 20 ماه است.

پهپاد بال پرنده دارپا
نسل بعدی پهپاد بال پرنده دوربرد دارپا

“ایده پشت دارپا “برنامه SHEPARD در حال بلوغ است.” معماری خاص پیشرانه و کلاس قدرت به عنوان نمونه ای از مزایای بالقوه برای وزارت دفاع.

این پروژه تعهد دارپا را به نوآوری و پیشرفت در فناوری های نظامی نشان می دهد که می تواند تأثیر قابل توجهی بر آینده جنگ هوایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

  • بهترین سیستم های ضد موشکی جهان کدامند؟ [+آشنایی با راز پدافند هوایی مؤثر]
  • فناوری پنهان کاری در هواپیما و ابزار نظامی؛ راز پشت آنها چیست؟
  • خطرناک ترین جنگنده ایران کیست؟ از اف-14 تامکت تا سوخو روسی ساخت چین!

منبع: newatlas

مقاله نسل بعدی پهپاد بال پرنده دارپا امسال پرواز خواهد کرد اولین بار در Tekrato – Life With Technology نوشته شده است. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.