چینی ها قوی ترین لیزر صوتی جهان را ساختند: بازیگرها.

چینی ها قوی ترین لیزر صوتی جهان را ساختند: بازیگرها.

مقاله چینی ها قدرتمندترین لیزر صوتی جهان را برای اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشتند: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

قوی ترین لیزر صوتی دنیا. با استفاده از ذرات صدا آشکار شد. چینی ها یک دستاورد جدید دیگر اختراع کردند تا نام خود را بیشتر بر سر زبان ها بیندازند.

دانشمندان چینی از دانشگاه هونان نرمال موفق به تولید دستگاهی شدند که به عنوان قوی ترین لیزر صوتی جهان شناخته می شود که از ذرات صدا استفاده می کند. لیزرهای معمولی قادر به تبدیل ذرات نور به پرتو و تابش آنها هستند، اما روش کار این دستگاه جدید متفاوت است و ذرات صوتی به نام فونون را منتشر می کند. این دانشمندان با تلاش خود موفق شدند پرتو صوت را به مدت یک ساعت فعال نگه دارند.

بیشتر بخوانید: ساخت یک سلاح لیزری برای از بین بردن باکتری ها؛ دستاورد یک دانشمند ایرانی

قدرتمندترین لیزر صوتی جهان ساخته شد.

به گزارش ایندیپندنت، لیزر آکوستیک توسط گروهی از محققان دانشگاه هونان نرمال در چنگشا ساخته شده است و 10 برابر قدرتمندتر از دستگاه های قبلی با فناوری مشابه است. برخلاف لیزرهای معمولی که ذرات نوری به نام فوتون را در قالب یک پرتو باریک ایجاد می کنند، این دستگاه ذرات صوتی به نام “فونون” را منتشر می کند.

لیزرهای آکوستیک مانند نمونه های نوری می توانند اطلاعات را با سرعت نور انتقال دهند. توانایی لیزرهای فونون برای حرکت در مایعات مشابه لیزرهای نوری است. به عبارت دیگر، لیزر جدید احتمالاً مؤثرتر از فناوری‌های فعلی مورد استفاده در زمینه‌های مختلف از زیست پزشکی گرفته تا مشاهده زیر آب است.

قدرتمندترین لیزر صوتی جهان ساخته شد.

این دستگاه با تعلیق یک مهره کوچک در یک گیره نوری متشکل از دو پرتو نور کار می کند. این مهره، که به اندازه یک باکتری است، می تواند در یک حفره بازتابنده ارتعاش کند، که فونون های آزاد شده توسط ارتعاشات را تقویت می کند.

در طول آزمایشات، محققان توانستند لیزر صوتی را برای بیش از یک ساعت فعال کنند. البته هنوز راه زیادی تا راه اندازی این فناوری در پیش است.

نتایج تحقیق در یک تحقیق ارائه شده است. محققان لیزر فونون را ابزاری منحصر به فرد با کاربردهای متعدد توصیف کرده اند.

بیشتر بخوانید:

  • چگونه فناوری لیزر روند درمان سرطان را کنترل می کند [+ویدئو]
  • تفاوت بین پرینترهای لیزری و جوهرافشان کدام چاپگر در این زمینه برنده می شود؟
  • معرفی سلاح لیزری Dragon Fire; سلاحی جدید برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین

نظر شما در مورد دستگاه صوتی لیزر چیست؟ لطفا افکار خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مقاله چینی ها قدرتمندترین لیزر صوتی جهان را برای اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشتند: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.