نسل چهارم پردازنده اسنپدراگون ۸ در دو نسخه با ظرفیت های مختلف عرضه می شود – بازیگرها

نسل چهارم پردازنده اسنپدراگون ۸ در دو نسخه با ظرفیت های مختلف عرضه می شود – بازیگرها

کوالکام در ماه جاری نسل چهارم پردازنده اسنپدراگون 8 را معرفی خواهد کرد. ما کمی با جزئیات این تراشه آشنا شده ایم. اما اطلاعات جدیدی فاش شده است که مشخصات دقیق آن را به اشتراک گذاشته است.

اطلاع رسانی کند گجت چینیآخرین اطلاعات منتشر شده در ماه اوت، به اندازه اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط “سالوتسر” (یکی از کاربران بایدو) دقیق نیست. این کاربر نموداری از فناوری های پشتیبانی شده توسط این تراشه منتشر کرد که ما را با ابعاد جدیدی آشنا می کند.

راهنمای خرید بازیگرها

مشخصات فنی پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4

این افشاکننده تایید می کند که نسل چهارم پردازنده اسنپدراگون 8 کوالکام در دو نسخه SM8750 و SM8750P عرضه خواهد شد. نسخه دوم احتمالاً نسخه کاربردی تراشه است که برای پردازش فرکانس بالاتر طراحی شده است. اما تفاوت این دو مدل در قابلیت اتصال سلولی آنهاست.

برگه مشخصات نشان می دهد که نسخه استاندارد SM8750 از باندهای 5G mmWave و زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی می کند. در ضمن نسخه SM8750P فقط از وای فای پشتیبانی می کند.

مشخصات فنی پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4مشخصات فنی پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4

از نظر حافظه، هر دو تراشه از استاندارد RAM LPDDR5X استفاده می کنند. اگرچه شایعاتی وجود داشت که به پشتیبانی از حافظه LPDDR6 اشاره می کرد. اما افشای جدید خلاف این را ثابت می کند و به نظر می رسد باید منتظر نسخه بعدی اسنپدراگون برای پشتیبانی از این نوع حافظه باشیم.

استاندارد ذخیره سازی مانند مدل قبلی یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 باقی می ماند و از UFS 4.0 پشتیبانی می کند. این تنظیم به طور قابل توجهی سرعت خواندن و نوشتن را افزایش می دهد. بنابراین می تواند سرعت خواندن تا 4500 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا 4000 مگابایت بر ثانیه را ارائه دهد.

مشخصات فنی پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4مشخصات فنی پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4

اطلاعاتی که اخیراً در مورد نسل هشتم اسنپدراگون منتشر شده است نیز به نمایشگر، هرچند کوچک اشاره دارد. بر اساس اطلاعات، واحد پردازش صفحه نمایش از سری Adreno 830 است که ظاهرا به راحتی می تواند از نمایشگرهای 4K با وضوح بالا (3840 در 2560) با نرخ تجدید 144 هرتز پشتیبانی کند.

اگرچه قابلیت های اصلی تراشه جدید تفاوت چندانی با تراشه قبلی ندارد. اما تراشه جدید مجهز به هسته های پردازش سفارشی Oryon کوالکام است که به طور خاص برای بهبود عملکرد تک هسته ای و چند هسته ای طراحی شده اند.

بیشتر بخوانید: