چگونه از شر قرمزی جوش و آکنه خلاص شویم؟

چگونه از شر قرمزی جوش و آکنه خلاص شویم؟

ممکن است بتوانید قرمزی و التهاب ناشی از آکنه را با انتخاب برخی از محصولات مراقبت از پوست، مانند پاک کننده های ملایم و مرطوب کننده ضد حساسیت پوستی، همراه با سایر روش ها کاهش دهید.

حتی طرفداران مراقبت از پوست 10 مرحله ای هم دچار جوش می شوند. اگر از لک های قرمز و تحریک شده آکنه رنج می برید، راه هایی وجود دارد که می توانید قرمزی را از طریق مراقبت از پوست به حداقل برسانید.

با این حال، نکاتی برای پنهان کردن لک های قرمز روی پوست وجود دارد تا زمانی که قرمزی برای همیشه از بین برود.

پیشنهاد این مقاله کرم حجم دهنده سینه، ژل لاغری، کرم برنزه کننده :

  • کرم حجم دهنده سینه و باسن میبلین امریکا، درمان کوچکی، شلی و افتادگی سینه و باسن بدون نیاز به جراحی، دارای مجوز از سازمان غذا و دارو_ فروش در داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین معتبر

  • ژل لاغری هات چیلی، محصولی موثر برای کاهش سایز موضعی، چربی سوزی موضعی و فرم دهی به بدن_ فروش در داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین معتبر

  • کرم برنزه کننده فلورسان، تنها برنزه کننده فوری با ماندگاری 4 ماه و محصولی ویتامینه و ارگانیک با رنگ دهی فوری و ماندگاری دائم_ فروش در داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین معتبر

چگونه قرمزی ناشی از آکنه را کاهش دهیم

کلید کاهش قرمزی ناشی از آکنه، استفاده از ترکیبات ضد التهابی در عین ملایم بودن پوست است. درست است – ملایم بودن.
این بدان معنی است که سعی نکنید از هر اسکراب یا محصول تحریک کننده برای درمان آکنه خود استفاده کنید. در عوض، سعی کنید از رویکرد “ساده نگه داشتن روتین پوستی” استفاده کنید.

اگر بیش از حد از محصولات حذف کننده چربی استفاده کنید، پوست شما می تواند عکس العمل معکوس نشان دهد: ممکن است شروع به تولید بیش از حد روغن کند که آکنه شما را بدتر می کند.
هدف این است که پوست خود را تمیز نگه دارید و از محصولات هدفمند استفاده کنید تا قرمزی را کاهش دهید در حالی که لکه های جوش صورت شما بهبود می یابند.

در اینجا چند نکته برای کاهش قرمزی وجود دارد:

  • پاکسازی. پوست را دو بار در روز (صبح و شب) با یک پاک کننده ملایم، بدون عطر و غیر کومدوژنیک (منافذ را مسدود نمی کند) تمیز کنید.

  • نیاسینامید. یک محصول حاوی نیاسینامید را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. نیاسینامید یک فرم محلول در آب از ویتامین B3 است
    که نشان داده شده است التهاب و قرمزی ناشی از آکنه را کاهش می دهد. معمولاً می توانید آن را به صورت سرم یا کرم برای استفاده موضعی تهیه کنید.

  • اسید سالیسیلیک. اسید سالیسیلیک موضعی را روی لکه های قرمز و تحریک شده بمالید. اسید سالیسیلیک یک ماده لایه بردار است
    که همچنین دارای خواص ضد التهابی (ضد قرمزی)، ضد میکروبی و ضد قارچی است که در درصدهای 0.5 تا 5 درصد استفاده شود.

  • برچسب جوش. برچست های جوش یا چسب را در نظر بگیرید . اگر قرمزی به یک (یا دو) مکان محدود است، می‌توانید تکه‌های چسب مخصوص جوش را خریداری کنید
    که برای به حداقل رساندن ظاهر جوش طراحی شده‌اند. اکثر آنها حاوی اسید سالیسیلیک، نیاسینامید، ویتامین C یا ترکیبی از دیگر مواد هستند که برای کاهش ظاهر جوش و بهبود بهبودی طراحی شده اند.

  • یخ. یک کیسه یخ پوشیده با پارچه یا تکه یخ را روی نواحی قرمز شده بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه یا کمتر روی پوست بماند.

  • مرطوب کننده ضد حساسیت. برای جلوگیری از خشک شدن پوست از یک مرطوب کننده سبک و غیر کومدون زا استفاده کنید.
    برخی از کلمات کلیدی که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید عبارتند از فرمول ضد حساسیت در لوسیون یا ژل که معمولاً حاوی مرطوب کننده هایی مانند اسید هیالورونیک است.

images 1722841773 66b07aade6aad

 

گاهی اوقات، برای جوش های مداوم، دردناک و ملتهب باید با متخصصان پوست تماس بگیرید.
متخصص پوست می‌تواند پوست شما را ارزیابی کند و درمان‌های حرفه‌ای مانند کرم ها و پماد های موضعی، لایه‌برداری شیمیایی یا لیزر درمانی را تجویز کند.

آکنه همچنین می تواند بسیار شبیه روزاسه باشد ، وضعیتی که باعث قرمزی قابل توجه پوست می شود. از آنجایی که درمان روزاسه می تواند با روش های سنتی مبارزه با آکنه متفاوت باشد،
اگر از نوع آن مطمئن نیستید بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید.

همچنین می توانید یک کرم کورتیزون ملایم را روی جوش های ملتهب بمالید تا قرمزی و تورم را کاهش دهید. این کار باید به اندازه کافی و فقط به عنوان یک درمان منطقه ای از پوست انجام شود،
زیرا خود استروئیدهای موضعی در واقع می توانند باعث آکنه و همچنین سایر عوارض جانبی بالقوه مانند نازک شدن پوست شوند.

نحوه استفاده از آرایش برای پوشاندن قرمزی جوش

گاهی اوقات، حتی بهترین تلاش شما برای کاهش قرمزی، نتایج فوری کافی را نشان نمی دهد. در این حالت، می توانید از آرایش برای پوشاندن قرمزی استفاده کنید. نحوه شروع به این صورت است:

  • قبل از دست زدن به پوست دست های خود را کاملا تمیز کنید.

  • پوست را تمیز و مرطوب کنید.

  • از آرایش پایه استفاده کنید (اگرلوازم آرایش پایه دارید). این روش معمولاً آرایشی با پوشش کامل نخواهد بود
    (گاهی اوقات آرایش سنگین‌تر به صورت شما یک جوش اضافه می کند). در عوض، یک مرطوب کننده رنگی یا سایر زیرسازی های پوششی سبک تر را امتحان کنید.

  • یک کانسیلر برای پوشش جوش انتخاب کنید. شما باید به دنبال کانسیلری باشید که قوام آن مانند بتونه (ضخیم) باشد.
    برخی از شرکت‌های آرایشی، کانسیلرهای اصلاح‌کننده رنگ سبز را ارائه می‌کنند که ممکن است به ویژه برای جوش های قرمز مناسب باشد.
    در غیر این صورت، تطبیق پوشش کانسیلر تا حد امکان به پوست شما کمک خواهد کرد.

  • یک برس آرایشی کوچک و تمیز بردارید و کانسیلر را روی و اطراف جوش بزنید و به خوبی با پوست اطراف جوش ترکیب شود.

  • کانسیلر را با پودر ست کنید (مایع یا فشرده هر دو خوب است).

  • گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید بیش از یک لایه کانسیلر بزنید. می توانید اولین لایه کانسیلر را بزنید، چند دقیقه صبر کنید و سپس یک لایه دیگر بزنید.

  • برس آرایش خود را پس از استفاده با یک پاک کننده ملایم یا الکل تمیز کنید.

  • هنگام پوشاندن جوش هایتان باید از محصولاتی استفاده کنید که همگی فاقد چربی و غیر کومدون زا هستند. در غیر این صورت، خطر بدتر شدن آن را خواهید داشت.

 

images 1722841799 66b07ac77d6da

چگونه آکنه را دور نگه داریم

مراقبت مداوم از پوست برای کاهش قرمزی مفید است، و همچنین اتخاذ یک برنامه پیشگیری از آکنه نیز مفید است. روتین مراقبت از پوست برای پیشگیری از آکنه باید شامل موارد زیر باشد:

  • دو بار در روز با یک شوینده ملایم تمیز کنید.

  • استفاده از محصولات موضعی و ضد آکنه. اینها ممکن است شامل اسید آزلائیک ، بنزوئیل پراکسید ، یا کاربردهای موضعی رتینوئید (مانند آداپالن) باشد.
    این ها هر کدام دارای قدرت های مختلفی برای مبارزه با آکنه هستند که شامل خواص ضد میکروبی و لایه برداری می باشد.

    • طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، می‌توانید از ضد آکنه‌های طبیعی مانند روغن درخت چای ، عصاره زرشک خوراکی و محلول گلوکونولاکتون استفاده کنید.
      با این حال، تحقیقات کمتری در مورد اثربخشی این محصولات وجود دارد.

  • از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید (و کرم ضد آفتاب را در صبح فراموش نکنید).

  • به یاد داشته باشید: هرگز جوش های خود را فشار ندهید. در حالی که یک جوش (مخصوصاً جوشی که رویه آن سفید است)
    می تواند وسوسه کننده فشار دادن باشد، این کار فقط قرمزی آن را بدتر می کند.

اگر این روش ها به کاهش آکنه شما کمک نکرد، به متخصص پوست مراجعه کنید.

جمع بندی نهایی درباره رفع قرمزی جوش و آکنه

قرمزی آکنه یا جوش می تواند نشان دهنده تحریک و التهاب زمینه ای در پوست شما باشد. بسیاری از این موارد می تواند مربوط به هورمون باشد،
زیرا هورمون ها می توانند تعیین کنند که پوست شما چقدر چربی تولید می کند.
با این حال، می‌توانید از یک برنامه منظم مراقبت از پوست با محصولات موضعی که برای کاهش جوش ها استفاده می‌شوند، شروع کنید.

در دسترس نگه داشتن محصولات ضد قرمزی (به علاوه یک کانسیلر خوب) برای زمانی که لکه های گاه به گاه ظاهر می شوند، ایده بدی نیست.
اما به یاد داشته باشید که اگر لکه های شما پس از چند روز مراقبت در منزل از بین نرفت، با متخصص پوست خود تماس بگیرید.

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.