گوگل برای تقویت هوش مصنوعی با استارتاپ هسته ای بازیگرها قراردادی امضا کرد

گوگل برای تقویت هوش مصنوعی با استارتاپ هسته ای بازیگرها قراردادی امضا کرد

گوگل با استارتاپ Kairos Power قراردادی برای ساخت راکتورهای هسته‌ای کوچک (SMR) در ایالات متحده برای تامین انرژی مراکز داده و هوش مصنوعی خود امضا کرده است.

اطلاع رسانی کند بحران تکنولوژیکبر اساس این قرارداد، تا پایان دهه جاری 500 مگاوات انرژی هسته ای برای توسعه فناوری در اختیار گوگل قرار می گیرد. هوش مصنوعی اضافه می شود انتظار می رود اولین راکتور در سال 2030 و بقیه راکتورها در سال 2035 آنلاین شوند.

راهنمای خرید بازیگرها

تقویت هوش مصنوعی با ایجاد راکتورهای هسته ای کوچک

کوچک بودن و مدولار بودن این راکتورها ساخت و بهره برداری از آنها را نسبت به نیروگاه های بزرگ و سنتی آسان تر می کند. با این حال، برای آنلاین شدن این پروژه، Kairos Power باید مجوزهای لازم را از کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای ایالات متحده دریافت کند. البته او چندان هم بی تفاوت نیست و پیش از این مجوز ساخت یک راکتور نمایشی در ایالت تنسی را گرفته بود. پروژه تنسی قرار است در سال 2027 راه اندازی شود.

تقویت هوش مصنوعی با ایجاد راکتورهای هسته ای کوچکتقویت هوش مصنوعی با ایجاد راکتورهای هسته ای کوچک

این پروژه اولین قرارداد بزرگ در زمینه راکتورهای هسته ای کوچک با راه اندازی است. از این نوع راکتورها به عنوان راه حل های سریعتر و ارزانتر در زمینه انرژی پاک یاد می شود، اما همچنان چالش هایی بر سر راه این فناوری وجود دارد، از جمله نگرانی های عمومی در مورد ایمنی انرژی هسته ای و دفع زباله های رادیواکتیو. اگرچه بسیاری از آمریکایی ها از انرژی های پاک مانند باد و خورشید حمایت می کنند، اما برخی هنوز با توسعه انرژی هسته ای مخالف هستند.

بیشتر بخوانید: