کوالکام تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ الیت را معرفی کرد. قدرتمند اما کارآمد انرژی: تکراری

کوالکام تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ الیت را معرفی کرد. قدرتمند اما کارآمد انرژی: تکراری

اکتبر ماهی است که بسیاری از برندهای مطرح منتظر آن بوده اند. یکی از این برندها کوالکام بود که تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 الیت خود را معرفی کرد.

به گزارش gizmochina، تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت کوالکام که جایگزین نسل سوم اسنپدراگون 8 می شود، با معماری جدید اوریون و فناوری 3 نانومتری ساخته شده است. این تراشه با هدف ارائه عملکرد بهتر، مصرف انرژی کمتر و پشتیبانی از ویژگی های هوش مصنوعی عرضه خواهد شد.

راهنمای خرید بازیگرها

مشخصات کلیدی تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Elite

تراشه پرچمدار جدید کوالکام به دو هسته قدرتمند 4.32 گیگاهرتزی و 6 هسته 3.53 گیگاهرتزی مجهز شده است.

گرافیک Adreno نیز بر روی این تراشه با طراحی چند تکه و حافظه اختصاصی برای هر بخش، تجربه بازی روانتر و عمر باتری بیشتر را به کاربران ارائه می دهد. عملکرد گرافیکی این تراشه نسبت به نسل قبل 40 درصد بهبود یافته و عمر باتری در حین بازی تقریباً 2.5 ساعت افزایش یافته است.

مشخصات کلیدی تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Eliteمشخصات کلیدی تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Elite
مشخصات کلیدی تراشه پرچمدار Snapdragon 8 Elite

بهبود عملکرد و هوش مصنوعی

پردازنده Oryon به کار رفته در این تراشه به طور ویژه برای پردازش کارهای سنگین بهینه شده است و 44 درصد قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی ارائه می دهد. در آزمایشات، تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت به امتیازات بالایی دست یافت و حتی از نظر عملکرد از تراشه A18 اپل پیشی گرفت.

از سوی دیگر، این تراشه با واحد پردازش عصبی شش ضلعی جدید می تواند به وظایف هوش مصنوعی 45 درصد سریعتر پاسخ دهد و در عین حال انرژی کمتری مصرف کند.

پردازش تصویر پیشرفته با تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 الیت

اسنپدراگون 8 الیت در زمینه پردازش تصویر نیز پیشرفت های چشمگیری داشته است. به لطف استفاده از هوش مصنوعی، این تراشه قادر است محدودیت‌های عکاسی را گسترش دهد، وضوح تصویر را بهبود بخشد و اشیا را با دقت بیشتری در قاب‌ها تشخیص دهد. این تراشه توانایی پردازش تصاویر را با سرعت 4.3 مگاپیکسل در ثانیه دارد و می تواند به طور همزمان از سه سنسور 48 مگاپیکسلی پشتیبانی کند.

معرفی ارتباطات و اتصالات پیشرفته

یکی از نکات برجسته این تراشه پشتیبانی از سیستم ارتباطی FastConnect 7900 است که برای اولین بار Wi-Fi 7، بلوتوث 5.4 و Ultra Wideband را با هم بر روی یک تراشه 6 نانومتری ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: