هوش مصنوعی چه نقشی در انتشار گازهای گلخانه ای دارد؟ – بارها و بارها

هوش مصنوعی چه نقشی در انتشار گازهای گلخانه ای دارد؟  – بارها و بارها

نقش هوش مصنوعی در انتشار گازهای گلخانه ای چیست؟ اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

به گفته دانشمندان، هوش مصنوعی می تواند نقش مهمی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی ایفا کند. اما این فناوری بر انتشار گازهای گلخانه ای نیز تأثیر می گذارد.

هوش مصنوعی در حال حاضر از سوخت های فسیلی برای عملکرد استفاده می کند. بدون شک استفاده از این نوع سوخت نقش مهمی در انتشار گازهای گلخانه ای دارد و محیط زیست را تحت تاثیر قرار می دهد.

پیش‌بینی می‌شود که اگر بتوان از انرژی‌های تجدیدپذیر برای مهار این فناوری استفاده کرد، می‌توان با تغییرات اقلیمی بدون آسیب رساندن به محیط زیست مقابله کرد.

هوش مصنوعی از پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه برخوردار است، اما برای استفاده از آن لازم است ابتدا سهم آن در انتشار گازهای گلخانه ای اندازه گیری شود و سپس از طریق انتقال انرژی های تجدیدپذیر تاثیر منفی آن بر محیط زیست حذف شود.

بیشتر بخوانید: توانایی بالای ساعت هوشمند Cardiowatch در تشخیص ایست قلبی

تأثیر هوش مصنوعی بر انتظارات گازهای گلخانه ای و تغییرات آب و هوایی

تغییرات آب و هوایی چالش های زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است. از سیل، خشکسالی و بیماری گرفته تا دمای گرمتر و تغییرات در فصول رشد و برداشت. در چنین شرایطی، تجارت کشاورزی به سرعت در حال تغییر است، به این معنی که کشاورزان و فناوری باید دائماً با پیشرفت همراه باشند.

اما در این بین یک مشکل جدی وجود دارد. در حالی که هوش مصنوعی به سازگاری و کاهش خطرات تغییرات آب و هوایی کمک می کند، مشکل انتشار گازهای گلخانه ای خودش را دارد

پریا دوناتی، بنیانگذار و رئیس هوش مصنوعی تغییر آب و هوایک سازمان خصوصی جهانی که در مورد استفاده از این فناوری در زمینه آب و هوا تحقیق می کند، می گوید:

“هوش مصنوعی به روش‌های مختلفی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی استفاده می‌شود؛ از کمک به پیش‌بینی بهتر انرژی خورشیدی و بادی برای استفاده در شبکه‌های برق گرفته تا کمک به نقشه‌برداری با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای جهانی برای درک مکان وقوع جنگل‌زدایی یا زمان وقوع آنها.” انتشار گاز

تأثیر هوش مصنوعی بر انتظارات گازهای گلخانه ای و تغییرات آب و هوایی

اما نکته اینجاست که هوش مصنوعی روی کامپیوترها اجرا می شود. بسیاری از آنها در مراکز داده در سراسر جهان میزبانی می شوند. در حالی که مدل های هوش مصنوعی کار می کنند، به برق نیاز دارند. اگر این برق از شبکه ای باشد که از سوخت های فسیلی استفاده می کند، انتشار گازهای گلخانه ای را افزایش می دهد.

در عین حال، رایانه‌های موجود در آن مراکز داده، گرمای زیادی تولید می‌کنند و نیاز به خنک‌کننده دارند که اغلب منجر به مصرف بیشتر برق می‌شود.

یاسین گرنت، محقق نیویورکی، می گوید: «وقتی هوش مصنوعی را راه اندازی می کنید، هر برنامه کامپیوتری دیگری اجرا می شود. “شما یک ورودی دارید، یک خروجی می خواهید، و انجام عملیات های زیادی برای دریافت پاسخ به این معنی است که رایانه ای که آن عملیات را اجرا می کند، انرژی و الکتریسیته زیادی مصرف می کند.”

مشکل این است که هیچ کس واقعاً نمی داند که هوش مصنوعی چه میزان انتشار گازهای گلخانه ای را در آن مراکز داده محاسبه می کند.

دونتی از کمبریج ماساچوست می گوید:

ما واقعاً باید مراقب رشد ردپای انتشارات هوش مصنوعی باشیم. اگرچه شفافیت کافی در میان ارائه دهندگان مراکز داده در مورد میزان انتشار گازهای گلخانه ای وجود ندارد.

استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی ضروری است

در چنین شرایطی، کارشناسان می‌گویند هوش مصنوعی پتانسیل بسیار زیادی دارد، اما ابتدا باید تصور بهتری از میزان کمک آن به انتشار گازهای گلخانه‌ای و انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر داشته باشیم.

دونتی می گوید: «ما باید شبکه را سبز کنیم و کارایی را افزایش دهیم مدل های هوش مصنوعی بیایید تلاش کنیم، اما همانطور که باید در همه بخش‌ها انجام دهیم، دوباره ارزیابی کنیم که کدام برنامه‌ها ارزش برق مصرفی خود را دارند.”

تأثیر هوش مصنوعی بر انتظارات گازهای گلخانه ای و تغییرات آب و هوایی

در عین حال، استفاده شخصی از هوش مصنوعی را می توان کاهش داد. به عنوان مثال، افراد ممکن است هنگام عکس گرفتن یا پرسیدن سوال در ChatGPT از ایجاد فیلترها لذت ببرند، اما این اقدامات از نظر انتشار گازهای گلخانه ای هزینه دارد. در واقع، یک مطالعه نشان می دهد که هوش مصنوعی انرژی کافی برای شارژ یک تلفن همراه برای تولید هر تصویر مصرف می کند.

هوش مصنوعی یک شمشیر دولبه است که می تواند هم در مبارزه و هم در تشدید تغییرات آب و هوایی نقش داشته باشد. بنابراین استفاده مسئولانه و آگاهانه از هوش مصنوعی ضروری است.

بیشتر بخوانید:

  • هوش مصنوعی ناپایداری لحظه ای پلاسما را در یک راکتور همجوشی هسته ای نظارت می کند
  • کاربرد هوش مصنوعی در تشخیص پزشکی آیا باید نگران بود؟
  • آیا استفاده از متن تولید شده با هوش مصنوعی در طراحی وب سایت تاثیر منفی بر سئو دارد؟

نظر شما درباره تاثیرات هوش مصنوعی بر تغییرات آب و هوا و انتشار گازهای گلخانه ای چیست؟ لطفا افکار خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نقش هوش مصنوعی در انتشار گازهای گلخانه ای چیست؟ اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.