کارشناسان امنیت سایبری در مورد ویژگی جدید بازیابی مایکروسافت – Tekrato هشدار می دهند

کارشناسان امنیت سایبری در مورد ویژگی جدید بازیابی مایکروسافت – Tekrato هشدار می دهند

هشدار کارشناسان امنیت سایبری درباره قابلیت بازیابی جدید مایکروسافت برای اولین بار در وب سایت Tekrato: Life with technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

مایکروسافت در حال آماده سازی ویژگی جدیدی به نام “Remind” است که با استفاده از هوش مصنوعی از تمام فعالیت های کاربر اسکرین شات می گیرد. همانطور که گزارش شده است، ویژگی جدید بازیابی مایکروسافت قرار است به طور پیش فرض در سری جدید رایانه های Copilot Plus فعال باشد. این خبر باعث شد کارشناسان امنیت سایبری روی این موضوع حساس باشید و در مورد آن تحقیق کنید. پس از بررسی‌های برخی کارشناسان امنیت سایبری، نقص‌های امنیتی بزرگی در این ویژگی کشف شد که نگرانی‌های جدی را ایجاد کرد.


بیشتر بخوانید:

  • بهترین لپ تاپ های مایکروسافت 2024
  • همکاری اپل با OpenAI برای بهبود سیری بدن مایکروسافت را تکان داد

بازنشستگی مایکروسافت؛ ظرفیت یا یک فاجعه امنیتی

عملکرد بازیابی جدید با کمک مدل ها. هوش مصنوعی از هر کاری که کاربر با رایانه خود انجام می دهد یا به آنها نگاه می کند یک اسکرین شات بگیرید. مایکروسافت نیز این موضوع را تایید کرد و گفت که این اطلاعات در دستگاه کاربر ذخیره می شود اما برای مدل های هوش مصنوعی استفاده نمی شود! با این حال، کوین بومونت، کارشناس امنیت سایبری که سابقاً از مایکروسافت بود، نقص های امنیتی قابل توجهی را در این ویژگی شناسایی کرده است.

بومونت او هشدار داد که Reqal اطلاعات را در یک پایگاه داده ساده ذخیره می کند و دسترسی هکرها را آسان می کند. او توضیح داد که اسکرین شات ها به طور خودکار توسط هوش مصنوعی تایید می شوند و سپس در پایگاه داده SQLite ذخیره می شوند. این پایگاه داده شامل تمامی فعالیت های کاربر بر روی کامپیوتر است و می تواند هدف جذابی برای بدافزارها و مهاجمان سایبری باشد.

علاوه بر Beaumont، سایر کارشناسان امنیتی نیز نگرانی های مشابهی را در مورد خروج مایکروسافت ابراز کرده اند. پاتریک تیکت از Keeper Security وی خاطرنشان کرد که این ویژگی می تواند اطلاعات حساس کاربران را بدون رعایت پروتکل های امنیتی مناسب ذخیره کند و امنیت سایبری و حتی هویت کاربران را به خطر بیندازد. جیک مور، مشاور امنیت سایبری جهانی در ESET نیز اظهار داشت که این ویژگی می‌تواند به عنوان یک “keylogger” در ویندوز عمل کند و راه جدیدی برای حملات سایبری ایجاد کند.

در پاسخ به این نگرانی ها، مایکروسافت اعلام کرده است که کاربران می توانند این ویژگی را غیرفعال کنند یا از گرفتن اسکرین شات از برخی وب سایت ها و اپلیکیشن ها جلوگیری کنند. همچنین شامل تصاویری از جلسات مرور خصوصی در مرورگر است. مایکروسافت اج یا محتوای محافظت شده توسط مدیریت حقوق دیجیتال (DRM) را دریافت نمی کنید. با این حال، کارشناسان معتقدند که ذخیره اسکرین شات ها به صورت محلی همچنان خطرات زیادی را به همراه دارد و ممکن است استانداردهای امنیتی و حریم خصوصی را نقض کند.

در نهایت، اگرچه مایکروسافت تلاش کرده است تا اطمینان حاصل کند برداشت امن و رمزگذاری شده کار می کند، اما هنوز نگرانی های گسترده ای در مورد امنیت و حریم خصوصی کاربر وجود دارد. به همین دلیل کارشناسان به کاربران توصیه می کنند در هنگام استفاده از این قابلیت احتیاط های لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

  • آلودگی های مایکروسافت با توسعه هوش مصنوعی 30 درصد افزایش یافته است
  • 8 عملکرد Copilot، چت ربات هوش مصنوعی مایکروسافت؛ هوشمندانه و نه سخت کار کنید

منابع: scmagazine و thereregister

هشدار کارشناسان امنیت سایبری درباره قابلیت بازیابی جدید مایکروسافت برای اولین بار در وب سایت Tekrato: Life with technology نوشته شد. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/

Teknede tatil keyfi için SuperTekne.com'dan Göcek Tekne Kiralama hizmeti alabilirsiniz. Göcek Yat Kiralama, İstanbul Tekne Kiralama hizmetlerini en iyi hizmet ve uygun fiyat ile vermektedir. Hair Transplant Istanbul, DHI Hair Transplant Regal Dent provides dental implants, smile design, porcelain and zircon dental veneers and hollywood smile dental services in Istanbul.You can contact Regal Dent fo Dental Implant Istanbul, Hollywood Smile Istanbul and Porcelain Laminate Veneers.