وعده بهبود اینترنت و حمل و نقل تا ساعت ۱۴:۰۴ در جلسه کمیسیون عمران مجلس – بازیگرها

وعده بهبود اینترنت و حمل و نقل تا ساعت ۱۴:۰۴ در جلسه کمیسیون عمران مجلس – بازیگرها

در جلسه اخیر کمیسیون سازندگی مجلس موضوعات مهم در حوزه فناوری و حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت. از مسائل آنتن دهی کنار جاده تا نیازهای آینده سیستم حمل و نقل، موضوعات کلیدی در این جلسه مطرح شد. وزرای راه و ارتباطات قول هایی برای بهبود اینترنت و حمل و نقل تا سال 1404 دادند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از انتقاد نمایندگان این کمیسیون از وضعیت نامناسب آنتن دهی در برخی نقاط کشور و جاده های اصلی کشور خبر داد. در این دیدار ستار هاشمی وزیر ارتباطات تاکید کرد بهبود خدمات ارتباطی وی در برنامه هفتم توسعه قول داد که شرایط آنتن دهی و سرعت اینترنت زود خوب میشه

راهنمای خرید بازیگرها

با این وعده بهبود اینترنت و حمل و نقل تا سال 1404 باید منتظر ماند و دید آیا روند رو به رشدی خواهد داشت یا خیر. البته نباید فراموش کرد که با وجود تمام وعده های رئیس جمهور و وزیر ارتباطات برای رفع فیلترینگ هنوز اتفاق مثبتی رخ نداده است. اما از طرفی روز گذشته مسعود مزیکیان در آستانه زایمان بود. لایحه بودجه 1404 وی خطاب به مجلس در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت فیلتر را حذف می کنیم..

بهبود اینترنت و حمل و نقل تا سال 1404

امروز در جلسه کمیته عمران مجلس با حضور وزیر ارتباطات و وزیر راه و شهرسازی موضوعات مهمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون وی از شکایات نمایندگان در خصوص ضعف آنتن دهی در جاده ها و برخی نقاط کشور خبر داد. در این جلسه، ستار هاشمی وزیر ارتباطات وی قول داد بر اساس برنامه هفتم توسعه، وضعیت سرویس آنتن دهی و همچنین سرعت و کیفیت اینترنت در کشور بهبود یابد.

همینطور در دومین جلسه این کمیسیون با فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازیگزارش هایی از وضعیت حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای ارائه شد. در این جلسه علاوه بر بررسی عملکرد این وزارتخانه، بودجه سال 1404 و نیازهای حمل و نقل آتی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

بهبود اینترنت و حمل و نقل تا سال 1404بهبود اینترنت و حمل و نقل تا سال 1404

پوشش 80 درصدی کشور با فیبر نوری تا پایان برنامه هفتم

در راستای برنامه هفتم توسعه، وزارت ارتباطات در نظر دارد در سال های آینده بخش بزرگی از کشور را به اینترنت پرسرعت متصل کند. یکی از برنامه های کلیدی این برنامه، گسترش فیبر نوری است که قرار است 80 درصد اماکن مسکونی، تجاری و اداری کشور را پوشش دهد.

تا امروز بیش از 3.5 میلیون خانه به این شبکه متصل شده است و استان هایی مانند گلستان خود را به عنوان پیشگام در این طرح معرفی کرده اند. این اقدام به منظور بهبود زیرساخت های ارتباطی و دسترسی یکسان به اینترنت در سراسر کشور از جمله مناطق دور افتاده اجرا می شود.

بیشتر بخوانید:

نظر مخاطبین بازیگرها شما در مورد وعده های دولت مبنی بر ارائه اینترنت پرسرعت بدون افت کیفیت چیست؟ منتظر نظرات شما هستیم.