چین به دنبال تولید تراشه های پیشرفته ۳ نانومتری است: Tekrato

چین به دنبال تولید تراشه های پیشرفته ۳ نانومتری است: Tekrato

مقاله ای که چین به دنبال تولید تراشه های پیشرفته 3 نانومتری است برای اولین بار در وب سایت Tecrato نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

بر اساس گزارش ها، تراشه ساز چینی SMIC در حال کار بر روی آن است تراشه های پیشرفته 3 نانومتری دستیابی به فناوری تولید 3 نانومتری علیرغم تحریم های ایالات متحده یک دستاورد بزرگ محسوب می شود.

اخیرا گزارشی در مجله نیکی منتشر شده است که خبر از توسعه تراشه 3 نانومتری این توسط یکی از بزرگترین تولید کنندگان تراشه چینی، SMIC ارائه شده است. به نظر می رسد حتی تحریم های شدید آمریکا و نبود تجهیزات پیشرفته نیز نتوانسته این شرکت را از مشغول شدن به مقدمات لازم برای تولید تراشه های 3 نانومتری باز دارد.


ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیشتر بخوانید:

  • تراشه Snapdragon X Elite کوالکام 21 درصد سریعتر از M3 اپل است.
  • تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری اینتل سال آینده آغاز خواهد شد
  • تراشه Dimension 9400 مدیاتک بهتر از نسل چهارم اسنپدراگون 8 کوالکام خواهد بود.

ساخت تراشه 3 نانومتری پیشرفته توسط SMIC

SMIC که به تازگی نسل دوم فناوری 7 نانومتری خود را در پردازنده های گوشی های هوشمند توسعه داده است، اکنون در حال کار و تحقیق است. فناوری های ساخت 5 نانومتری و 3 نانومتری این تحقیق توسط تیم تحقیق و توسعه داخلی شرکت و زیر نظر یکی از مدیران عامل این شرکت به نام لیانگ مونگ سونگ انجام می شود. رهبر این تیم دارای تجربه در شرکت های تولیدی معروفی مانند TSMC و سامسونگ و به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره ها در صنعت نیمه هادی ها و تراشه ها شناخته می شود.

تراشه های پیشرفته 3 نانومتری

این خبر نشان می دهد تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی، در جلوگیری از حرکت رو به جلو و تولید تراشه های پیشرفته با فناوری فراتر از 7 نانومتر، به شدت شکست خورده است. اگرچه این تحریم ها پیشرفت را به طور قابل توجهی کند کرده است، اما نتوانسته است جلوی اراده و تلاش چینی ها برای غلبه بر چالش ها را بگیرد.

درحال حاضر SMIC در میان سازندگان بزرگ تراشه در رتبه پنجم قرار دارد. در نتیجه تحریم ها، این شرکت دسترسی به ابزارهای پیشرفته تولید ویفر را از دست داد و دیگر قادر به تهیه تجهیزات لیتوگرافی فرابنفش (EUV) از ASML نبود. با این حال، این شرکت کوتاه نیامد و از لیتوگرافی عمیق فرابنفش (DUV) برای توسعه نسل دوم فناوری 7 نانومتری خود استفاده کرد.

این شرکت با استفاده از موفقیت آمیز بود چند الگوی، کمبود لیتوگرافی EUV را جبران می کند. این یک فرآیند بسیار پیچیده است و با طولانی کردن زمان چرخه بر عملکرد و سایش تجهیزات تأثیر می گذارد.

در طول این مدت، SMIC مجبور بود از الگوهای سه‌گانه، چهارگانه یا حتی پنج‌گانه برای دستیابی به وضوح کمتر با هزینه‌های زیاد استفاده کند. به همین دلیل است توسعه فناوری تولید 3 نانومتری تکیه بر DUV نقطه عطفی در مجموعه SMIC محسوب می شود. البته قبل از هر چیز باید منتظر باشیم تا عملکرد این تراشه ها را در محصولات الکترونیکی ببینیم.

بیشتر بخوانید:

  • تراشه Exynos 1480 در Geekbench مشاهده شد. گلکسی A55 با این تراشه عرضه می شود
  • تراشه هوش مصنوعی Gaudi3 اینتل رسما معرفی شد
  • تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به اپل A17 پرو دارد
  • کوالکام با توسعه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 ریسک بزرگی را متحمل می شود
  • تمامی گوشی های سری آیفون 16 به پردازنده A18 اپل مجهز خواهند شد

نظر کاربران Tecrato در مورد تراشه های پیشرفته SMIC 3 نانومتری چیست؟ نظر خود را در قسمت نظرات با بازیگرها و اخبار فناوری با ما بمان.

منبع: گجت ها

مقاله ای که چین به دنبال ساخت تراشه های پیشرفته 3 نانومتری است برای اولین بار در وب سایت بازیگرها نوشته شد: زندگی با فناوری. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.