چه غذاهایی به بچه گربه بدهیم؟

چه غذاهایی به بچه گربه بدهیم؟

غذای مخصوص بچه گربه

بچه گربه‌ها موجوداتی بسیار ظریف و دوست داشتنی هستند که برای رشد و سلامت بدنی خود نیاز به یک تغذیه حساب شده دارند. بسیار مهم است که تغذیه بچه گربه با توجه به اصول خاصی دنبال شود تا این حیوان تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند.

غذای بچه گربه زمانی که متولد می‌شود تا یک ماهگی شیر مادرش است که می‌تواند به شکل کامل نیازهای تغذیه‌ای بچه گربه را برطرف کند. در صورتی که به گربه مادر دسترسی وجود نداشته باشد باید حتماً از شیر خشک‌های جایگزین مخصوص بچه گربه استفاده کرد که باعث مشکلات گوارشی در این حیوانات نمی‌شوند و نیازهای تغذیه‌ای آنها را برطرف می‌کند. پس از حدود ۳ هفتگی بچه گربه می‌توان از غذای خشک خیس شده یا خوراکی‌های بسیار نرم در تغذیه این حیوانات استفاده کرد. از ۶ تا ۱۲ هفتگی، بچه گربه به شکل کامل از شیر گرفته می‌شود و یک رژیم متعادل متشکل از غذاهای خشک و مرطوب را می‌تواند دنبال کند.

بسیار مهم است که رژیم بچه گربه در طول رشد حاوی مواد ضروری همچون موارد زیر باشد:

  • پروتئین: پروتئین‌های حیوانی همچون انواع گوشت، ماهی، مرغ، گوساله و مشتقات آن، پروتئین‌های گیاهی مانند مخمر، سویا و ذرت
  • کربوهیدرات: قند و نشاسته موجود در انواع میوه‌ها و سبزیجات
  • مواد معدنی: کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، آهن و روی
  • انواع ویتامین‌ها: ویتامین‌های گروه B، ویتامین A، ویتامین D، ویتامین K، ویتامین E
  • چربی
  • آب

یک رژیم غذایی کامل و متعادل باید حاوی این مواد مغذی باشد تا بتواند به رشد بچه گربه در این دوران به شکل کامل کمک کند.

قیمت غذای بچه گربه بر اساس چه عواملی تعیین می‌شود؟

زمانی که افراد به پت شاپ‌ها برای خرید غذای بچه گربه مراجعه می‌کنند با قیمت‌های مختلفی روبرو هستند. تنوع قیمت غذای بچه گربه به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت مواد اولیه

غذاهایی که از مواد اولیه با کیفیت تهیه شده‌اند معمولاً گران‌تر هستند. غذاهایی که حاوی موادی همچون گوشت‌های بدون هورمون و آنتی‌بیوتیک، غلات کامل و مواد مغذی طبیعی هستند قیمت بالاتری دارند.

 نوع غذا (خشک یا تر)

غذای خشک معمولاً ارزان‌تر از غذای تر (کنسرو) است. غذای تر به دلیل داشتن رطوبت بیشتر و فرآیند تولید پیچیده‌تر هزینه بیشتری دارد.

برند محصول

برندهای معروف و معتبر به دلیل سابقه و شهرت در ارائه محصولات با کیفیت، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

محل تولید

غذاهای تولید شده در کشورهای دیگر به دلیل استانداردهای بالای تولید ممکن است گران‌تر باشند. همچنین هزینه‌های واردات نیز می‌تواند بر قیمت نهایی تأثیر بگذارد.

فرمولاسیون خاص

برخی غذاها مانند غذاهای حساسیت‌زا و غذاهای درمانی دارای فرمولاسیون‌های خاص برای رفع نیازهای تغذیه‌ای ویژه هستند که معمولاً قیمت بالاتری دارند.

وزن محصول

بسته‌های بزرگ‌تر غذا معمولاً به ازای هر واحد وزن ارزان‌تر هستند؛ اما بسته‌های کوچک‌تر معمولاً قیمت بالاتری به ازای هر واحد وزن دارند.

تمام موارد گفته شده می‌توانند بر قیمت غذای بچه گربه تاثیر داشته باشند و باعث تنوع قیمت این محصولات شوند. خریداران می‌توانند جهت اطلاع از قیمت غذای بچه گربه محصولات موجود در پت شاپ اینترنتی پت استور را بررسی کنند تا بتوانند محصول مورد نظر خود را به راحتی  سفارش دهند.

 

در خرید بستنی گربه چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

بستنی گربه قیمت ارزان

بستنی گربه یکی از محصولات مورد علاقه گربه هست که در زمره تشویقی‌های گربه به شمار می‌رود. این بستنی کاملاً با بستنی انسان‌ها متفاوت است و به شکل مایع در بسته‌بندی ساشه به فروش می‌رسد. در هنگام خرید بستنی گربه باید به نکات مختلفی همچون موارد زیر توجه کرد:

  • پیش از خرید بستنی گربه باید توجه داشت که این محصول فاقد مواد نگهدارنده، افزودنی‌های قندی و رنگ‌های مصنوعی باشد.
  • استفاده از بستنی گربه باید در رژیم غذایی گربه بسیار متعادل باشد. از بستنی گربه یک یا دو بار در هفته در موقعیت‌های خاص باید استفاده کرد.
  • این محصول با اینکه ماندگاری بالایی دارد اما باید تعداد کمی از آن را خریداری کرد تا بتوان به شکل تازه تازه در اختیار گربه قرار داد.
  • در صورتی که گربه به بیماری خاصی مبتلا است باید حتماً پیش از خرید بستنی گربه با دامپزشک مشورت کرد.
  • تاریخ انقضای بستنی گربه را باید در نظر داشت و حتماً از مواردی استفاده کرد که تاریخ انقضای آنها نزدیک نیست.
  • بستنی گربه را باید از برندهای معتبر خریداری کرد که استانداردهای لازم را در هنگام خرید محصول در نظر می‌گیرند و محصول آنها از کیفیت بالایی برخوردار است.

خرید بستنی گربه اگر با رعایت نکات گفته شده انجام شود می‌تواند برای گربه‌ها فواید مختلفی داشته باشد. با دادن بستنی گربه به این حیوانات می‌توان به تقویت رابطه بین سرپرست و گربه و ایجاد حس خوب در گربه‌ها کمک کرد. از طرفی این تشویقی‌ها به بهبود سلامت پوست و مو و تنظیم فلور روده گربه کمک می کنند.

 

کنسرو گربه چیست و چگونه می‌توان کنسرو گربه با قیمت مناسب خریداری کرد؟

بهترین غذا برای بچه گربه خیابانی

کنسرو گربه جزو غذاهای تجاری مرطوب گربه به شمار می‌رود. این محصول حاوی رطوبت بالایی است و طعم بسیار لذیذی دارد و به همین دلیل گربه‌ها بسیار به آن علاقه دارند. کنسرو گربه امروزه در پت شاپ‌ها در انواع مختلفی به فروش می‌رسد و قیمت‌های متفاوتی دارد. از آنجایی که هزینه نگهداری از گربه‌ها می‌تواند برای بسیاری از افراد سنگین باشد افراد به دنبال خرید کنسرو گربه با قیمت مناسب هستند.

نکته مهم برای اینکه افراد بتوانند کنسرو گربه با قیمت مناسب را تهیه کنند این است که به سراغ محصولاتی بروند که در داخل به تولید می‌رسند. علت این توصیه به این باز می‌گردد که محصولاتی که تولید برندهای خارجی هستند به دلیل سابقه این برندها در بازار، استانداردهای بالای تولید و هزینه واردات هزینه بسیار بیشتری نسبت به محصولات داخل دارد. محصولات داخل با کیفیت بالایی به تولید می‌رسند اما به دلیل اینکه هزینه‌ای همچون هزینه واردات شامل آنها نمی‌شود قیمت مناسب‌تری دارند و همین نکته کمک می‌کند افراد بتواند کنسرو گربه با قیمت مناسب خریداری کنند.

جهت خرید کنسرو گربه با قیمت مناسب افراد می‌توانند به پت شاپ‌های مختلف همچون پت شاپ اینترنتی پت استور مراجعه کنند. در این پت شاپ انواع کنسرو گربه از برندهای مختلف ارائه شده تا خریداران بتوانند با توجه به بودجه خود محصولی مناسب را به راحتی انتخاب کرده و سفارش دهند.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.