همکاری تویوتا و BMW برای تولید خودروهای هیدروژنی؛ دو غول خودروسازی به محیط زیست کمک می کنند – بازیگرها

همکاری تویوتا و BMW برای تولید خودروهای هیدروژنی؛ دو غول خودروسازی به محیط زیست کمک می کنند – بازیگرها

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت خودرو همچنان یک چالش اساسی و مهم است. اما دو خودروساز بزرگ جهان در تلاش برای غلبه بر موانع هستند. گزارش های اخیر نشان می دهد که تویوتا و بی ام و برای تولید خودروهای هیدروژنی با یکدیگر همکاری می کنند.

به گزارش Theverge، تویوتا و BMW در حال تمدید همکاری خود برای تولید خودروهای سلول سوختی هیدروژنی و امضای یادداشت تفاهم جدیدی برای تسریع در توسعه نسل بعدی خودروهای بدون آلایندگی هستند. شرکت آلمانی BMW قصد دارد اولین خودروی هیدروژنی خود را در سال 2028 روانه بازار کند.

تولید خودروهای هیدروژنی توسط دو غول خودروساز جهان

هیدروژن فراوان ترین عنصر در جهان است. اما خودروسازان برای فروش خودروهای هیدروژنی با چالش هایی روبرو هستند. یکی از این چالش‌ها نبود زیرساخت‌های سوخت‌گیری در خارج از کالیفرنیا در ایالات متحده است که از محبوب شدن یا فراگیر شدن سلول‌های سوختی هیدروژنی در سطح جهانی جلوگیری کرده است.

شایان ذکر است که فروش این خودروها اساسا کاهش یافته است. تنها 322 خودروی هیدروژنی در نیمه اول سال 2024 در ایالات متحده فروخته شده است. این 82 درصد کمتر از فروش سال گذشته است. به نظر می رسد تویوتا و بی ام و معتقدند که می توانند با کمک به یکدیگر بر این چالش ها غلبه کنند. هدف از این مشارکت جدید استانداردسازی قطعات و کاهش هزینه خودروهای هیدروژنی است. این دو شرکت قصد دارند با توسعه موتور مشترک خود به اهداف ذکر شده در قرارداد دست یابند.

تولید خودروهای هیدروژنی توسط دو غول خودروساز جهان

علاوه بر این، این دو شرکت برای ایجاد جایگاه های سوخت هیدروژنی با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا مشکل اصلی استفاده گسترده از خودروهای هیدروژنی را حل کنند. تویوتا و بی ام و برای اولین بار در سال 2012 قرارداد همکاری برای توسعه خودروهای هیدروژنی امضا کردند.

بی ام و اعلام کرده است که مدل تولیدی این شرکت یکی از مدل های موجود بی ام و است که به عنوان مدل سوخت هیدروژنی توسعه خواهد یافت. تویوتا و بی ام و همچنین برای تولید خودروهای تجاری سلول سوختی هیدروژنی با یکدیگر همکاری می کنند. اما آنها مشخص نکردند که مدل نهایی چه نوع خودرویی خواهد بود.

این دو شرکت به دنبال ایجاد چارچوبی مطلوب بین دولت و صنعت خودرو هستند تا بستر لازم برای توسعه خودروهای هیدروژنی را فراهم کنند.

سلول های سوختی هیدروژنی از هیدروژن فشرده به عنوان سوخت استفاده می کنند و بخار آب را آزاد می کنند. چندین خودروساز اخیراً از این فناوری برای توسعه وسایل نقلیه سنگین و ژنراتورهای برق سیار استفاده کرده اند تا راهی برای دور شدن از وسایل نقلیه آلاینده گازسوز و بنزین سوز برای رسیدن به اهداف زیست محیطی خود باشند.

تویوتا یکی از معدود شرکت هایی است که خودروهای سواری هیدروژنی را به بازار عرضه می کند. تویوتا میرای یکی از خودروهای هیدروژنی است که فقط در کالیفرنیا به فروش می رسد. این خودروساز ژاپنی از زمان عرضه تا ژوئن سال جاری موفق به تحویل 26000 دستگاه تویوتا میرای شده است. BMW همچنین دارای خودروی هیدروژنی iX5 است. اما تا الان با تولید یک دست از این خودرو فقط می خواستم ذائقه بازار را محک بزنم.

با تمام این تفاسیر تویوتا و بی ام و با چالش های اساسی روبرو هستند. به نظر می رسد زیرساخت سوخت هیدروژن کالیفرنیا در حال فروپاشی است و ده ها ایستگاه بیکار هستند. برخی از جایگاه ها به دلیل کمبود سوخت از کار افتاده اند. علاوه بر این، قیمت هیدروژن در حال افزایش است. زیرا مشکلات تولید و کمبود عرضه بازار را مختل کرده است.

تویوتا و بی ام و پنج شنبه آینده میزگردی برگزار خواهند کرد تا به سوالاتی در مورد سیستم به روز شده خود و همچنین چالش های پیش رو پاسخ دهند.

نظر شما در مورد توسعه خودروهای سوخت هیدروژنی چیست؟ آیا استفاده از این خودروها را در جاده های ایران پیش بینی می کنید یا آن را یک آرزوی دور از ذهن می دانید؟ نظرات خود را با بازیگرها و اخبار فناوری با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

  • خودروهایی که هیدروژن می سوزانند. روشی جذاب برای حفظ محیط زیست یا راه حلی غیرعملی؟
  • طرح پرداخت اقساطی کامیون KMC T9 با قیمت جدید [+ شرایط]
  • طرح فروش اقساطی KMC A5، سپتامبر 1403 [+ شرایط و قیمت]

همکاری تویوتا و BMW برای تولید خودروهای هیدروژنی؛ دو غول خودروسازی برای نجات محیط زیست اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.