نمایش زندگی یک بازیگر در ۱۰۰ سالگی

نمایش زندگی یک بازیگر در ۱۰۰ سالگی







همزمان با صدمین سالگرد یکی از شاخص ترین بازیگران تاریخ سینمای ایتالیا، مستند جدیدی از زندگی شخصی مارچلو ماسترویانی در جشنواره فیلم رم به نمایش در می آید.



به گزارش صبح امروز، فابریزیو کورالو کارگردان مستند جدید «سلام مارچلو» می گوید: مارچلو ماسترویانی به ویژه پس از بازی در شاهکار «زندگی شیرین» اثر فدریکو فلینی در سراسر جهان به عنوان یک عاشق لاتین و یک اغواگر ایتالیایی شناخته می شد. اما ماسترویانی این عکس را دوست نداشت پرتره صمیمی این بازیگر بی نظیر.”

کورالو روزنامه نگار و کارشناس تاریخ سینمای ایتالیا است. او چندین فیلم مستند درباره شخصیت های بزرگ سینمای ایتالیا از جمله دینو ریسی، ویتوریو گوسمن، ورنا لیزی، انیو فلیانو و جولیانو مونتالدو برای رادیو و تلویزیون دولتی ایتالیا رای ساخته است.

مستند «سلام مارچلو» با همکاری سیلویا اسکولا (دختر اتوره اسکولا فیلمساز مشهور ایتالیایی و کارگردان فیلم «یک روز بخصوص» با بازی ماسترویانی در سال 1977) اولین نمایش خود را در جشنواره فیلم رم داشت و یکشنبه پخش شد. ، 7 مهرماه رای پخش می شود. این فیلم 100 سال پس از تولد این بازیگر نمایش داده می شود، ماسترویانی در 28 سپتامبر 1924 متولد شد و در 19 دسامبر 1996 درگذشت.

مارچلو ماستروانی یکی از مطرح ترین و محبوب ترین بازیگران سینمای ایتالیا متولد شهر رم ایتالیا بود که به خاطر بازی در فیلم های کلاسیک و همکاری با کارگردانان بزرگ سینما شهرت داشت.

ماستروانی در طول دوران حرفه ای خود با کارگردانانی چون لوچینو ویسکونتی، فدریکو فلینی و برناردو برتولوچی کار کرده است. یکی از معروف ترین نقش های او در فیلم “زندگی شیرین” ساخته فدریکو فلینی است که در آن نقش یک خبرنگار را بازی می کند. این فیلم به دلیل نگاه انتقادی به زندگی مدرن و زرق و برق شهر رم به یک فیلم کلاسیک سینمایی تبدیل شده است.

مستروانی به خاطر بازی طبیعی و بیان قدرتمندش شناخته شده است و در بیش از 100 فیلم ظاهر شده است. او همچنین با برخی از تاثیرگذارترین بازیگران زن سینما از جمله آنا مانایینی، سوفیا لورن و کارلا برونی همکاری داشته است.

این بازیگر در طول دوران حرفه ای خود جوایز و افتخارات بسیاری از جمله جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره های کن و ونیز و همچنین نامزدی چندین جایزه اسکار را دریافت کرده است. سبک خاص بازیگری و تاثیرش در سینما او را به یکی از نمادهای فرهنگی ایتالیا تبدیل کرده است.