هوش مصنوعی جمینی گوگل رونمایی شد. یک رقیب جدید ChatGPT وارد شده است: بازیگرها

هوش مصنوعی جمینی گوگل رونمایی شد.  یک رقیب جدید ChatGPT وارد شده است: بازیگرها

هوش مصنوعی جمینی گوگل رونمایی شد. رقیب جدید ChatGPT که وارد این عرصه شده است ابتدا در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

گوگل برای تقریبا یک دهه به عنوان اولین شرکت هوش مصنوعی در جهان شناخته می شد. اکنون که تقریبا یک سال از معرفی ChatGPT می گذرد، هوش مصنوعی جمینی گوگل فاش شد و این رقیب جدید توانست GPT-4 را شکست دهد.

مدیر عامل گوگل اعلام کرد که هوش مصنوعی جمینا آغاز عصر جدیدی برای این شرکت با نام خواهد بود. شب جامینا به یاد خواهد ماند. این مدل هوش مصنوعی در نسخه های مختلف عرضه خواهد شد و رقیب بلامنازع GPT-4 OpenAI است.

البته گوگل این هوش مصنوعی را در رویداد توسعه دهندگان در جولای 2023 ارائه کرد، اما اکنون به صورت عمومی فاش خواهد شد. Gemini شامل سه نسخه است. نسخه اول جمینی نانو نامگذاری شده و امکان اجرای آفلاین آن در دستگاه های اندرویدی وجود دارد.

چاپ دوم با نام. جوزای حرفه ای قدرت بیشتری دارد و به زودی در سرویس های هوش مصنوعی گوگل پیاده سازی می شود و از امروز در چت بات بارد فعال شد. مدل سوم جمینا هم. جمینی اولترا به این می‌گویند و می‌توان آن را بزرگ‌ترین و قدرتمندترین مدل زبانی دانست که گوگل تا به حال ایجاد کرده است و ظاهراً عمدتاً برای مراکز داده و سازمان‌ها استفاده می‌شود.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک به دنبال جذب یک میلیارد دلار است
  • مدیر عامل OpenAI: از هوش مصنوعی انتظار زیادی نداشته باشید
  • بهترین ابزار هوش مصنوعی برای تولید متن. با این ابزارها حرفه ای شوید
  • بنیانگذار DeepMind به ایلان ماسک گفت که هوش مصنوعی می تواند طرح زندگی در مریخ را نابود کند.

هوش مصنوعی جمینی گوگل معرفی شد

در حال حاضر گوگل در حال پیاده سازی یک مدل هوش مصنوعی جدید به نام جمینی پرو در دسترس است و کاربران پیکسل 8 پرو نیز می توانند از این امکانات استفاده کنند. جمینا نانو استفاده علاوه بر این، گوگل قصد دارد سال آینده راه اندازی کند. جمینی اولترا و توسعه دهندگان و مصرف کنندگان سازمانی می توانند از 13 دسامبر از طریق Generative AI Studio یا Vertex AI در Google Cloud به جمینا پرو دسترسی داشته باشند.

در حال حاضر، این مدل هوش مصنوعی فقط به زبان انگلیسی در دسترس است، اما زبان های دیگر به مرور زمان اضافه خواهند شد. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل اعلام کرده است که این مدل در نهایت در موتور جستجو، سرویس تبلیغات، مرورگر کروم و سایر محصولات گوگل پیاده سازی خواهد شد و نقش مهمی در آینده گوگل خواهد داشت.

هوش مصنوعی جمینی گوگل رونمایی شد.  یک رقیب جدید ChatGPT وارد صحنه شده است

دمیس حسابیس، مدیرعامل DeepMind که نقش مهمی در توسعه مدل هوش مصنوعی Gemini ایفا کرده است، اعلام کرده است که بنچمارک های متعددی بر روی این مدل انجام داده اند و از 32 معیار اصلی انجام شده بر روی Gemini، این مدل در 30 مورد از رقبا جلوتر است. .

یکی از مزایای واضح جمینا در بنچمارک ها، توانایی آن در درک و تعامل با صدا و تصویر است. از ابتدا، چند وجهی بودن یکی از اهداف توسعه جمینا بوده است و گوگل قصد نداشت مانند رقبای خود مدل های مختلفی مانند DALL-E یا Whisper را برای اهداف مختلف بسازد.

هوش مصنوعی جمینی گوگل رونمایی شد.  یک رقیب جدید ChatGPT وارد صحنه شده است

در حال حاضر Gemini Nano تنها قادر به پردازش ورودی و خروجی متن است، اما نسخه قدرتمند آن که Ultra نام دارد، قابلیت کار با متن، تصویر، ویدئو و صدا را دارد. Hassabis می گوید که در آینده، این مدل هوش مصنوعی دارای قابلیت های اضافی مانند تشخیص لمس و حرکت خواهد بود.

این غول فناوری تمرکز ویژه ای روی جمینا دارد. Gemini از سیستم جدید تولید کد AlphaCode 2 استفاده می کند که این شرکت می گوید کدهای آن 85 درصد بهتر از رقبا و 50 درصد بهتر از نسل قبلی است.

همچنین، مدل هوش مصنوعی جمینی در مصرف انرژی بسیار کارآمد است. گوگل این مدل را روی واحد پردازش تانسور (TPU) خود آموزش داده است تا نسبت به مدل‌های قبلی، از جمله PalM، سریع‌تر و ارزان‌تر کار کند. علاوه بر این، گوگل نسخه جدیدی از سیستم TPU را با نام TPU v5p معرفی کرده است که یک سیستم محاسباتی ویژه برای مراکز داده است و می توان از آن برای آموزش و استقرار مدل های زبان بزرگ استفاده کرد.

گوگل تاکید می کند که تلاش ها و آزمایش های زیادی برای اطمینان از امنیت و قابلیت اطمینان Gemini انجام شده است. اما به هر حال برای دیدن عملکرد این مدل در دنیای واقعی باید منتظر ماند.

به نظر می رسد ساندار پیچای و دمیس حسابیس بر این باورند که استارت آپ هوش مصنوعی Gemini به عنوان یک پروژه گسترده تر و گامی به سوی تغییر عمل خواهد کرد. این همان مدلی است که گوگل سال ها در حال توسعه آن بوده و اکنون از آن برای رقابت با OpenAI استفاده می کند.

بیشتر بخوانید:

  • AstraZeneca با شرکت هوش مصنوعی Absci برای درمان سرطان همکاری می کند
  • بهترین سایت های هوش مصنوعی برای طراحان گرافیک.
  • هوش مصنوعی آمازون کیو اطلاعات محرمانه شرکت را فاش می کند
  • اولین قانون نوشته شده توسط AI ChatGPT تصویب شد

نظر کاربران بازیگرها در مورد هوش مصنوعی جمینی گوگل چیست؟ به نظر شما آیا این مدل می تواند GPT-4 را شکست دهد؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما بمان.

.

منبع: theverge

هوش مصنوعی جمینی گوگل رونمایی شد. رقیب جدید ChatGPT که وارد این عرصه شده است ابتدا در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با تکنولوژی. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.