گوگل نام دسر باقلوا را به عنوان رمز اندروید ۱۶ انتخاب کرد – بازیگرها

گوگل نام دسر باقلوا را به عنوان رمز اندروید ۱۶ انتخاب کرد – بازیگرها

به گزارش پایگاه خبری فناوری بازیگرها (bazigarha.com):

به نظر شما پسورد اندروید 16 چیست؟ بله باقلوا همان شیرینی که ما ایرانی ها دوستش داریم. گزارش شده است که گوگل از این اسم رمز برای توسعه آخرین نسخه اندروید استفاده خواهد کرد.

این گزارش اگرچه همچنان منتظر عرضه اندروید 15 برای عموم هستیم اندروید اتوریتیبه نظر می رسد گوگل کار روی اندروید 16 را با اسم رمز باقلوا آغاز کرده است.

چیزی که در مورد این نام‌گذاری قابل توجه است این است که گوگل معمولاً نام شیرینی‌ها را برای نسخه‌های عمومی اندروید انتخاب نمی‌کند و فقط از آنها به عنوان کد کد در مراحل توسعه استفاده می‌کند. به عنوان مثال، اسم رمز اندروید 15 “بستنی وانیلی” بود و اکنون به نظر می رسد که اسم رمز اندروید 16 باقلوا است. این شیرینی علاوه بر کشور ما در مناطق دیگری مانند ارمنستان، یونان و ترکیه نیز طرفداران زیادی دارد.

تغییرات در نامگذاری نسخه های اندروید; پسورد اندروید 16 باقلوا است

همچنین انتخاب این نام به عنوان رمز عبور اندروید 16 کمی غیرمنتظره است. زیرا گوگل اغلب برای نام گذاری از نام هایی استفاده می کند که با حروف متوالی الفبا شروع می شوند. در نتیجه، انتظار می رفت که نام در نظر گرفته شده برای اندروید 16 با حروف W مانند «وافل» یا گزینه دیگری مانند «Whoopie Pie» (نوعی کیک شیرین) استفاده شود. با این حال، کارمندان گوگل در داخل این شرکت همچنان از نسخه جدید سیستم عامل اندروید با نام “Android W” یاد می کنند.

در سال‌های اخیر، گوگل به دلیل تغییر در الگوهای نام‌گذاری نسخه‌های اندروید، مجبور شد از حروف الفبا برای نام‌های رمز عبور استفاده کند. یعنی هر نسخه جدید اندروید معمولا با یک حرف خاص شروع می شود و این حروف باید به ترتیب حروف الفبا انتخاب شوند.

برای مثال آخرین نسخه اندروید 14 با حرف U که مربوط به نام Upside Down Cake است شروع می شود. در نتیجه انتظار می رفت که پس از استفاده از حرف U، از حروف بعدی مانند X، Y و Z برای نامگذاری استفاده شود.

اما از آنجایی که نام‌های جذابی وجود دارد که با این حروف شروع می‌شوند، گوگل تصمیم گرفت در سال‌های آینده حرف اول شناسه‌های ساخت را تغییر دهد و به جای استفاده از حرف U برای شناسه‌های ساخت، از حرف A استفاده کند. در واقع با این تغییر گوگل دوباره از ابتدای الفبا شروع به نام گذاری می کند تا با محدودیت های حروف آخر الفبا مواجه نشود.

اسم رمز اندروید 16 باقلوا است.

در نتیجه، انتظار می‌رود که ساخت‌های جدیدی که در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شوند با حروف B شروع شوند. این تغییر در نام‌گذاری و شماره‌گذاری به Google کمک می‌کند ساختار مدیریتی را بهتر سازماندهی کند و نسخه‌های آینده اندروید را معرفی کند. البته گوگل هنوز توضیح رسمی در این زمینه نداده است.

بیشتر بخوانید:

  • گوگل ممکن است اندروید 16 را زودتر از آنچه فکر می کردیم راه اندازی کند
  • گوگل در حال آزمایش یک ویژگی جستجوی ویدیو با استفاده از ویژگی Circle to Search است

مقاله ای که گوگل نام دسر باقلوا را به عنوان اسم رمز اندروید 16 انتخاب کرده است اولین بار در وبسایت بازیگرها: زندگی با فناوری نوشته شده است. – بازیگرها – زندگی با تکنولوژی – – https://bazigarha.com/