وال استریت ژورنال: اپل هیچ برنامه ای برای سرمایه گذاری در OpenAI – Tekrato ندارد

وال استریت ژورنال: اپل هیچ برنامه ای برای سرمایه گذاری در OpenAI – Tekrato ندارد

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

اپل نمی خواهد در OpenAI، شرکتی که ChatGPT را ایجاد کرده، سرمایه گذاری کند. در همین حال، OpenAI قصد دارد هفته آینده 6.5 میلیارد دلار سرمایه جذب کند، احتمالاً از سوی مایکروسافت و انویدیا.

وال استریت ژورنال گزارش می دهد که اپل دیگر در حال مذاکره با OpenAI نیست و قصد ندارد در این دور بودجه 6.5 میلیارد دلاری شرکت کند. این پایان یکی از مهم ترین سرمایه گذاری های اپل در یکی از بزرگترین شرکت های سیلیکون ولی است که پایانی نداشت.

به گفته یک منبع آگاه، اپل اخیرا از مذاکرات برای جذب 6.5 میلیارد دلار خارج شده است.

انصراف اپل از سرمایه گذاری در OpenAI

ماه گذشته بود که خبر سرمایه گذاری احتمالی اپل در OpenAI منتشر شد. با این حال، هرگز مشخص نشد که اپل چقدر قصد سرمایه گذاری دارد.

انصراف اپل از سرمایه گذاری در OpenAI

از سوی دیگر، مایکروسافت در حال حاضر بزرگترین سرمایه گذار OpenAI است و 49 درصد از سود این شرکت را در اختیار دارد. یک گزارش اخیر اشاره می کند که مایکروسافت سرمایه گذاری خود در OpneAI را به یک میلیارد دلار دیگر افزایش خواهد داد.

خبر انصراف اپل از سرمایه گذاری در Open AI در حالی منتشر شده است که این شرکت هوش مصنوعی با مشکلاتی روبرو شده است. ساختار غیر انتفاعی را به یک ساختار انتفاعی تغییر دهید و همچنین چالش های مدیریتی را پشت سر می گذارد. قبلاً اعلام شده بود که OpenAI قصد دارد ساختار غیرانتفاعی خود را به دلیل جذب سرمایه تغییر دهد. علاوه بر این، گزارش شده است که جانی آیو، یکی از مدیران سابق بخش طراحی اپل، قصد دارد طراحی محصول سخت افزاری هوش مصنوعی با Open AI همکاری کنید.

اپل و OpenAI در حال حاضر با هم کار می کنند تا ChatGPT را در iOS 18 ادغام کنند. به این ترتیب، چت GPT در ترکیب با سیری درخواست های دانش جهانی کاربران را مدیریت می کند. بلومبرگ گزارش داد که هیچ یک از این شرکت ها در طول این همکاری مبلغی را به دیگری پرداخت نمی کنند. اپل معتقد است که ادغام با iOS 18 ارزشش را دارد یا بیشتر.

نظر شما در مورد لغو سرمایه گذاری اپل در OpenAI چیست؟ آیا چالش های مدیریتی و تغییر ساختاری Open AI باعث شد اپل چنین تصمیمی بگیرد؟ نظر خود را با بازیگرها در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. اخبار فناوری با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

  • OpenAI به دنبال هویت تجاری جدید است. از تغییر لوگو تا ساختار سازمانی
  • حساب خبری OpenAI در X هک شد. تبلیغ سکه های جعلی توسط کلاهبرداران کریپتو

مقاله وال استریت ژورنال: اپل هیچ برنامه ای برای سرمایه گذاری در OpenAI ندارد اولین بار در وب سایت Tekrato: Life with technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/