ویدئو/ الهام چرخنده: از گوگوش نمی‌توانستم بخوانم از ویگن خواندم!

الهام چرخنده از گوگوش نمی‌توانستم بخواند.

الهام چرخنده، جوانی بی‌تجربه بود که یک روز پاییزی سر از دفتر کیومرث پوراحمد درآورد.

به گزارش بازیگرها ربه نقل از فیلیمو، او بعد از تست بازیگری و خواندن آهنگ محبوب «پس از این زاری نکن» تبدیل شد به مهناز فیلم «شب یلدا».

زنی که ابتدای فیلم، چمدانش را برمی‌دارد و می‌رود و حامد را با یک خانه و یک گربه و انبوهی خاطرات تنها می‌گذارند.

الهام چرخنده به دور از تمام چالش‌ها و حواشی، اینبار فقط از شب یلدا می‌گوید و نقشی که هنوز دوستش می‌دارد.

 

«شب یلدا» و خاطره‌ای که ماندگار شد!

علیرضا سعیدی در مهر نوشت: فیلم شب یلدا که به گفته بسیاری الهام گرفته از زندگی کارگردان است. این فیلم محصول سال ۱۳۸۰ به کارگردانی کیومرث پوراحمد است که با بازی محمدرضا فروتن، هیلدا هاشم پور، الهام چرخنده و پروین دخت یزدانیان تولید شد.

جالب اینکه در این فیلم علاوه بر حضور حمیدرضا یراقچیان به عنوان آهنگساز که تلاش زیادی برای ارائه یک موسیقی متفاوت. و کمتر تجربه شده داشت، پری ملکی از هنرمندان پیشکسوت عرصه آواز به عنوان تنظیم کننده. موسیقی صحنه‌ها و معلم آواز با عوامل اثر همکاری داشته است.

داستان فیلم هم از این قرار است که حامد علی‌رغم علاقه بسیار به همسرش مهناز و فرزندش نازی. آن‌ها را پس از ده سال زندگی مشترک به خارج از کشور می‌فرستد.

بهانه مهناز برای سفر، آزادی بیشتر است، اما پس از خروج از کشور، رفتارهای مشکوکی از او سر می‌زند. دوستان حامد در خارج، به او اطلاع می‌دهند که مهناز با فردی به نام «آقای شریف» (از دوستان قدیمی حامد) در ارتباط است.

حامد که از نظر روحی بسیار حساس شده، به همسرش بدگمان می‌شود و خود را در خانه حبس می‌کند. در این مدت، او به‌طور اتفاقی و به صورت تلفنی، با زنی مطلقه به نام «پریا فردوسی» آشنا می‌شود و به توصیه پریا، به مرور گذشته‌اش می‌پردازد.

او به تدریج درمی‌یابد که مهناز او را دوست نداشته و بدون عشق با او زندگی کرده است. مهناز پس از مدتی، تلفنی به حامد اطلاع می‌دهد که برای گرفتن اقامت، باید از حامد طلاق بگیرد و به عقد شریف دربیاید.

حامد یک سال را در وضعیت سردرگمی و افسردگی می‌گذراند. در انتهای فیلم، پریا به دیدار حامد می‌آید.

کاوش هوشمندانه کارگردان

آنچه از شب یلدا توسط کیومرث‌پور احمد روایت شد، دربرگیرنده کاوش و جستجویی هوشمندانه و هدف‌مند از کارگردان با تجربه‌ای بود. که بحران و فروپاشی و شکست خانواده در جامعه امروزی را به درستی پیش روی مخاطبان قرار داد.

شرایطی که در نهایت به امید و رهایی می‌انجامد و شرایط مطلوبی را برای شخصیت اول فیلم فراهم می‌سازد.

آنچنان که نه وارد کلیشه‌های رایج آن سالهای سینما و تلویزیون ایران کند بلکه فضای روانشناسانه و جامعه شناسانه که شب یلدا. را برای کیومرث‌پور احمد تبدیل به یکی از بهترین آثارش و حتی یکی از بهترین آثار سینمای ایران در دهه هشتاد کرد.

و طبیعتاً رسیدن به چنین سطحی دربرگیرنده رعایت مولفه‌هایی است که خارج از قامت نویسندگی. کارگردانی، بازیگری، تکنیک‌های سینمایی در حوزه موسیقی نیز متبلور می‌شود.

نوشته ویدئو/ الهام چرخنده: از گوگوش نمی‌توانستم بخوانم از ویگن خواندم! اولین بار در بازیگرها. پدیدار شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.