چند ترفند ساده برای افزایش سرعت ویندوز

چند ترفند ساده برای افزایش سرعت ویندوز

در این مقاله با 5 ترفند ساده آشنا می شویم که تنها در پنج دقیقه سرعت ویندوز را افزایش داده و عملکرد کامپیوتر شما را بهینه می کند.

به گزارش صبح به نقل از گجت نیوز؛ بسیاری از راه حل های سریع برای بهینه سازی ویندوز به راحتی در دسترس هستند و می توانند به سرعت پیاده سازی شوند. بنابراین اگر با رایانه شخصی یا لپ تاپ ویندوزی سر و کار دارید، توصیه می شود این ترفندها را امتحان کنید.

1. بررسی برنامه های فعال در راه اندازی

همانطور که استفاده از یک مرورگر وب که برنامه های افزودنی زیادی روی آن نصب شده است، می تواند تجربه مرور وب را کند و با تاخیر انجام دهد. ویندوز نیز از این قاعده مستثنی نیست و وزن ناشی از بارگذاری برنامه های اضافی باعث اختلال در عملکرد این سیستم عامل می شود. برای حل این مشکل با بررسی برنامه ها در استارت آپ و غیرفعال کردن غیر ضروری ها بلافاصله به نتیجه دلخواه می رسید.

2. انیمیشن های ویندوز را غیرفعال کنید

این ترفند به جای اینکه جنبه کاربردی داشته باشد، یک راه حل روانی است. ویندوز دارای مجموعه‌ای از انیمیشن‌های کوچک است که شاید هرگز متوجه آن‌ها نشده باشید، از جمله انیمیشن‌های کمینه و حداکثر.

در حین تماشای انیمیشن، این احساس را به شما دست می دهد که برخی فعالیت های اضافی و وقت گیر در حال انجام است. بنابراین با غیرفعال کردن انیمیشن ها، کارهای مختلف به صورت آنی و با سرعت بالاتری انجام می شود. اگرچه در عملکرد فنی کامپیوتر تغییری ایجاد نشده است، اما بدون شک سرعت آن احساس خواهد شد.

3. استفاده از ابزارهای مدیریت حافظه – یک ترفند مفید برای افزایش سرعت ویندوز

درست مانند زمانی که عملکرد گوشی شما پس از ذخیره تعدادی عکس و فیلم کاهش می یابد، رایانه شخصی ویندوز شما نیز با همین مشکل مواجه خواهد شد. ویندوز همیشه به مقدار مشخصی فضای خالی برای عملیات روزانه، ذخیره فایل ها و سایر وظایف نیاز دارد.

1678376550 759 چند ترفند ساده برای افزایش سرعت ویندوز

اگر حجم زیادی از داده ها را ذخیره می کنید، وقت آن رسیده است که از ابزارهای مدیریت فضای ویندوز (Disk Utilization) استفاده کنید و مقداری فضا آزاد کنید. یکی از برنامه های مفید در این دسته CCleaner نام دارد که با دریافت آخرین به روز رسانی عملکرد مفیدتری را ارائه می دهد. همچنین ارتقای فضای ذخیره سازی و جایگزینی مدل مکانیکی با SSD نیز راه حلی دائمی و موثر برای افزایش سرعت ویندوز و مدیریت بهتر حافظه است.

4. برنامه های بلا استفاده و bloatware را حذف کنید

اگر حافظه شما فضای خالی دارد و در هنگام راه اندازی ویندوز نیازی به بارگذاری برنامه نیست، رها کردن چنین برنامه ای در حالت استفاده نشده بی ضرر به نظر می رسد. با این حال، اگر با تعداد زیادی از این برنامه های بی فایده روبرو هستید که بخش زیادی از حافظه و راه اندازی را اشغال می کنند، حذف آنها یک راه حل عالی برای بهینه سازی عملکرد ویندوز و بارگذاری سریعتر برنامه های موثر است.

بنابراین، علاوه بر نرم افزاری که نصب کرده اید، به سایر برنامه های پیش فرض و bloatware نیز نگاهی بیندازید. برخی از برندهای لپ تاپ مانند Dell یا HP دستگاه های خود را با انبوهی از نرم افزارهای غیر ضروری که شما به آنها نیاز ندارید ارسال می کنند. اگرچه معمولاً می توان این برنامه ها را مستقیماً به صورت دستی پاک کرد، اما اگر با برنامه های پیچیده تر و غیر قابل حذف مواجه شدید، از عملکرد «شروع تازه» ویندوز استفاده کنید.

5. اسکن بدافزار

ویروس ها و بدافزارهای قدیمی معمولاً به دلیل حذف فایل های ضروری تأثیر بسزایی در اختلال و خرابی رایانه دارند. وجه تمایز این نوع ویروس ها در مقایسه با نمونه های جدیدی که عمدتاً برای دسترسی به منابع ساخته می شوند، خرابکاری مستقیم عملکرد سیستم است.

1678376550 126 چند ترفند ساده برای افزایش سرعت ویندوز

از آنجایی که عملکرد اصلی رایانه مبتنی بر قدرت محاسباتی و اتصال به اینترنت است، اغلب نفوذ یک بدافزار می‌تواند عملکرد رایانه را به تاخیر بیندازد. زیرا حتی اگر از منابع سیستم استفاده شود، شخص دیگری از آنها استفاده می کند.

بنابراین، توصیه می شود همیشه از آپدیت ویندوز دیفندر اطمینان حاصل کنید. همچنین استفاده از ابزارهای اضافی مانند Malwarebytes برای کنترل و شناسایی ویروس ها موثر است. این نرم افزار نه تنها عملکرد خوبی در شناسایی نرم افزارهای مخرب دارد، بلکه آن دسته از برنامه های معیوب را که لزوماً ویروس نیستند، اما باعث اختلال در عملکرد می شوند را نیز شناسایی می کند.

نوشتن چند ترفند ساده برای افزایش سرعت ویندوز اول صبح. ظاهر شد.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.