هوش اپل و محاسبات ابری خصوصی؛ گام جدید اپل در امنیت و هوش مصنوعی – بازیگرها

هوش اپل و محاسبات ابری خصوصی؛  گام جدید اپل در امنیت و هوش مصنوعی – بازیگرها

اطلاعات اپل و محاسبات ابری خصوصی؛ قدم جدید اپل در زمینه امنیت و هوش مصنوعی اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

پس از ماه ها شایعه، بالاخره اپل سرویس جدید خود را با نام Apple Intelligence معرفی کرد که امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. به عبارت دیگر، Apple Intelligence یک ویژگی پیچیده تر از آن است هوش مصنوعی یک ژنراتور دارد که فقط می تواند تصاویر ایجاد کند. به گفته اپل، همچنین قابلیت‌های گسترده‌تری مانند خلاصه‌سازی اعلان‌ها، نوشتن و ویرایش متن و انجام اقدامات درون برنامه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در پایان سخنرانی WWDC 2024 اپل، پس از اعلام به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم عامل، این شرکت از پروژه بزرگ یادگیری ماشینی خود رونمایی کرد.


بیشتر بخوانید:

  • بهترین برنامه اسلوموشن برای اندروید و iOS
  • بهترین اپلیکیشن ها برای ساخت گیف در اندروید و iOS
  • بهترین ترفندهای iOS 17 که نمی دانستید!

هوش اپل؛ هوش مصنوعی قدرتمند اپل

با استفاده از مدل های زبان بزرگ (LLM)، این سرویس جدید توانایی انجام کارهای متنی، تصویری و درون برنامه ای مختلف را دارد. برای شروع، Apple Intelligence می تواند اعلان های کلیدی را خلاصه کند و مهم ترین موارد را بر اساس زمینه به کاربران نشان دهد.

ابزارهای نوشتاری این سیستم در سطح سیستم عامل می توانند به صورت خودکار متون را بنویسند، ویرایش کنند و خلاصه کنند. این ویژگی در تمام برنامه های داخلی و شخص ثالث موجود است.

Apple Intelligence همچنین توانایی ایجاد تصاویر قابل استفاده در برنامه های داخلی مختلف را دارد. این تصاویر در سه سبک چیدمان متحرک و واقعی ایجاد می شوند و به عنوان مثال در مکالمات پیام رسانی با مخاطبین خاص سفارشی می شوند.

این سیستم همچنین می تواند اقدامات مختلفی را در برنامه ها از طرف کاربر انجام دهد. برای مثال می توانید اپلیکیشن Photos را باز کنید و تصاویر گروه های خاصی از افراد را بر اساس درخواست کاربر نمایش دهید.

اپل می گوید Apple Intelligence بر اساس زمینه درخواست و داده های کاربر کار می کند. برای مثال، می‌تواند اعضای خانواده کاربر را بشناسد و برنامه‌ریزی قرار ملاقات را مدیریت کند تا تداخلی نداشته باشند.

بیشتر این فرآیندها به صورت محلی و روی دستگاه برای حفظ امنیت و حفظ حریم خصوصی انجام می شود. گفته می شود تراشه A17 Pro در خط آیفون 15 پرو به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند این سطح از پردازش را انجام دهد.

محاسبات ابری خصوصی: محاسبات ابری امن و خصوصی

اگرچه بسیاری از مدل ها روی دستگاه اجرا می شوند، گاهی اوقات پردازش ابری مورد نیاز است. این می تواند مشکلات امنیتی را ایجاد کند، اما رویکرد اپل متفاوت است.

Private Cloud Compute به Apple Intelligence اجازه می دهد تا با حفظ امنیت و حریم خصوصی در فضای ابری کار کند. این مدل ها بر روی سرورهای سیلیکونی اپل اجرا می شوند و از جنبه های امنیتی سوئیفت استفاده می کنند.

فرآیندهای روی دستگاه تعیین می‌کنند که آیا درخواست به سرورهای ابری ارسال می‌شود یا به صورت محلی پردازش می‌شود.

اپل اصرار دارد که سرورها امن هستند، داده های کاربر را ذخیره نمی کنند و از عناصر رمزنگاری برای حفظ امنیت استفاده می کنند.

این پیشرفت‌ها تعهد اپل به ارائه تجربیات هوش مصنوعی قدرتمند و در عین حال محافظت از حریم خصوصی و امنیت کاربر را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

  • طراحی لوگو با هوش مصنوعی
  • سایت ساخت عکس هوش مصنوعی
  • بهترین سایت های هوش مصنوعی

منبع: AppleInsider

اطلاعات اپل و محاسبات ابری خصوصی؛ قدم جدید اپل در زمینه امنیت و هوش مصنوعی اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.